:utakt Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Tidligere i sommer bestilte jeg en vare på nett. Den var ikke som forventet (jeg kunne ikke bruke den), så jeg kontaktet butikken og sa fra at jeg kom til å sende den tilbake. Da spurte jeg om det var noe spesielt de trengte av informasjon; returnummer eller noe slikt. Jeg fikk til svar at det var bare å sende den tilbake, så hørte jeg fra dem når varen var mottatt. Jeg sendte pakken noen dager senere. Det er vel godt og vel en måned siden nå. Dum som jeg var, så sendte jeg den uten sporing, og hvis jeg fikk en kvittering så finner jeg den hvertfall ikke igjen. Pakken ser ut til å ha blitt borte i posten. Jeg har ikke fått igjen noen penger, og når jeg mailet butikken forleden dag sa de at de ikke hadde fått pakken. Jeg har forklart det over for butikken i dag. Jeg har ikke hørt fra dem enda, men forventer jo et "beklager, men ...". Jeg skjønner jo jeg har en dårlig sak her, men ... hva gjelder i slike tilfeller? Endret 6. september 2017 av :utakt Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 var det netonnet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Kommer ikke langt uten sporing og kvittering Håper det ikke var noe dyrt Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Ta kontakt med Posten for å få avklaring på saken, ikke mye håp uten kvittering; men prøv likevel. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Hvis du betalte med kort, så har du tidspunktet du kjøpe norgespakke/portoen. Da kan posten kanskje gi deg pakkenr. Tipper den ligger hos butikken.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Hvis du betalte med kort, så har du tidspunktet du kjøpe norgespakke/portoen. Da kan posten kanskje gi deg pakkenr. Tipper den ligger hos butikken.. Tidspunktet man betaler for frimerkene betyr ingenting. uten sporing så kommer man ingen vei desverre.. bare vente til den tilfeldigvis dukker opp. mulig du har skrevet feil adresse? isåfall kan det godt være den blir liggende en eller annen plass i 2 uker før den blir sendt tilbake til avsender igjen. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Hvis du betalte med kort, så har du tidspunktet du kjøpe norgespakke/portoen. Da kan posten kanskje gi deg pakkenr. Tipper den ligger hos butikken..Tidspunktet man betaler for frimerkene betyr ingenting. uten sporing så kommer man ingen vei desverre.. bare vente til den tilfeldigvis dukker opp. mulig du har skrevet feil adresse? isåfall kan det godt være den blir liggende en eller annen plass i 2 uker før den blir sendt tilbake til avsender igjen. Oops, stemmer. Jeg leste feil over.Men på andre siden, hvis man har skriftlig fra butikken at man skulle sende uten sporing, er det da ikke butikkens ansvar, som den profesjonelle part? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Update, Butikken la ingen føringer på om jeg skulle sende med sporing eller ikke. Jeg valgte å sende uten, tenkte det ikke var nødvendig. Ikke den beste vurderingen jeg har gjort... Jeg har snakket med post i butikk der jeg leverte den, pakken er ikke der. Butikken jeg har handlet med sier de ikke kan behandle returen før de har varen. Bullshit, hvis de virkelig ønsket å gi meg tilbake pengene hadde de funnet en måte å gjøre det på, såpass lenge har jeg jobbet på liknende kundeservice at jeg er sikker på det. Men men, de har vel sitt på det tørre rent juridisk og yada yada. Ganske provoserende at kundeservice gir ganske beng i å løse det, men likevel krydrer mailene med emojis og "ha en fin dag". Heh. Det er snakk om ca 600 kr. Jeg overlever uten, men det er nok til at jeg irriterer meg litt. Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Update, Butikken la ingen føringer på om jeg skulle sende med sporing eller ikke. Jeg valgte å sende uten, tenkte det ikke var nødvendig. Ikke den beste vurderingen jeg har gjort... Jeg har snakket med post i butikk der jeg leverte den, pakken er ikke der. Butikken jeg har handlet med sier de ikke kan behandle returen før de har varen. Bullshit, hvis de virkelig ønsket å gi meg tilbake pengene hadde de funnet en måte å gjøre det på, såpass lenge har jeg jobbet på liknende kundeservice at jeg er sikker på det. Men men, de har vel sitt på det tørre rent juridisk og yada yada. Ganske provoserende at kundeservice gir ganske beng i å løse det, men likevel krydrer mailene med emojis og "ha en fin dag". Heh. Det er snakk om ca 600 kr. Jeg overlever uten, men det er nok til at jeg irriterer meg litt. Hva skal de gjøre? uten at de fysisk mottar varen så er ingenting sikkert. Og uten sporing så vet man heller ikke at du faktisk har sendt noe adressert til dem, kan være sendt et brev med "blind" adresse. Kanskje litt kynisk fra min side men. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Tror det er helt vanlig at de ikke gir tilbake pengene før de faktisk har fått igjen varen. Så vidt jeg vet er det avsender som er ansvarlig for at varen kommer frem, altså butikken når den blir sendt til deg, og du når den blir sendt til butikken. Uten sporingsnummer er det strengt tatt ikke noe posten får gjort heller. På https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ står det "OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt." Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Joda. Forstår at de ikke refunderer. Men når det er snakk om et såpass lite beløp, så kunne man jo vektet kundeservice VS juss litt annerledes. Men men. Live and learn. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 For alt butikken vet, så kan TS drive med svindel Derfor betaler de ikke ut før de har fått varen 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 (endret) Det er antagelig lite pga juss og mer for å minske tap. Om du ikke sender varen og du heller ikke kan vise til at den er sendt, så vil de antagelig bruke en del tid på å drive inn igjen pengene eller sjekke ut hva som har skjedd om posten ikke leverer. Å ikke gi penger før de har fått varen koster de ingenting, verken i tid eller penger Å få igjen pengene før de har tatt imot varen ville jeg sett på som uvanlig god service, på grensen til dumskap fra butikken sin side. Endret 13. september 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Joda. Forstår at de ikke refunderer. Men når det er snakk om et såpass lite beløp, så kunne man jo vektet kundeservice VS juss litt annerledes. Men men. Live and learn. Du må bare innse at du har gjort en feilvurdering ved å sende pakken uten sporing, og ta lærdom av det. For det er innlysende at varer av en viss verdi (600 kroner er fortsatt en "viss verdi") ikke kan sendes som vanlig brevpost som ikke er forsikret, og ikke kan spores. Det er ikke forhandler sitt ansvar å sitte barnevakt for deg og passe på at du gjør en ting som de fleste ser på som selvsagt. Om butikken skulle gi tilbake penger til alle som påsto at de hadde sendt en vare i retur, så hadde nok mange funnet ut at det var en fin svindelmetode. Så å mene at de burde refundert 600 kroner til deg uten noe annet enn din påstand om at du har sendt varen, er veldig lite gjennomtenkt. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. september 2017 Forfatter Del Skrevet 13. september 2017 Jada pappa. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå