Gå til innhold

Smarttelefon under 2500 kr?


Anbefalte innlegg

Hva er den beste telefonen på markedet for mellom 2000 og 2500 kr?

 

Ting som er viktig er at den er rask, har stor skjerm, god ytelse, mye RAM, god lagringsplass og god batterilevetid. Ting som ikke er viktig er design/utseende, kamera, vekt, OS (selv om jeg liker Android best, og det er vel det de fleste mobiler har).

 

Jeg tenker litt på Xiaomi Redmi Note 4 til 1770 kr hos Proshop. Den kommer blant annet med et stort 4100 mAh batteri, 32 GB lagring og 3 GB DDR3 RAM.

 

Hos mytrendphone.no har de samme telefon men med 64 GB RAM og hele 6 GB RAM men den koster 2200 kr.

 

Andre forslag? hva med Huawei P10?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får mye telefon for pengen på kinamarkedet her ja, og Redmi Note 4 er veldig god.

 

Annbefaler deg og å sjekke ut Motorola sine modeller som f.eks G5: https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefon/motorola-moto-g5-lunar-grey/242430.11525/?showSubscriptionModal=false

 

Stock android så dem er utrolig kjapp. Dog ikke like stort batteri som Redmien.

 

Her har du enda en telefon med stort batteri og Amoled skjerm: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_683592.html?wid=11

 

Får to av dem til budsjettet ditt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hva er den beste telefonen på markedet for mellom 2000 og 2500 kr?

 

Ting som er viktig er at den er rask, har stor skjerm, god ytelse, mye RAM, god lagringsplass og god batterilevetid. Ting som ikke er viktig er design/utseende, kamera, vekt, OS (selv om jeg liker Android best, og det er vel det de fleste mobiler har).

 

Jeg tenker litt på Xiaomi Redmi Note 4 til 1770 kr hos Proshop. Den kommer blant annet med et stort 4100 mAh batteri, 32 GB lagring og 3 GB DDR3 RAM.

 

Hos mytrendphone.no har de samme telefon men med 64 GB RAM og hele 6 GB RAM men den koster 2200 kr.

 

Andre forslag? hva med Huawei P10?

 

Noen som vet om Proshop sin Redmi note 4 støtter alle 4G frekvensene i Norge? 

 

Klarer ikke å finne noe ut om dette på siden deres - heller ikke på den hos mytrendyphone heller..

Lenke til kommentar

 

Hva er den beste telefonen på markedet for mellom 2000 og 2500 kr?

 

Ting som er viktig er at den er rask, har stor skjerm, god ytelse, mye RAM, god lagringsplass og god batterilevetid. Ting som ikke er viktig er design/utseende, kamera, vekt, OS (selv om jeg liker Android best, og det er vel det de fleste mobiler har).

 

Jeg tenker litt på Xiaomi Redmi Note 4 til 1770 kr hos Proshop. Den kommer blant annet med et stort 4100 mAh batteri, 32 GB lagring og 3 GB DDR3 RAM.

 

Hos mytrendphone.no har de samme telefon men med 64 GB RAM og hele 6 GB RAM men den koster 2200 kr.

 

Andre forslag? hva med Huawei P10?

 

Noen som vet om Proshop sin Redmi note 4 støtter alle 4G frekvensene i Norge? 

 

Klarer ikke å finne noe ut om dette på siden deres - heller ikke på den hos mytrendyphone heller..

 

 

Det er bare å kjøpe den og levere den tilbake om den ikke har det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakket med kundeservice hos Proshop i dag - men de kunne ikke svare på hvilke 4G bånd/frekvenser deres Redmi Note 4 støttet. De hadde ingen oversikt over disse info for aktuelle telefon.. 

 

Proshop har svart meg på mail:

 

De sier at de selger den globale versjonen, men jeg synes ikke det ser slik ut.

