Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finner man ut om er kjærestematriale eller bare en god venn?

Anbefalte innlegg

"Er sjelden alene med henne" – ta kontroll over situasjonen og styr den dit du vil! Jobb for å skape situasjoner der du er alene med henne! Du kommer aldri noensinne til å få et magisk signal som betyr at du er garantert suksess. Hvis du går og venter på det venter kan du vente til evig tid.

Ta initiativ, og ikke overtenk.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at du bør gjøre et eller annet fremstøt. 

Det du gjør nå er ikke spesielt attraktivt.

Ikke vær redd for å tape noe du ikke har og vis henne at du liker henne som mer enn en venn. Det verste som kan skje er at du får vite at hun kun ser på deg som en venn, men da er det i det minste avklart.

Ta tak i ballene dine og vær en mann nå. :) 

Lenke til kommentar

"Er sjelden alene med henne" – ta kontroll over situasjonen og styr den dit du vil! Jobb for å skape situasjoner der du er alene med henne! Du kommer aldri noensinne til å få et magisk signal som betyr at du er garantert suksess. Hvis du går og venter på det venter kan du vente til evig tid.

Nettopp.

Lenke til kommentar

Nettopp.

Det blir lett å være alene med henne. Var en del alene med henne ifjord, så det skal jeg klare. Tenker du et magisk signal vil dukke opp? Eller skal jeg skru på sjarmen når jeg er alene med henne?

Jeg tenker at du bør gjøre et eller annet fremstøt. 

Det du gjør nå er ikke spesielt attraktivt.

Ikke vær redd for å tape noe du ikke har og vis henne at du liker henne som mer enn en venn. Det verste som kan skje er at du får vite at hun kun ser på deg som en venn, men da er det i det minste avklart.

Ta tak i ballene dine og vær en mann nå. :)

Jævlig skummelt, men skal prøve. 

Anonymous poster hash: 7dc6e...d94

Lenke til kommentar

Tenker du et magisk signal vil dukke opp? Eller skal jeg skru på sjarmen når jeg er alene med henne?

Det finnes ingen magiske signal i ditt tilfelle så sant hun ikke regelrett hopper på deg.

Generelt er det håpløst å vente på eller se etter signaler fra jenter da det finnes både selvsikre og mindre selvsikre jenter. Noen viser at de liker deg, mens andre er livredde for å vise det av nettopp samme grunn som du er livredd. Men, når du som mann har vist at du liker en slik jente, så tør gjerne hun å gjengjelde følelsene.

Ikke bare det, men jenter reagerer positivt og kan bli tiltrukket av en mann som prøver seg på henne om hun ikke alt var det fra før. Hvorfor? Fordi det er maskulint og viser lederskap. Kanskje visste hun ikke engang at du eksisterte før du gjorde et fremstøt. Kanskje visste hun ikke at du hadde slike følelser.

Derfor kan du som mann gjøre en jente interessert ved å faktisk ta initiativ i stedet for å gå rundt å vente på signaler fra en jente som ikke engang vet at du eksisterer eller tenker på deg på den måten enda. Nå snakker jeg litt generelt her.

Det du bør gjøre i ditt tilfelle er å gradvis øke den fysiske kontakten og så ser du hvilken respons du får. Er hun positiv til dine fremstøt, så skrur du gradvis opp volumet og hele veien til dere er nakne sammen. Trekker hun seg unna, så trekker du deg unna. Da er ikke interessen der. Ganske enkelt egentlig.

Ja, men det er også veldig spennende.

Generasjoner før oss gikk i krigen og risikerte livet sitt, men her er vi: livredde for å fortelle en søt jente at hun er søt og at vi liker henne. Rimelig patetisk. :) 

Lenke til kommentar

Tenker du et magisk signal vil dukke opp? Eller skal jeg skru på sjarmen når jeg er alene med henne?

Det finnes ingen magiske signal i ditt tilfelle så sant hun ikke regelrett hopper på deg.

