Gå til innhold

Drar det for langt for homsetasser og såkalte rettigheter, endre samfunnet for å tilfredstille ørliten minoritet

zeebra

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3Ynupm

Det er jo mange gutter som ønsker å gå i dameklær fordi de egentlig har lyst å være jente. Det er ingen unaturlig lyst, men helt naturlig. Og man er ikke dårlige foreldre bare fordi man tillater sitt guttebarn å gå i dameklær. Men man kan være dårlige foreldre på andre områder, noe dessverre altfor mange er.

Jo, det er en unaturlig lyst. Og man er en dårlig foreldre om man ikke har kontroll på barna og oppdrar de på en sunn og fornuftig måte.

.

Psykologi/genetikk har ikke utviklet seg nok til å vite helt klart hva som er "naturlig" eller ikke, særlig fordi "naturen" varierer. Det er "normalt" å finne det som er "annerledes" i naturen, alt er ikke helt likt.

Jeg trenger ingen bok til å fortelle meg hvordan mitt følelsesliv skal være. Hvorfor skulle noen trenge det? Følelser er naturlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mange gutter som ønsker å gå i dameklær fordi de egentlig har lyst å være jente. Det er ingen unaturlig lyst, men helt naturlig. Og man er ikke dårlige foreldre bare fordi man tillater sitt guttebarn å gå i dameklær. Men man kan være dårlige foreldre på andre områder, noe dessverre altfor mange er.

Jo, det er en unaturlig lyst. Og man er en dårlig foreldre om man ikke har kontroll på barna og oppdrar de på en sunn og fornuftig måte.

.

Psykologi/genetikk har ikke utviklet seg nok til å vite helt klart hva som er "naturlig" eller ikke, særlig fordi "naturen" varierer. Det er "normalt" å finne det som er "annerledes" i naturen, alt er ikke helt likt.

Jeg trenger ingen bok til å fortelle meg hvordan mitt følelsesliv skal være. Hvorfor skulle noen trenge det? Følelser er naturlige.
Du tror ikke på psykoser/nevroser som plager mange folk? Er psykoser "naturlige"?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3Ynupm

.

Du tror ikke på psykoser/nevroser som plager mange folk? Er psykoser "naturlige"?

Det er korrekt at jeg ikke tror man er "psykotisk" fordi man er en mann som vil gå i dameklær eller leve som en kvinne. Og jeg tror ikke man er psykotisk fordi man er tiltrukket av noen med samme kjønn. Men det er tydeligvis nok av dem som ønsker å tro nettopp dette.

Lenke til kommentar

.

Det er korrekt at jeg ikke tror man er "psykotisk" fordi man er en mann som vil gå i dameklær eller leve som en kvinne. Og jeg tror ikke man er psykotisk fordi man er tiltrukket av noen med samme kjønn. Men det er tydeligvis nok av dem som ønsker å tro nettopp dette.
Det tror jeg ikke heller men psykoser fører til "følelser" som er naturlig for de som har dem

Det er mulig at psykoser er ofte også "naturlig", årsakenkan være i hovedsak biologisk. Det vet vikle såmye om enda

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3Ynupm

.

Det tror jeg ikke heller men psykoser fører til "følelser" som er naturlig for de som har dem

Det er mulig at psykoser er ofte også "naturlig", årsakenkan være i hovedsak biologisk. Det vet vikle såmye om enda

Slike tanker tror jeg du bare skal slå fra deg. Om det er noe som kan kalles psykotisk så er det nettopp slike forskrudde tankemønstre.

Lenke til kommentar

Hijab har ingenting med Norge og Europa å gjøre. Skjørt og kjole er tradisjonelle kvinneplagg i Europa, ikke Hijab.

Jasså...

Du har åpenbart ikke noe interesse av sannheten, din historieløse fordomsfulle hater...

attachicon.gif04SzmY91bN.jpeg

attachicon.gifold_norway1-696x469.jpg

Dette er ikke hijab. Det er Norsk folkedrakt med skaut. Det er noe annet. F.eks er det jo tradisjon for menonitter (f.eks Amish) å ha på seg noe som likner skaut.

Hijab og burka er ikke Europeisk tradisjon, det er midtøsten tradisjon, og har ingenting med Norge og Europa å gjøre.

Lenke til kommentar

De fleste sinnsykdommer osv er et resultat av dagens samfunn. F.eks folks oppvekst i dagens samfunn under mindreverdige forhold med mindreverdige foreldre, eller diverse resultat av realiteten av dagens samfunn.

Sinnsykdommer er normalt sett ikke medfødt selv om noen har mer genetisk grunnlag for å utvikle forskjellige sinnsykdommer. Det som trigger disse er normalt sett noe i oppveksten eller samfunnet. Selv folk uten forutsetning for å utvikle sinnsykdommer, utvikler sinnsykdommer i f.eks krigssoner, f.eks mange av de innvanderene vi tar inn til Norge og Europa idag, fra USA sine krigssoner som Afghanistan, Iraq og Syria.

