Gå til innhold

Bygge min første PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge en gaming pc og lurte på om noen har noen tips til hvilke deler jeg skal kjøpe :D PCen skal koste rundt 15 000 kr, og brukes til playerunknown's battlegrounds og h1z1. Dette er det jeg har kommet frem til for øyeblikket: 
https://www.komplett.no/wishlist/shared/72e85a85-e2dc-4e52-8dab-e3233a38b7ba 

Setter veldig pris på tilbakemelding på det jeg har valgt ut/ burde kjøpe istedenfor

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du enda ikke har fått svar av noen som kan så føler jeg at jeg kan komme med et lite innspill av det lille jeg har fått med meg :)

 

Jeg er vel blitt en "gammel" mann som ikke spiller så mye lenger og jeg følger derfor ikke med i utviklingen, men for ikke så lenge siden så oppgraderte jeg maskinen min og fikk hjelp av en kjenning som har god greie til å endre på mitt eget utvalg.

 

En ting som ble kommentert var at siden jeg bruker flere relativt tunge programmer som bruker mange prosesser (3d modellering, cad og photoshop) så var i7 prosessor et godt valg for meg. De er gode på slike ting med mange prosesser.

 

Men en i5 vil gi bedre valuta for en gamer da de er billigere og gir like god ytelse sålenge du ikke samtidig skal bruke maskinen til programmer som krever mye prosessorkraft.

 

Nå nå gjerne de med god peiling rette på meg, men slik jeg har forstått det kan du da få en kraftigere prosessor til ditt bruk om du går for i5 og ikke i7.

Lenke til kommentar

Få deg et ATX kort i stedet for et mATX kort. Slik at det ikke ser helt dumt ut i et ATX kabinett.

Ikke betal så mye for en 120mm AiO. Få deg heller en god luftkjølte, eller evt en 240mm/280mm AiO.

Kjøp heller en 1080 i stedet for den 1070en.

Få en bedre strømforsyning. TX550M, G2 650W, RM550x, og G3 550W er billigere og bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...