Generelt er det håpløst å vente på eller se etter signaler fra jenter da det finnes både selvsikre og mindre selvsikre jenter. Noen viser at de liker deg, mens andre er livredde for å vise det av nettopp samme grunn som du er livredd. Men, når du som mann har vist at du liker en slik jente, så tør gjerne hun å gjengjelde følelsene.

Ikke bare det, men jenter reagerer positivt og kan bli tiltrukket av en mann som prøver seg på henne om hun ikke alt var det fra før. Hvorfor? Fordi det er maskulint og viser lederskap. Kanskje visste hun ikke engang at du eksisterte før du gjorde et fremstøt. Kanskje visste hun ikke at du hadde slike følelser.

Derfor kan du som mann gjøre en jente interessert ved å faktisk ta initiativ i stedet for å gå rundt å vente på signaler fra en jente som ikke engang vet at du eksisterer eller tenker på deg på den måten enda. Nå snakker jeg litt generelt her.

Det du bør gjøre i ditt tilfelle er å gradvis øke den fysiske kontakten og så ser du hvilken respons du får. Er hun positiv til dine fremstøt, så skrur du gradvis opp volumet og hele veien til dere er nakne sammen. Trekker hun seg unna, så trekker du deg unna. Da er ikke interessen der. Ganske enkelt egentlig.

Ja, men det er også veldig spennende.

Generasjoner før oss gikk i krigen og risikerte livet sitt, men her er vi: livredde for å fortelle en søt jente at hun er søt og at vi liker henne. Rimelig patetisk. :)

Takk for et utfyllende flott svar! Skjønner tegningen. Lover å gjøre mitt beste når jeg ser henne til uka. Øke den fysiske kontakten, samt skru på sjarmen litt. Håper jeg får litt positiv respons, og at hun synes det er attraktivt. Vet jeg synes det selv. Samtalen jeg hadde med henne gjorde at jeg fikk enda mer lyst på henne. 

Lenke til kommentar

Du må holde oss oppdaterte ts!  :new_woot:

Jeg tror fortsatt hun er interessert.

Og du spurte hvordan jeg oppfører meg om jeg er tiltrukket av noen .. Det tror jeg ikke har så mye betydning i ditt tilfelle.. Har aldri fått følelser for en kompis. Men ellers så liker jeg å holde meg i nærheten av gutten evt følge etter litt hahah, og kroppskontakt typ bare komme borti med beina, armene. Er ikke så flørtete av meg da, venter på at gutten tar initiativ..

Lenke til kommentar

Du må holde oss oppdaterte ts!  :new_woot:

Jeg tror fortsatt hun er interessert.

Og du spurte hvordan jeg oppfører meg om jeg er tiltrukket av noen .. Det tror jeg ikke har så mye betydning i ditt tilfelle.. Har aldri fått følelser for en kompis. Men ellers så liker jeg å holde meg i nærheten av gutten evt følge etter litt hahah, og kroppskontakt typ bare komme borti med beina, armene. Er ikke så flørtete av meg da, venter på at gutten tar initiativ..

Hei! Er så glad for at du skrev i tråden!  :D Så bra du tror hun er interessert! Jeg blir veldig usikker, føler jeg får stadig noen små signaler, men er så vanskelig å vite siden vi er så gode venner. 

Hun har ikke tatt så mye på meg, så der scorer jeg dårlig. Hender det du også går litt vekk for å håpe at han legger merke til deg? 

Dere skal få update :) 

Lenke til kommentar

Ja, hender jo faktisk at jeg går og håper på at "han" følger etter. Så kan hende hun bruker den:p

Men prøv å gjøre henne mer interessert enn hun evt allerede er og da vel? Ved kroppskontakt så klart:) Som jeg sa, når du sitter ved siden av henne, prøv å komme litt nærmere så dere berører hverandre så vidt. Mange jenter blir helt seriøst mer tiltrukket av bare det ?

Endret av anonym.......
Lenke til kommentar

Ja, hender jo faktisk at jeg går og håper på at "han" følger etter. Så kan hende hun bruker den:p

Men prøv å gjøre henne mer interessert enn hun evt allerede er og da vel? Ved kroppskontakt så klart:) Som jeg sa, når du sitter ved siden av henne, prøv å komme litt nærmere så dere berører hverandre så vidt. Mange jenter blir helt seriøst mer tiltrukket av bare det ?

Herlig! du er til stor hjelp :D Rett før sommeren skjedde det. Har opplevd det flere ganger at hun "forsvinner" på mystisk vis når hun burde ventet. Skulle skrive ut noen ark med, la oss kalle henne "Anne" ,på biblioteket, men plutselig forsvant hun jenta jeg liker med "Anne". og skrev ut arkene. Hun hørte at jeg og Anne planla å skrive ut ark fordi hun satt ved siden av oss. De gikk rett etter timen bort til biblioteket å skrev ut arkene. Nesten som de løp ut av rommet.

Vet ikke om hun tenkte på at jeg så henne veldig godt 10 meter foran meg. Der og da lurte jeg på om hun gjorde det for oppmerksomhet , var litt merkelig oppførsel. Nå er jeg litt dårlig til å forklare fordi jeg er trøtt, men håper og tror du skjønner hva jeg mener. Gjøre seg litt kostbar. Det som er skummelt er at jo mer man leter etter noe, jo mer finner man det. Så godt mulig jeg ser ting/tolker ting helt feil.

Nice. Seriøst? Det skal jeg absolutt gjøre  :w00t: Skal prøve meg på kroppskontakten

Lenke til kommentar

Jeg leser mellom linjene, trådstarter. Du har vel ikke særlig erfaring med kvinner? 

Siden det ikke ser ut som om du har noen planer om å gjøre noe som helst annet enn du har gjort de siste årene med denne jenta, så foreslår jeg at du finner noen andre jenter i mellomtiden. Dette vil gi deg erfaring og økt selvtillit som du kan få nytte av i denne situasjonen. Kanskje finner du også ut at det er andre jenter i verden.

Men hvis du seriøst tror hun her liker deg, så vil det nok være lurt å ikke la henne få med seg akkurat dette. Ser hun på deg som en venn vil det derimot kunne være positivt hvis du viser nye sider av deg selv og hun innser at du faktisk har en seksuell side. :) 

Lenke til kommentar

Jeg leser mellom linjene, trådstarter. Du har vel ikke særlig erfaring med kvinner? 

Siden det ikke ser ut som om du har noen planer om å gjøre noe som helst annet enn du har gjort de siste årene med denne jenta, så foreslår jeg at du finner noen andre jenter i mellomtiden. Dette vil gi deg erfaring og økt selvtillit som du kan få nytte av i denne situasjonen. Kanskje finner du også ut at det er andre jenter i verden.

Men hvis du seriøst tror hun her liker deg, så vil det nok være lurt å ikke la henne få med seg akkurat dette. Ser hun på deg som en venn vil det derimot kunne være positivt hvis du viser nye sider av deg selv og hun innser at du faktisk har en seksuell side. :)

Hei! Det stemmer ganske bra. Ikke noe særlig erfaring. Blir sjeldent interessert i det motsatte kjønn, ei det samme kjønn. Har hatt jenter som har likt meg, men jeg har ikke vært interessert tilbake. Er nok derfor jeg vil prøve å komme mer i den romantiske sonen hos denne jenta. Nå har jeg endelig fått interessen for noen. Problemet er at jeg er bare litt betatt. Hadde jeg vært veldig forelsket, hadde jeg sagt det. Da hadde jeg ikke hatt noe å tape, men nå føler jeg at jeg har mye å tape, og at det ikke vil lønne seg hvis det ikke er gjensidig. 

Jeg møtte henne i dag. Pratet litt sammen, men virker ikke interessert i meg overhodet. Tror løpet er ganske kjørt med mindre jeg klarer å få henne interresert i meg. Ikke så lett å finne noen andre. Jeg er sjeldent ute på byen, så møter ofte de sammen menneskene. 

Lenke til kommentar

Spørs om den hendelsen var en tilfeldighet. At hun skulle snakke med venninnen sin om noe kanskje. Om jeg skal ha oppmerksomhet på den måten går jeg hvert fall fra "han" og "gruppen" alene.

Ok, takk :) 

Dere jenter er ikke lette å forstå. I dag har jeg ikke merket noe "spesielt" mellom oss. Aner ikke hva jeg skal tro. Vi skal henge sammen i morgen kveld, så får se om det skjer noe da som jeg kan tolke positivt. Du får update :) 

Lenke til kommentar

Du kan ikke tape noe du aldri har hatt.

Ikke så lett å finne noen andre. Jeg er sjeldent ute på byen, så møter ofte de sammen menneskene. 

Det er mye som ikke er "så lett". Mange mennesker bruker et helt liv på slike forklaringer og unnskyldninger. Ting er gjerne enklere for alle andre enn seg selv, tenker de.

Hva med å ta kontroll over ditt eget liv, gjøre noen bevisste valg og ikke bare passivt reagere på det som skjer deg?

Vær vinden. Ikke vær løvet som blir kastet rundt her og der. :) 

Lenke til kommentar

Du kan ikke tape noe du aldri har hatt.

Ikke så lett å finne noen andre. Jeg er sjeldent ute på byen, så møter ofte de sammen menneskene. 

Det er mye som ikke er "så lett". Mange mennesker bruker et helt liv på slike forklaringer og unnskyldninger. Ting er gjerne enklere for alle andre enn seg selv, tenker de.

Hva med å ta kontroll over ditt eget liv, gjøre noen bevisste valg og ikke bare passivt reagere på det som skjer deg?

Vær vinden. Ikke vær løvet som blir kastet rundt her og der. :)

Jeg tenker absolutt ikke at andre har det lettere enn meg, det jeg tenker er at jeg forelsker meg ikke så ofte. Jeg er ikke en gang forelsket i henne, bare litt betatt av jenta. Det går alltid lenge mellom hver gang jeg er det, og det ligger nok i det at jeg har så mye å gjøre, samt tror jeg det er litt individuelt. Ikke leter jeg etter kjærligheten heller, men burde kanskje begynne å lete.

Kontroll over livet har jeg. Tar mange bevisste valg. Det jeg er dårlig på er tydeligvis å fortelle at jeg er betatt av ho. Jeg har egentlig ingen problemer med å si det, men synes ikke det er noe vits i og med at jeg bare er betatt, og ikke forelsket. Hadde jeg vært forelska, ville jeg sagt det. Jeg håper at jeg blir forelsket, men ser ikke ut som det skjer. Betattheten, om jeg kan kalle det det, går i bølger. I dag har jeg ikke brydd meg om henne, men hun har brydd seg om meg, mer på en platonisk måte. 

Vurderer å legge henne fra meg, bare drite i det og finne noen andre. Føler jeg har fått ganske klare signaler på at det ikke er og ikke kommer til å bli noe mellom oss. Hun skulle sende meg melding i dag angående å lese sammen, men den fikk jeg ikke. Istedet hang hun med noen venninner, så jeg på snapchat, så da mister jeg litt lysten. Er uattraktivt å ikke holde avtaler. Respektløst. Tenker egentlig at vi kanskje ikke passer så godt sammen. Tror jeg legger inn håndkle og heller finner noen andre :)

Må takke for all hjelp! du har gitt meg gode råd, som jeg vil ta med meg videre i livet! :D

Lenke til kommentar

Jeg tenker absolutt ikke at andre har det lettere enn meg, det jeg tenker er at jeg forelsker meg ikke så ofte. Jeg er ikke en gang forelsket i henne, bare litt betatt av jenta. Det går alltid lenge mellom hver gang jeg er det, og det ligger nok i det at jeg har så mye å gjøre, samt tror jeg det er litt individuelt. Ikke leter jeg etter kjærligheten heller, men burde kanskje begynne å lete.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men har ikke vært det så mange ganger selv, men betatt har jeg nok vært ganske mange ganger. Kanskje du burde gjøre litt mer for å treffe nye folk.