Deres xiaomi redmin note 4 støtter følgende: LTE band 3(1800), 5(850), 40(2300)

Lenke til kommentar

 

Snakket med kundeservice hos Proshop i dag - men de kunne ikke svare på hvilke 4G bånd/frekvenser deres Redmi Note 4 støttet. De hadde ingen oversikt over disse info for aktuelle telefon.. 

 

Proshop har svart meg på mail:

 

De sier at de selger den globale versjonen, men jeg synes ikke det ser slik ut.

Deres xiaomi redmin note 4 støtter følgende: LTE band 3(1800), 5(850), 40(2300)

 

Xiaomi har "global"-versjoner av flere telefoner, men forskjellen med disse er ofte bare at de har global programvare installert.

Det man som oftest må se etter er "CE"/"EU"-utgavene, disse har CE-sertifisering og selges i Polen og en del steder i Øst-Europa av offisielle importører (bla. ABC-DATA). Alikevel er det noen av modellene med CE-sertifisering som mangler 800Mhz, selv om mange av de nyere nå har fått dette.

EU-modeller av Redmi Note 4 som selges av offisielle Europeiske distributører ser ut til å ha B20 (ref Mi Polen): http://www.mi.com/pl/note4/specs/

Jeg synes det er synd at gråimportørene i Norge konsekvent tar inn ikke-europeiske modeller av Xiaomi-telefoner, selv der det finnes utgaver med B20-støtte. Men Kina-SKUene er billigere, kan bestilles i mindre partier og er lettere å få tak i, i motsetning til EU-modellene som må bestilles i større partier og kun kan fåes direkte fra Xiaomi.

 

Lenke til kommentar

Vil anbefale en Motorola telefon da disse telefonene ikke bare oppfyller de kravene du stiller, men leveres også med tilnærmet stock Android. Det er positivt av flere grunner; for det første får du en langt renere Android-opplevelse som vil medføre en langt raskere mobiltelefon (du slipper mange forehåndsinstallerte apper, samt et "skin" som kjører oppå Android). I tillegg er sannsynligheten stor for at du tidlig får de nyeste Android-oppdateringene. 

 

Vil anbefale deg:

Moto G5 = 1 790,-

Moto G5 Plus = 2 690,-

Moto G5S = 2 790,-

Moto G5S Plus = 2 984,-

 

Forskjellene på disse er i hovedsak størrelse på skjerm, kamerakvalitet, NFC, lagringsplass, RAM og prosessor.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 I tillegg er sannsynligheten stor for at du tidlig får de nyeste Android-oppdateringene. 

 

Dette var vel greia for inntil et par år siden.

 

Tror Motorola er blitt slappe med å oppdatere sine telefoner - i vertfall "budsjett" telefonene sine. Har en moto x play som står plantet på 6.0.1 - med siste patch for feilretting/sikkerhet fra 1.januar 2017..

 

Denne telefonen sto oppført på listen over Motorolas telefoner som skulle oppdateres til nougat. Dette har ennå ikke skjedd og som kjent så er Oreo sluppet.

 

Tar man en liten titt inne på diverse mobilforum med indiske brukere av Motorola, så oppdager man fort at dette med sene oppdateringer er noe Motorola nå begynner å bli kjent for.

Lenke til kommentar

Ville heller anbefalt Xiaomi A1. Den er i Android One programmet, så kjører stock android rett fra google. Dual kamera og 4GB ram samt 64GB plass. Global version.

Du får en global versjon for 230ish dollar.

F eks: https://www.aliexpress.com/item/Global-Version-Xiaomi-Mi-A1-MiA1-64GB-4GB-RAM-Smartphone-Snapdragon-625-Cellphone-5-5-Inch/32831155611.html

 

Har bestilt meg en slik fra geekbuying. Tar nok litt tid før jeg får den - oppdaget først etter at jeg hadde bestilt at dette var "pre-order", men pytt pytt. Har handlet med dem tidligere, og har aldri opplevd noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...