Sindlan Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Er det noen som har erfaring med kjøp av gaming-pc på amazon? Er det mer verdt det å kjøpe på amazon enn komplett, elkjop eller lignende? Jeg ser etter en gaming-pc til 9000-10000 kroner. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Blir vanskelig med garanti, også går du glipp av 5 års reklamasjonsrett som vi er så heldige å ha i Norge. Jeg betaler gladelig litt ekstra for den sikkerheten. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Regner du inn MVA, forbrukerrettighetene vi har i Norge og så mye enklere det er å få fikset feil hvis du sender tilbake innenlands så er det omtrent aldri vits å handle dyr'ish+ elektronikk fra utlandet. For at det skal lønne seg pengemessig så må du få PC'en over 25% billigere enn her til lands. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Husk du må regne med frakt, moms, toll OG du mister reklamasjonsrett, dyrt å sende tilbake osv. Høres ut som oppskriften til katastrofe spør du meg. Lenke til kommentar
Sindlan Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Blir vanskelig med garanti, også går du glipp av 5 års reklamasjonsrett som vi er så heldige å ha i Norge. Jeg betaler gladelig litt ekstra for den sikkerheten. Tror nok jeg kommer til å kjøpe på en norsk nettside da ja. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg antar at du bor i Norge, og i Norge fungerer ikke Amazon så veldig bra... Derimot om du bor i f.eks UK eller USA fungerer Amazon helt topp med rask og gratis(ish) hjemlevering (samme dag!!). Her i UK er det uansett to års garanti og gjennom Amazon er det kjempe lett å få fikset feil eller returnere, spesielt som Prime medlem hvor man betaler et årlig medlemsavgit og får gratis levering, tilgang til deler av Prime video og Amazon Now som leverer alt fra mat til skjermkort innen to timer. Derimot så ville jeg helt klart kjøpt gjennom komplett e.l om jeg var bosatt i Norge både fordi prisene er gode i Norge og fordi man som andre har nevnt har fem års reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå