Gå til innhold

Drar det for langt for homsetasser og såkalte rettigheter, endre samfunnet for å tilfredstille ørliten minoritet

zeebra

Anbefalte innlegg

Så uniform har ingen hensikt utenfor sosiale konstruksjoner? Høres ikke ut som en uniform om du spør meg.

Men morsomt at du nevner psykopati samtidig som du vil kontrollere andre mennesker og utsette dem for mental tortur fordi de er transkjønnet, og det bare er et "menneskeskapt konsept".

Nei. Jeg vil ikke utsette dem for mental tortur. Men å ha rett till å drive lemlestelse av sin egen kropp burde de ikke ha. Man kan da ikke amputere armer eller bein uten at det finnes en grunn til å gjøre det? Det er vel såvidt jeg kan forstå ulovlig.

Transvestitter er syke mennesker, det er klart at de bør behandles for sine mentale problemer. Samfunnet bør sørge for at de får den psykiatriske behandlingen de har behov for. Eventuelt legitim medisinsk behandling bør også vurdere. F.eks testosteronbehandling for menn som har en sinnsykdom der de tror de er kvinner, for å rette opp i kroppens eventuelle hormonelle ubalanse. Et mål må jo være å gjøre disse personene friske. Jeg ser ikke hvordan det er tortur som du påstår det er. Alle ønsker da å bli friske?

Transvestitter eksisterer ikke, så ja, det er et konsept denne gruppen selv har skapt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vemmelig ytring uten grunnlag i fakta. Vemmelig også mot folk med ekte psykoser.

Du taler for sosial utjevning i form av å gi kvinner skjørt og gutter bukse, men taler for å skille ut de som velger en annen kjønnsidentitet. Jeg synes det er fryktelig two-faced å snakke om mobbing av sosioøkonomisk grunnlag, og aktivt tale for å eksponere det du kaller for mentalt syke og "homsetasser". Og du har baller til å nevne psykopati i samme innlegget.

Og den kristne moralen skal være den overlegne?

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en vemmelig ytring uten grunnlag i fakta. Vemmelig også mot folk med ekte psykoser.

Du taler for sosial utjevning i form av å gi kvinner skjørt og gutter bukse, men taler for å skille ut de som velger en annen kjønnsidentitet. Jeg synes det er fryktelig two-faced å snakke om mobbing av sosioøkonomisk grunnlag, og aktivt tale for å eksponere det du kaller for mentalt syke og "homsetasser". Og du har baller til å nevne psykopati i samme innlegget.

Og den kristne moralen skal være den overlegne?

Pff. Jeg snakker om sosiale utjevninger i form av å avvikle systemet som gjør 1% rike som eier store deler av verden.

Folk med psykoser, også de som er transvestitter bør få den behandling og oppfølging de har behov for. Det er vel ingenting vemmelig med det?

Du mener sosial utjevning i å late som to forskjellige ting er like og ikke anerkjenne forskjeller som faktisk er det fra naturens side. Psykopati ja. Samfunnet vårt er styrt av psykopater, og jeg sa det ikke er rart at et slik samfunn vil endre hele samfunnet sitt etter transvestitters preferanser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3Ynupm

Fy flate. Se på denne saken. Helt groteskt.

En skole i England fjerner skjørt fra skoleuniformen fordi transvestitter ønsker kjønnsnøytrale skoleuniformer.

https://www.rt.com/uk/402196-uniform-transgender-neutral-skirt/

Det er jo et eksempel på hva jeg lenge har pratet om, at vi endrer samfunnet vårt til det ugjenkjennelige for å tilfrestille knøttsmå minoriteter. Svært uheldig.

http://news.sky.com/story/school-bans-girls-from-wearing-skirts-as-it-brings-in-gender-neutral-uniform-11023265

Et ganske dumt tiltak. Lettere om de kunne latt elevene gå i de klærne de selv ønsker. Så kan gutter få anledning til å gå i skjørt.

Lenke til kommentar

F.eks testosteronbehandling for menn som har en sinnsykdom der de tror de er kvinner, for å rette opp i kroppens eventuelle hormonelle ubalanse. Et mål må jo være å gjøre disse personene friske.

Problemet er at endringen i hjernen skjer allerede før fødselen. Det er godt mulig at det var en hormonell ubalanse på det tidspunktet. Når personen er ungdom og voksen er det for sent. Da er hjernen allerede utviklet. Det er ikke noen kobling mellom hormonnivå som voksen og transkjønn.

https://www.quora.com/Is-there-a-connection-between-low-testosterone-and-transgender-MTF-women

No, there’s no connection between low testosterone and trans women.

There have been attempts to administer testosterone to trans women in an attempt to “cure” their gender dysphoria with the notion that they just didn’t have enough testosterone. Absolutely nothing positive came from that.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde uniform skulle være for de fattige, og ikke trekke ned de rike i en slags hevn. Jeg tar det du kaller for psykopati hver dag over din moral.

Men du har jo rikelig med argumenter for sosial utjevning. Har du noen for segregering av kvinner og menn med uniform?

Nei, uniform er ment slik at alle kan stille likt på skolen og konsentrere seg om det de bør konsentrere seg om. Jeg er alikevel for at smarte ikke skal trekkes ned av å være på samme skole som de dumme, og at samfunnet bør få ut det maksimale potensiale fra alle personer.

Ingen segregering av menn og kvinner nei. Jeg mener at kvinner og menn utfyller hverandre og at en aktivitet best kan løses av begge sammen, uten at man skal late som menn er kvinner eller at kvinner er menn eller at det ikke finnes noen forskjell mellom gutter og jenter. Bare tullinger som går imot fakta og virkeligheten vil ønske at vi skal late som det ikke finnes noen forskjell mellom kjønn.

Skoleuniform kalles idag skoleuniform selv om de er forskjellige for gutter og jenter.  Jeg synes det er sunt at gutter og jenter skal få lov å være gutter og jenter.

I din verden kan vi jo like gjerne late som fisk er dyr og dyr er fisk. Da kan du jo f.eks lage fiskesuppe med kjøttdeig eller pizza med fisk. For min del er slikt smaktløst. Forskjeller er forskjeller, og det blir feil å late som de ikke er der.

Lenke til kommentar

F.eks testosteronbehandling for menn som har en sinnsykdom der de tror de er kvinner, for å rette opp i kroppens eventuelle hormonelle ubalanse. Et mål må jo være å gjøre disse personene friske.

Problemet er at endringen i hjernen skjer allerede før fødselen. Det er godt mulig at det var en hormonell ubalanse på det tidspunktet. Når personen er ungdom og voksen er det for sent. Da er hjernen allerede utviklet. Det er ikke noen kobling mellom hormonnivå som voksen og transkjønn.

https://www.quora.com/Is-there-a-connection-between-low-testosterone-and-transgender-MTF-women

Tvillingstudier motbeviser denne teorien.

Lenke til kommentar

Trodde uniform skulle være for de fattige, og ikke trekke ned de rike i en slags hevn. Jeg tar det du kaller for psykopati hver dag over din moral.

Men du har jo rikelig med argumenter for sosial utjevning. Har du noen for segregering av kvinner og menn med uniform?

Nei, uniform er ment slik at alle kan stille likt på skolen og konsentrere seg om det de bør konsentrere seg om. Jeg er alikevel for at smarte ikke skal trekkes ned av å være på samme skole som de dumme, og at samfunnet bør få ut det maksimale potensiale fra alle personer.

Og kjønn skiller seg ut her fordi?

Ingen segregering av menn og kvinner nei. Jeg mener at kvinner og menn utfyller hverandre og at en aktivitet best kan løses av begge sammen, uten at man skal late som menn er kvinner eller at kvinner er menn eller at det ikke finnes noen forskjell mellom gutter og jenter. Bare tullinger som går imot fakta og virkeligheten vil ønske at vi skal late som det ikke finnes noen forskjell mellom kjønn.

Det er da vitterlig segregering av menn og kvinner du argumenterer for her. Uniform er nettopp for å hindre segregering av forskjellige faktorer, og du er motstander av en av de fundamentale forskjellene blant barn, nemlig kjønn. Tullinger er de som går imot fakta og ikke leser forskning, og spesielt de som kategoriserer personer som er annerledes og utsetter dem for sårbare situasjoner. Du har aldri vært helt venn med vitenskapen og jeg ser ikke at det har endret seg nå heller.

Skoleuniform kalles idag skoleuniform selv om de er forskjellige for gutter og jenter.  Jeg synes det er sunt at gutter og jenter skal få lov å være gutter og jenter.

I din verden kan vi jo like gjerne late som fisk er dyr og dyr er fisk. Da kan du jo f.eks lage fiskesuppe med kjøttdeig eller pizza med fisk. For min del er slikt smaktløst. Forskjeller er forskjeller, og det blir feil å late som de ikke er der.

Du synes? Men hva skjedde med prinsippene dine? Jeg er sikker på at du kunne argumentert 5 sider med deg selv der den ene delen av deg taler for fordelene med sosial utjevning, og den andre taler for at de skal få være hvem de er, og fisk er fisk og dyr er dyr. Glem psykopati, dette minner meg om schizofreni.

• Liker 2
Lenke til kommentar

There have been attempts to administer testosterone to trans women in an attempt to “cure” their gender dysphoria with the notion that they just didn’t have enough testosterone. Absolutely nothing positive came from that.

Trans woman? Hva er det ment å være? Det finnes ikke noen transvestitter, det er et menneskeskapt konsept.

Jeg regner med du mener en dame som ønsker å være mann? At det ikke har noe med testosteron å gjøre er ikke særlig overraskendde.

Dysphoria? Du mener vel heller splittet personlighet? Det er det vi kaller slike ting i andre tilfeller hvor en person er en person og tror de er en annen. Multiple personality disorder eller disassosiative personality disorder.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Et ganske dumt tiltak. Lettere om de kunne latt elevene gå i de klærne de selv ønsker. Så kan gutter få anledning til å gå i skjørt.

Hvorfor skulle gutter ønske å gå i skjørt med mindre det er en "kilt" i Skottland? Ingen foreldre i sin rette tilstand ville ha tillatt guttebarnet sitt å gå i skjørt. Da må man være rimelig syk i hodet og en dårlig foreldre.

Lenke til kommentar

Trans woman? Hva er det ment å være? Det finnes ikke noen transvestitter, det er et menneskeskapt konsept.

Jeg regner med du mener en dame som ønsker å være mann? At det ikke har noe med testosteron å gjøre er ikke særlig overraskendde.

Dysphoria? Du mener vel heller splittet personlighet? Det er det vi kaller slike ting i andre tilfeller hvor en person er en person og tror de er en annen. Multiple personality disorder eller disassosiative personality disorder.

Transwoman = en person som er født mann, men vil konvertere, eller har konvertert, til kvinne.

Gender dysphoria = å være misfornøyd med at kjønnsidentiteten ikke matcher kroppen.

"Did not cure their gender dysphoria" = "de ble ikke noe mindre misfornøyd av å få mer testosteron."

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Det er da vitterlig segregering av menn og kvinner du argumenterer for her. Uniform er nettopp for å hindre segregering av forskjellige faktorer, og du er motstander av en av de fundamentale forskjellene blant barn, nemlig kjønn. Tullinger er de som går imot fakta og ikke leser forskning, og spesielt de som kategoriserer personer som er annerledes og utsetter dem for sårbare situasjoner. Du har aldri vært helt venn med vitenskapen og jeg ser ikke at det har endret seg nå heller.

Identitetsvirkelighet og segregering har ingenting med hverandre å gjøre. Å la gutter være gutter og jenter jenter har ikke med segregering å gjøre. Jeg tror rett og slett du ikke vet hva segregering betyr.

Du virker å være en av dem som ønsker at svarte skal bruke hvit sminke slik at alle kan late som de er like. Eller at hvite skal bruke svart sminke for at alle skal være like. Du virker å ønsker et identitetsløst og kjønnsløst samfunn.

Det er sykt.

Du synes? Men hva skjedde med prinsippene dine? Jeg er sikker på at du kunne argumentert 5 sider med deg selv der den ene delen av deg taler for fordelene med sosial utjevning, og den andre taler for at de skal få være hvem de er, og fisk er fisk og dyr er dyr. Glem psykopati, dette minner meg om schizofreni.

Ja, hva er problemet med å la barn få være barn og glemme sosiale forskjeller ved at de har på seg uniform? Å ha på seg skoleuniform har ingenting med å late som det ikke finnes to kjønn. Å late som det ikke finnes to kjønn er heller ingen nødvendighet for å viske ut sosiale forskjeller på skolen ved å bruke skoleuniform.

At du skal forenkle alt minner meg om folk som sier at hvis man er imot høyre så er man for venstre. Men det er jo slik systemet fungerer idag, polarisering og enten eller. Et samfunn helt uten nyanser og et samfunn som ikke lar folk ha egne frie tanker. Jeg er verken for høyre eller venstre, jeg er for helt andre ting.

Men du som lever i den "enten, eller" overforenklede polariseringsverden mener kanskje at fordi noen (ikke) mener X så må(/kan) de (ikke) mene Y. Slik fungerer ikke verden i virkeligheten. Det er kun tyranniet som fungerer slik. Det tyranniet du tydeligvis ikke har akseptert, det samme tyranniet jeg ikke aksepterer, er imot og argumenter imot.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Transwoman = en person som er født mann, men vil konvertere, eller har konvertert, til kvinne.

Gender dysphoria = å være misfornøyd med at kjønnsidentiteten ikke matcher kroppen.

"Did not cure their gender dysphoria" = "de ble ikke noe mindre misfornøyd av å få mer testosteron."

Isåfall finnes det ikke noe som heter "transwoman", da dette er en mann. Det går ikke an å "konvertere" til kvinne om man er mann. Da er man en mann som later som man er en kvinne.

Det går heller ikke an å være misfornøyd med "kjønnsidentiet som ikke matcher kroppen". Man har et kjønn, det kan man ikke endre. Selv om man gjør operasjoner og later som man er et annet kjønn er man selvsagt det opprinnelige kjønnet. Både kjønn og identitet er absolutte. I psykologien sier man normalt at de som ikke er inneforstått med sin identitet har en psykisk sykdom.

Greit nok, menn kan sikkert ha en forestilling om at de er en dame, men dette er jo en rimelig synnsyk forestilling.

Du mente egentlig å si at det ikke er noe sammeheng mellom menn som ønsker å være kvinne og testorsteronnivå?

Lenke til kommentar

Identitetsvirkelighet og segregering

Hva betyr dette? 

Du virker å være en av dem som ønsker at svarte skal bruke hvit sminke slik at alle kan late som de er like. Eller at hvite skal bruke svart sminke for at alle skal være like. Du virker å ønsker et identitetsløst og kjønnsløst samfunn.

Glimrende stråmann. Har du et bilde av avataren min når du spytter og slår på den?

Ja, hva er problemet med å la barn få være barn og glemme sosiale forskjeller ved at de har på seg uniform? Å ha på seg skoleuniform har ingenting med å late som det ikke finnes to kjønn. Å late som det ikke finnes to kjønn er heller ingen nødvendighet for å viske ut sosiale forskjeller på skolen ved å bruke skoleuniform.

At du skal forenkle at minner meg om folk som sier at hvis man er imot høyre så er man for venstre. Men det er jo slik systemet fungerer idag, polarisering og enten eller. Et samfunn helt uten nyanser og et samfunn som ikke lar folk ha egne frie tanker. Jeg er verken for høyre eller venstre, jeg er for helt andre ting.

Men du som lever i den "enten, eller" overforenklede polariseringsverden mener kanskje at fordi noen (ikke) mener X så må(/kan) de (ikke) mene Y. Slik fungerer ikke verden i virkeligheten. Det er kun tyranniet som fungerer slik. Det tyranniet du tydeligvis ikke har akseptert, det samme tyranniet jeg ikke aksepterer, er imot og argumenter imot.

Så barn skal være barn? Men nå taler du jo imot sosial utjevning igjen, eller? Var det ikke du som var for uniformer?

Middle ground argumentet kjøper jeg ikke. Det er ikke nyanser i bruk av skoleuniform og hensikten rundt det. Eneste måten man kan nyansere det på er å bli prinsippløse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du mente egentlig å si at det ikke er noe sammeheng mellom menn som ønsker å være kvinne og testorsteronnivå?

Ja, det var det jeg sa. Og at de ikke forandrer på ønsket sitt av å få tilført testosteron.

Hvis en mann ønsker å være kvinner vil jeg si det er noe galt med den mannen og at han bør tilbys psykiatrisk behandling.

Lenke til kommentar

Hva betyr dette? 

Glimrende stråmann. Har du et bilde av avataren min når du spytter og slår på den?

Så barn skal være barn? Men nå taler du jo imot sosial utjevning igjen, eller? Var det ikke du som var for uniformer?

Middle ground argumentet kjøper jeg ikke. Det er ikke nyanser i bruk av skoleuniform og hensikten rundt det. Eneste måten man kan nyansere det på er å bli prinsippløse.

Jeg er for uniform på skolen generelt sett, da jeg tror dette kan øke fokuset på det som er viktig og få bort fokus fra det som er uviktig. Kjønn er ikke uviktig. Om noe mener jeg kvinner og menn i militære bør ha forskjellige uniformer, som ser noenlunde like ut. Altså at kvinner har en feminisert utgave av en uniform som menn bærer. Men hovedformålet er jo at den er praktisk.

Jeg har ikke talt imot sosial utjevning. Jeg har talt for at sosialstand ikke skal spille en rolle i skolen. Jeg er for individualitet og at folk skal få lov å være individer. Jeg er også for at folk skal få ut sitt maksimale potensiale på skolen.

Å være for sosial utjevning, betyr ikke at jeg må være det på feil plass. Jeg mener det må fikses i voksensamfunnet hovedsaklig og at metoden for dette er å ta tak i og fikse det økonomiske systemet som jo er årsaken til enorme sosiale forskjeller. Barn bær få lov å være barn. At barn skal være med på Miss. USA eller liknende for barn eller at skolen skal være en slags catwalk er jeg imot. Det tar bort fokuset fra der det bør være og fører også til ting som mobbing osv.

At du alltid skal forenkle alt betyr ikke at ting ikke kan være komplekse eller at verden ikke er kompleks. Det går an å være for en ting i en situasjon, men være imot den samme tingen i en annen situasjon. Det trenger ikke å være motstridende. Men det kan du nok sikkert heller ikke forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...