Trenger ikke være kjærlighet eller forpliktelser heller, men litt intimitet med en kvinne hadde vel vært fint? :) 

Kontroll over livet har jeg. Tar mange bevisste valg. Det jeg er dårlig på er tydeligvis å fortelle at jeg er betatt av ho. Jeg har egentlig ingen problemer med å si det, men synes ikke det er noe vits i og med at jeg bare er betatt, og ikke forelsket. Hadde jeg vært forelska, ville jeg sagt det. Jeg håper at jeg blir forelsket, men ser ikke ut som det skjer. Betattheten, om jeg kan kalle det det, går i bølger. I dag har jeg ikke brydd meg om henne, men hun har brydd seg om meg, mer på en platonisk måte. 

Høres bra ut det. Du virket bare veldig passiv i denne situasjonen.

Vurderer å legge henne fra meg, bare drite i det og finne noen andre. Føler jeg har fått ganske klare signaler på at det ikke er og ikke kommer til å bli noe mellom oss. Hun skulle sende meg melding i dag angående å lese sammen, men den fikk jeg ikke. Istedet hang hun med noen venninner, så jeg på snapchat, så da mister jeg litt lysten. Er uattraktivt å ikke holde avtaler. Respektløst. Tenker egentlig at vi kanskje ikke passer så godt sammen. Tror jeg legger inn håndkle og heller finner noen andre  :)

Det er ikke sikkert det er en dårlig idé. Samtidig, om følelsene dine er sterke, er det ikke litt synd å gå videre i stillhet uten å vise det? Dessverre er jeg nok enig i at sjansene kanskje er små all den tid dere har kjent hverandre lenge.

Allikevel er det også slik som jeg har nevnt tidligere at kvinner generelt liker menn som viser initiativ, leder og er litt frempå. Jo mer sjenert og forsiktig en jente er, jo bedre responderer de på dette. Om hun på noe tidspunkt har likt deg og håpet at du gjør et fremstøt, så finnes det også et tidsvindu hvor du må handle. Til slutt tenker hun kanskje at du enten ikke er interessert eller veldig tafatt, puslete og lite tak i. Begge deler er nok til at hun vil gå videre. 

Det er derfor det er viktig å handle og ta initiativ. 

Men å begynne å se etter andre jenter tror jeg er en veldig god idé som du kan gjøre uavhengig av hva som skjer her fremover. Noen nevnte Tinder. Hvorfor ikke prøve og se? 

Må takke for all hjelp! du har gitt meg gode råd, som jeg vil ta med meg videre i livet!  :D

Min glede. :) 

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ingen problemer med å si det, men synes ikke det er noe vits i og med at jeg bare er betatt, og ikke forelsket. Hadde jeg vært forelska, ville jeg sagt det. Jeg håper at jeg blir forelsket, men ser ikke ut som det skjer. Betattheten, om jeg kan kalle det det, går i bølger. I dag har jeg ikke brydd meg om henne, men hun har brydd seg om meg, mer på en platonisk måte. 

Kutt ut overtenkningen og kutt ut å finne på unnskyldninger for å sitte og tvinne tomler. Hvis du skal vente til planetene står på rett linje og stjernene er i nøyaktig riktig konfigurasjon så blir du sittende i tussmørket for deg selv.

Hvis du faktisk ikke hadde lyst til å gjøre noenting med denne jenta så hadde du aldri opprettet denne tråden. Det er helt skrikende åpenbart for alle (unntatt deg selv, tydeligvis) at du er hypp på denne jenta og interessert i om det kan bli noe mer.

You miss 100% of the shots you don't take.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...