Lenke til kommentar

(vennligst skjerp dere med sitatpyramider)

Du mener massemordere også ikke trenger noen til å fortelle dem at deres "følelser" er upassende fordi de er "naturlige"?

Jovisst trenger man korreksjon og instruks hvis avviket er for stort og for skadelig. Det gjelder også for transvestitter, massemordere, pedofile og andre sinnsyke.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at genetikk per nå er et mindreverdig fag. Det tror jeg vi har diskutert en hel del på "evolusjonsteoretiker" trådene.

Angående psykologi har denne grenen av filosofi en ganske lang historie.

Lenke til kommentar

De fleste sinnsykdommer osv er et resultat av dagens samfunn.

Schizofreni forekommer ca like ofte over alt, i alle samfunn.

Vanlig depresjon og angst, derimot, er sterkt avhengig av samfunnet.

Jaha, ok, hva slags grunnlag har du for å påstå det? Mener du schizofreni kun er genetisk betinget og at miljø overhode ikke har noen innvirkning?

Jeg ser gjerne at du dokumenterer den påstanden og utreder hvilket grunnlag du mener at det forekommer like ofte i alle samfunn, og hvordan du mener sammenlikningsgrunnlaget (tall, statistikk osv) kan vurderes på samme måte i et land som Norge eller et land som Kongo.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Det var du, som kom med en oppsiktsvekkende påstand først, som må dokumentere den.

https://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_schizophrenia#By_country

In 2000, the World Health Organization found the prevalence and incidence of schizophrenia to be roughly similar around the world, with age-standardized prevalence per 100,000 ranging from 343 in Africa to 544 in Japan and Oceania for men and from 378 in Africa to 527 in Southeastern Europe for women.[14]

Kilde: http://www.who.int/healthinfo/statistics/bod_schizophrenia.pdf

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et ganske dumt tiltak. Lettere om de kunne latt elevene gå i de klærne de selv ønsker. Så kan gutter få anledning til å gå i skjørt.

Hvorfor skulle gutter ønske å gå i skjørt med mindre det er en "kilt" i Skottland? Ingen foreldre i sin rette tilstand ville ha tillatt guttebarnet sitt å gå i skjørt. Da må man være rimelig syk i hodet og en dårlig foreldre.

Er det helt greit for deg at guttene bruker dette i Skottland?

Så kommer problemstillingen: Ville du heller latt ungen din begått selvmord?, fordi at du ikke hadde tillatt guttungen å gå i kjole eller hva det enn måtte være? Synes det er mer sykelig... 

Nå er det ikke slik at foreldrene står der, klar med kjolen i sine hender og tvinger gutten ned i den.. Når førsteklassingen liker å gå i jenteklær og er "født i feil kropp", tror du det er lett for den gutten? Hva er det du skal si som får denne gutten til å endre seg? Må jo være noe aldeles fantastisk det, siden han like vel velger å kle seg som ei jente tross alt den massive mobbingen? 

Jeg velger å håpe at du hadde vist litt bedre forståelse og omsorg hadde dette skjedd ditt eget barn, hvis ikke synes jeg veldig synd på ungen.. Hvorfor er det ikke mulig å akseptere at det er litt utenom det vanlige men at det går helt greit for det?

Ingen foreldre i sin rette tilstand lar barna sine bli homofile heller? Da er det rett inn på lukket avdeling og akutt tvangsopplæring på barneoppdragelse?  

At alle går i bukser er vel helt greit. Er det valgfritt, så er det valgfritt også. Om en gutt kommer i kjole eller hva det måtte være da må vel også være helt greit.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3Ynupm

Jeg mener det er veldig sunt for gutter å ville bli damer.

Jaha, forklar. Jeg lytter. Hvordan kan du rettferdiggjør og argumentere for det synet?

Vel det er ikke så vennlig vanskelig. For om det er gutter som føler dragning mot å bli damer så er det best for deres livskvalitet om de kan få lov å leve ut de følelsene de har.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er veldig sunt for gutter å ville bli damer.

Jaha, forklar. Jeg lytter. Hvordan kan du rettferdiggjør og argumentere for det synet?

Vel det er ikke så vennlig vanskelig. For om det er gutter som føler dragning mot å bli damer så er det best for deres livskvalitet om de kan få lov å leve ut de følelsene de har.

Jaha? Hvordan kan du si det med sikkerhet da?

Det er mange syke som ønsker å leve ut følelsene de har, men det finnes noe som heter realiteten.

Lenke til kommentar

Jaha? Hvordan kan du si det med sikkerhet da?

Det er konklusjonen til fagpersoner etter rundt hundre år med behandling/"behandling" av disse personene. Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...