AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Hei, Jeg ble kjørt til legevakten her om dagen, i ambulanse, som følge av psykisk sammenbrudd. Får fastlegen beskjed om dette/deler de journal med legevakten, eller får fastlege ikke beskjed om dette automatisk? Anonymous poster hash: d9b15...6a7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Du, det tror jeg faktisk ikke. Jobbet i psykiatri før, og jeg fikk inntrykk av at det er svært lite automatikk i informasjonsflyten mellom de ulike instanser. Dersom du har meldt deg opp til kjernejournal, ligger nok legevaktbesøket der. I kjernejournalen har nok legen innsyn... Men etter det jeg vet, er informasjonen der svært begrenset. Mulig det bare står at du har vært på legevakten en tur. Konseptet Kjernejournal er veldig nytt.Fastlegen på sin side kan ha nytte av å vite at du har vært på legevakten, dersom du oppsøker vedkommede for å få behandling for din lidelse. Det kan være lurt å ha et avbalansert forhold til hva Helsevesenet måtte vite om deg. Du gjør deg nok mer tjent med å tenke på deg selv og hva som skal til for at du skal ha det bra. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Det er noe som heter digital kjernejournal nå. Dette skulle vel i teorien stå der, men usikker på hvor godt det funker.EDIT:Eventuelt kan du faktisk logge deg inn på den og se selv.https://helsenorge.no/kjernejournal Endret 7. september 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
Skadeskutt90 Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jo fastlegen får info om legevaktsbesøk. Jeg har vært på legevaken og på akuttmottaket på sykehuset x antall ganger det siste året og fastlegen min har fått epikrise/PLO-melding hver gang. Men jeg kan ikke svare for om det er like rutinert i alle kommunene i Norge da. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Problemet er at alle fastlegene kan velge hvilke programvare de skal benytte og implementationen av PLO-meldinger er veldig ymse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå