Gå til innhold

Smarttelefon under 2500 kr?


Anbefalte innlegg

Har bestilt denne fra geekbuying.com selv, og trodde at den skulle bli sendt denne uka, men ikke fått bekreftelse. Tror det stod at den sendes om 12 dager da jeg bestilte.

 

Oki - da har vi nok dem kjappere enn det jeg trodde :-) Har lest/sett på diverse tester, og tror denne er meget bra (til prisen). Så at flere hadde testet den mot moto G5S plus, og at flere foretrakk Xiaomi'en.

 

De meldte om bedre kamera, noe bedre batteritid + de sannsynlige fordelene med "android one" vs Motorola som de i likhet med meg selv mente var blitt trege med oppdateringer.

 

Påpekte minuser var mangelen på quick-charge, noen syntes moto'en hadde litt bedre skjerm og et finere design. Sistnevnte er jeg selv uenig i, og hva angår mangelen på quick-charge, så tror jeg ikke dette vil by på noen problemer for min del - all den tid testerne meldte at det tok to timer å lade xiaomi'en. (fra null til full).

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt denne fra geekbuying.com selv, og trodde at den skulle bli sendt denne uka, men ikke fått bekreftelse. Tror det stod at den sendes om 12 dager da jeg bestilte.

 

Har du hørt noe fra geekbuying?

 

Sendte dem en forespørsel om når jeg kunne forvente at telefonen ble sendt og fikk dette til svar:

 

Dear Customer, 
 
We would like to inform you that all Geekbuying staff are having a 7-days off for China National Day here from 1st Oct-7th Oct,2017(GMT+8). 
Within this period, Order Verification, Email reply, Refund and Shipment will not be in service and all will get back to normal on 8th Oct,2017(GMT+8).
 
For any further assistance, please contact our Live Chat support on geekbuying.com. Our on-duty staff will help you.
 
Many thanks for your understanding and patience.
 
Yours Sincerely,
Customer Service Team
Lenke til kommentar

 

Har bestilt denne fra geekbuying.com selv, og trodde at den skulle bli sendt denne uka, men ikke fått bekreftelse. Tror det stod at den sendes om 12 dager da jeg bestilte.

 

 

Har du hørt noe fra geekbuying?

 

Sendte dem en forespørsel om når jeg kunne forvente at telefonen ble sendt og fikk dette til svar:

 

Dear Customer, 

 

We would like to inform you that all Geekbuying staff are having a 7-days off for China National Day here from 1st Oct-7th Oct,2017(GMT+8). 

Within this period, Order Verification, Email reply, Refund and Shipment will not be in service and all will get back to normal on 8th Oct,2017(GMT+8).

 

For any further assistance, please contact our Live Chat support on geekbuying.com. Our on-duty staff will help you.

 

Many thanks for your understanding and patience.

 

Yours Sincerely,

Customer Service Team

Fikk denne mailen uten å ha spurt om noe. Det er alt jeg har hørt fra dem angående bestillingen.

post-281715-0-20781900-1506877119_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Er redd du vil få deg en ubehagelig overraskelse når du ser fortollingsgebyret til DHL.

Nope, totalprisen er under 1800 kr for hele kjøpet :laugh: hvis det ikke er slik at de sender faktura lenge etterpå that is.

 

:) Er du fornøyd med telefonen?

 

Synes dette var en meget bra deal til 1800 kr :) Eneste "negative" er at jeg synes at den oppfører seg litt merkelig ved scrolling. Akkurat som man må ta litt i hvis man skal bla seg fort nedover en side, men det er kanskje meningen at det skal være slik på denne.

 

Har du erfart det samme?

Endret av poffer
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om Proshop sin Redmi note 4 støtter alle 4G frekvensene i Norge? 

Klarer ikke å finne noe ut om dette på siden deres - heller ikke på den hos mytrendyphone heller..

 

 

Du får iallfall ikke 4G tale med den. GSMArena har heller ikke opplysninger om frekvensene til mobilen.

 

Men her: https://www.frequencycheck.com/models/O2m4k/xiaomi-redmi-note-4-standard-edition-dual-sim-td-lte-in-32gb#frequencies

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Er redd du vil få deg en ubehagelig overraskelse når du ser fortollingsgebyret til DHL.

 

 

Er redd du vil få deg en ubehagelig overraskelse når du ser fortollingsgebyret til DHL.

Nope, totalprisen er under 1800 kr for hele kjøpet :laugh: hvis det ikke er slik at de sender faktura lenge etterpå that is.

 

 

En kjempedeal imo. Kunne virke som at den var litt treg til å begynne med, men kan ha vært wi-fi eller appen jeg brukte. Nå er den helt fin, ingen problemer. Ikke prøvd med sim-kort ennå.

 

Ikke meningen å avspore, men til dere som har skaffet den, hvordan har dere fått den til 1800 for "hele kjøpet"? Hva skjedde ved moms og fortolling ved import (antar at telefonen ble deklarert med den reelle verdien)? Jeg spør fordi det er frykten for det skyhøye fortollingsgebyret som er den største grunnen til at jeg har sittet på gjerdet en stund angående å bestille fra Kina via nett...

 

Var faktisk i Kina i skiftet september/oktober i år, og hadde planer om å bestille en Redmi Note 4X til adressen jeg bodde på der, men selvsagt dukket den "gylne ferieuka" opp (1.-8. oktober), hvor postvesenet mer eller mindre står stille (dessuten sender ikke Aliexpress til fastlandskina, da må man bruke Taobao/Tmall, som er litt vanskeligere mtp. betalingsløsninger for de fleste av oss. Nå i ettertid ser jeg at jeg kunne ha brukt JD.com også).

 

Så nå har jeg pønsket på å bestille via nett til Norge allikevel. Selv om jeg sitter og håper på et knalltilbud på Moto G5 Plus fra en norsk butikk ved Black Friday. Skal antageligvis til Kina igjen tidlig neste år, så kan hende jeg venter til det. Men hvis man kan få Mi A1 til 1800 kroner, fortollingsgebyr og moms inkludert, så er det nesten ikke noe poeng i å vente.

 

Den eneste grunnen til at jeg trenger å bytte min nåværende telefon (Moto G2) er at den deprimerende lille interne lagringsplassen.

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar

 

Ikke meningen å avspore, men til dere som har skaffet den, hvordan har dere fått den til 1800 for "hele kjøpet"? Hva skjedde ved moms og fortolling ved import (antar at telefonen ble deklarert med den reelle verdien)? Jeg spør fordi det er frykten for det skyhøye fortollingsgebyret som er den største grunnen til at jeg har sittet på gjerdet en stund angående å bestille fra Kina via nett...

 

Så nå har jeg pønsket på å bestille via nett til Norge allikevel. Selv om jeg sitter og håper på et knalltilbud på Moto G5 Plus fra en norsk butikk ved Black Friday. Skal antageligvis til Kina igjen tidlig neste år, så kan hende jeg venter til det. Men hvis man kan få Mi A1 til 1800 kroner, fortollingsgebyr og moms inkludert, så er det nesten ikke noe poeng i å vente.

 

 

Det hender vel av og til at butikken man bestilte fra gjør feil - altså glemmer et siffer på pakkseddelen/påfører feil beløp, men hvor ofte det blir gjort slike feil aner jeg ikke.

 

Hva angår dyr fortolling, så tar dhl 270,- for dette (hvis jeg har forstått dette korrekt) + mva

 

cdon kjører jo et godt tilbud på Moto G5 plus akkurat nå til 2290,-

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...