Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finner man ut om er kjærestematriale eller bare en god venn?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kort fortalt er jeg en mann på 24 år, som studerer. Har mange flotte venner i klassen, og det er spesielt en venninne jeg har litt sansen for. Hun er omsorgsfull, bra humor, god musikksmak, like preferanser på en del ting, og hun er utrolig pen og søt. Jeg har ikke fortalt henne hva jeg synes om henne da jeg ikke har følelser for henne, men jeg beundrer henne veldig! Kan si at jeg er litt små betatt av henne. 

Jeg blir også veldig forvirret over denne jenta. Aner ikke hva hun tenker om meg, annet enn at hun liker meg godt som venn. 

Jeg har distansert meg litt fra henne. Vi henger ikke så mye sammen som vi gjorde før, men vi er fortsatt mye sammen. Årsaken er at jeg trengte litt tid til studiene og jobb, og det var deilig med litt variasjon i omgangskretsen, så så langt i semesteret har jeg hengt mye med de andre i kollektivet. 

I dag hadde vi en samtale på skolen som gjør at jeg smiler bare av å tenke på den. Hun virket så interessert i hvordan jeg hadde det ( Vi prater sammen hver dag, og flere ganger om dagen). Hun spurte hvordan det hadde gått hos legen, synes jeg så godt ut, og var skikkelig blid da vi pratet sammen! ( noe hun alltid er, og sikkert mot alle andre og). Tidligere har jeg tatt henne i å se på meg i timen, men det var bare en liten periode hun gjorde det. Var en fest vi var på sammen også hvor hun oppsøkte meg hele tiden og skulle prate med meg, noe jeg regnet som veldig unormalt, aldri opplevd noen være slik før. Dette var på en veldig omsorgsfull måte, og da virket hun også interessert.

Mitt spørsmål til dere er: Hvordan kan jeg vite hva hun tenker? Regner med jeg må spørre, men er det hint jeg kan se etter? Det virker som hun i perioder viser interesse, for å så ikke gjøre det. Jeg tenker hun kanskje er eller har vært på samme sted som meg, men ikke fått dette bekreftet. 

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av ting? Noen signaler jeg kan sende for å bekrefte eller avkrefte om det bare er platonisk? 

Anonymous poster hash: 7dc6e...d94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg vært ute av "gamet" i laaaang stund og aner ikke hva rådene er verdt, men virker som dere har satt grunnlaget. Du bør muligens være litt mer frampå og prøve å få alenetid med henne. Kan spørre om hun vil møtes etter skoletid og ta noe å drikke på studentsjappa (store høgskoler og universiteter har egne studenthus med kafe og bar som drives av studentene selv). Om dere er gode venner kan du også invitere henne med hjem for middag eller noe.

Kan også prøve litt med småflørting. Øyekontakt, smiling, kroppskontakt og subtile komplimenter. Har ikke helt sansen for direkte sjekking og PUA-triks, så sånt bør du vel ikke ta sjansen på i dette stadiet. Uansett er fleste jenter flinke nok til å gjennomskue det.

Er også tynn grense mellom å være omgjengelig og hyggelig, og flørting, så alt det hun har gjort kan også oppfattes som hint. Hvordan folk sender ut signaler/hint varierer også, men for jenter pleier det å gå rød tråd som oppmerksomhet, vil prate med deg, vil være nær deg, ser deg i øynene når dere prater. I noen ekstreme tilfeller kan de bokstavelig talt henge på en også, men det varierer også (hvertfall ila livet mitt har kun èn jente vært klengete på meg).

Og så var det rådet fra gamle dager om at man aldri skal fortelle en jente sine følelser, men vise det. Vet ikke hvor mye det gjelder i dag, men handling taler mer enn ord uansett.

Ønsker deg lykke til hvertfall og hold oss oppdatert. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av ting?

Ja. Du kan snakke med dama. Legg til rette for mer privat prat. Som han over meg sier, skaff deg alenetid med henne. Ta en kaffe, inviter henne hjem. Demonstrér at hun ikke bare er en trivelig omgangsvenn i kantina på skolen, men at du inviterer henne tettere innpå deg. Så vil den praten naturlig komme når tiden er inne – 2 glass nedi vinflaska dere deler en fredagskveld, f.eks.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fortalt henne hva jeg synes om henne da jeg ikke har følelser for henne, men jeg beundrer henne veldig! Kan si at jeg er litt små betatt av henne. 

Du er nok mer enn 'små betatt'.

Hvordan kan jeg vite hva hun tenker? Regner med jeg må spørre, men er det hint jeg kan se etter? Det virker som hun i perioder viser interesse, for å så ikke gjøre det. Jeg tenker hun kanskje er eller har vært på samme sted som meg, men ikke fått dette bekreftet. 

Drit i hva hun tenker. Du har ikke kontroll på hennes tanker og er ikke tankeleser. 

Hva tenker DU? Hva vil DU? Har du lyst på henne? Lyst å bli bedre kjent med henne? Lyst å ligge med henne? :) 

Hvis ja, go for it!

Mye har endret seg de siste årene, men på et fundamentalt nivå vil kvinner fortsatt ha menn og kvinner vil bli ledet og de vil bli tatt. Tenk maskulinitet.

De vil ikke at en puslete gutt skal føle seg fram og analysere hva hun tenker og respektere og beundre henne. :) 

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av ting? Noen signaler jeg kan sende for å bekrefte eller avkrefte om det bare er platonisk?

Gjør et fremstøt. Vis at du liker henne, MEN ikke legg alle kortene på bordet og fortell på Facebook eller lignende at du liker henne kjempegodt og lurer på hva HUN føler. Nei, nei, nei.

Inviter henne gjerne med på en aktivitet på tomannshånd. Om du forteller litt mer om hva slags forhold dere har, så er det enklere å gi råd. 

Siden dere går i klasse sammen, så ville jeg kanskje gjort et fremstøt ute på byen eller på studentkro eller lignende. 

Uansett, ikke send henne en melding og spør hva HUN føler. Det fungerer kun hvis hun alt er stormforelsket i deg.

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av ting?

Ja. Du kan snakke med dama. Legg til rette for mer privat prat. Som han over meg sier, skaff deg alenetid med henne. Ta en kaffe, inviter henne hjem. Demonstrér at hun ikke bare er en trivelig omgangsvenn i kantina på skolen, men at du inviterer henne tettere innpå deg. Så vil den praten naturlig komme når tiden er inne – 2 glass nedi vinflaska dere deler en fredagskveld, f.eks.

Har hendt vi henger alene sammen. Ikke drukket vin da, når det er sagt. Dratt på kafé har vi gjort alene, men det er ca 9 mnd siden. kan jo prøve å invitere henne på noe, se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute av "gamet" i laaaang stund og aner ikke hva rådene er verdt, men virker som dere har satt grunnlaget. Du bør muligens være litt mer frampå og prøve å få alenetid med henne. Kan spørre om hun vil møtes etter skoletid og ta noe å drikke på studentsjappa (store høgskoler og universiteter har egne studenthus med kafe og bar som drives av studentene selv). Om dere er gode venner kan du også invitere henne med hjem for middag eller noe.

Kan også prøve litt med småflørting. Øyekontakt, smiling, kroppskontakt og subtile komplimenter. Har ikke helt sansen for direkte sjekking og PUA-triks, så sånt bør du vel ikke ta sjansen på i dette stadiet. Uansett er fleste jenter flinke nok til å gjennomskue det.

Er også tynn grense mellom å være omgjengelig og hyggelig, og flørting, så alt det hun har gjort kan også oppfattes som hint. Hvordan folk sender ut signaler/hint varierer også, men for jenter pleier det å gå rød tråd som oppmerksomhet, vil prate med deg, vil være nær deg, ser deg i øynene når dere prater. I noen ekstreme tilfeller kan de bokstavelig talt henge på en også, men det varierer også (hvertfall ila livet mitt har kun èn jente vært klengete på meg).

Og så var det rådet fra gamle dager om at man aldri skal fortelle en jente sine følelser, men vise det. Vet ikke hvor mye det gjelder i dag, men handling taler mer enn ord uansett.

Ønsker deg lykke til hvertfall og hold oss oppdatert. :)

Skal prøve med litt øyekontakt og smiling :) Det er noen av det som er så forvirrende da hun har gjort dette med meg. Det kan bare være for å være snill, og det kan være flørting. Tror det kommer an litt på mengden. Ble bare forvirret da hun gjorde det. Følte jeg fikk veldig blandet signaler.

Hvordan folk sender ut signaler/hint varierer også, men for jenter pleier det å gå rød tråd som oppmerksomhet, vil prate med deg, vil være nær deg, ser deg i øynene når dere prater. 

- Dette er vanskelig. Alle jenter og gutter gjør det når man prater. Hun vil prate med meg, ser meg i øynene, og jeg har også opplevd at det virker som hun vil være nær meg, og noen ganger virker det som hun driter litt i meg.

Hvordan viser man følelser? Bare gi ekstra oppmerksomhet? Flørte? 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fortalt henne hva jeg synes om henne da jeg ikke har følelser for henne, men jeg beundrer henne veldig! Kan si at jeg er litt små betatt av henne. 

Du er nok mer enn 'små betatt'.

Hvordan kan jeg vite hva hun tenker? Regner med jeg må spørre, men er det hint jeg kan se etter? Det virker som hun i perioder viser interesse, for å så ikke gjøre det. Jeg tenker hun kanskje er eller har vært på samme sted som meg, men ikke fått dette bekreftet. 

Drit i hva hun tenker. Du har ikke kontroll på hennes tanker og er ikke tankeleser. 

Hva tenker DU? Hva vil DU? Har du lyst på henne? Lyst å bli bedre kjent med henne? Lyst å ligge med henne? :)

Hvis ja, go for it!

Mye har endret seg de siste årene, men på et fundamentalt nivå vil kvinner fortsatt ha menn og kvinner vil bli ledet og de vil bli tatt. Tenk maskulinitet.

De vil ikke at en puslete gutt skal føle seg fram og analysere hva hun tenker og respektere og beundre henne. :)

Gjør et fremstøt. Vis at du liker henne, MEN ikke legg alle kortene på bordet og fortell på Facebook eller lignende at du liker henne kjempegodt og lurer på hva HUN føler. Nei, nei, nei.

Inviter henne gjerne med på en aktivitet på tomannshånd. Om du forteller litt mer om hva slags forhold dere har, så er det enklere å gi råd. 

Siden dere går i klasse sammen, så ville jeg kanskje gjort et fremstøt ute på byen eller på studentkro eller lignende. 

Uansett, ikke send henne en melding og spør hva HUN føler. Det fungerer kun hvis hun alt er stormforelsket i deg.

Lykke til! :) 

Setter pris på ærligheten :) 

Jeg har tidligere invitert henne på ting. Disse "følelsene" har gått litt i daler. Nå har jeg distansert meg litt fra henne, og jeg føler at hun har gitt meg litt mer oppkersomhet pga det. Distanseringen var også litt fordi jeg følte jeg måtte henge med litt andre folk i klassen også. Vi to er veldig gode venner, kan prate om veldig mye. Har hendt at det bare er oss som finner på ting, og det er litt vanskelig å vite hvor hun vil basert på disse møtene, blir alltid så forvirret. Jeg prøver å ikke analysere så mye, da jeg er enig at du har helt rett i at jeg ikke kan tenke hva hun vil, men fokusere mer på hva jeg vil. Noen ganger virker hun interessert i meg, andre ganger ikke.  Tror at hvis hun hadde fortalt hun likte meg ville jeg ikke blitt overrasket. Hvis hun fortalte at hun ikke likte meg, ville jeg heller ikke blitt overrasket. 

Tok en slags test på henne i vinter. Vi dro ut for å spise,  og da kom vi inn på tema om forhold. Spurte forsiktig om hun var interessert i noen, og hun svarte "nei". Så spurte jeg om hun hadde prøvd seg på noen hvis hun var det, og det trodde hun at hun ville.

Hun kan også finne på å prate om at hun vil hooke opp med noen på byen, mens andre ganger ( ikke ofte) virker hun interssert i meg, men kan godt være hun viser en vennskapelig interesse. 

Problemet er at vi er så gode venner.

Hvordan skal jeg lede??

Lenke til kommentar

Du sier hun noen ganger virker interessert og andre ganger ikke. Det er veldig vanlig for oss jenter når vi er interessert i en gutt som vi føler aldri tar initiativ. Jeg oppfører meg hvert fall aldri sånn med venner, da er man venner hele tiden, med unntak ved krangling. 

Mitt tips er å ta initiativ! Inviter henne med hjem til deg og se film??

Go for it!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier hun noen ganger virker interessert og andre ganger ikke. Det er veldig vanlig for oss jenter når vi er interessert i en gutt som vi føler aldri tar initiativ. Jeg oppfører meg hvert fall aldri sånn med venner, da er man venner hele tiden, med unntak ved krangling. 

Mitt tips er å ta initiativ! Inviter henne med hjem til deg og se film??

Go for it!

Hei! Så digg å få svar fra en jente :) 

Takk for oppklaringen, håper det stemmer i mitt tilfelle. Er en veldig subjektiv tolkning over hva jeg tenker er interesse. Var en periode i fjord hvor hun så mye på meg. Samtalen jeg hadde med henne på onsdag, tolket jeg som at hun var veldig interessert og glad for å prate med meg, men jeg vet ikke om det var ment vennskapelig. Synes det er veldig vanskelig i og med at vi er så gode venner. 

Hva gjør du når du viser interesse for en gutt? 

Lenke til kommentar

Så gøy! Det virker veldig som hun liker deg, og at du også liker henne godt. :) 

Når jeg har vært i situasjoner hvor jeg liker en jente og jeg tror hun liker meg, og har lyst til å prøve å se hvor det kan gå, så har jeg invitert til noe mer privat slik det blir foreslått over, og sørget for å sitte/være nærme slik at vi er i kontakt med hverandre fysisk. Etterhvert har jeg under prat holdt blikket hennes til hun bryter det og hintet frempå med å "dulte" på henne når jeg tuller litt, eller strøket henne på armen hvis hun f.eks. har en synlig tatovering og spurt om den, eller funnet noen trekk jeg kan snakke om/spille på. Hvis hun ser ut til å ha likt det, eller gjengjeldt det har jeg lent meg nærmere og gitt henne et kyss. 

Flere av jentene jeg  har "datet" eller møtt har vært initiativtakere ved å sette seg tett og lent seg på meg, legge hånda på låret mitt, legge foten sin over min, klemt meg, strøket meg i håret eller tatt tak i hånden min og strøket på den eller lagt den i fanget sitt. Men slike ting varierer jo mye ut i fra selvtillit, interesse og hva man liker. 

Lenke til kommentar

Blitt mange råd her nå å ta innover deg. Det blir kanskje litt mye og overveldende men gjelder å ikke overtenke og -analysere. Neste åpenbare steg er å få mer alenetid.

Begynte å skrive om hard to get, men null vits å komplisere ting. Å vise intensjonene tydelig og unngå den berømte snakken når det er for sent er ofte beste veien å gå. Likevel, må si at en viktig del av hard to get er å ikke være tilgjengelig og sammen hele tiden. La henne få rom til å savne deg. Grunnen for at du fikk mer oppmerksomhet etter tiden dere ikke var sammen er nettopp det.

Så hvordan viser man de følelsene? Kommet mange tips om det allerede. Oppmerksomhet, fysisk kontakt og øyekontakt. Uten å overdrive naturligvis. Og ikke minst handlinger, som jeg nevnte. Gjelder litt å vise fram sine beste sider. Er du god på kjøkkenet? Lag middag til dere. Vet du om fine natursteder og begge liker å gå tur? Dra på piknik. Eller bare ut på tur. Er det spesielle temaer dere interesserer dere i? Se på dokumentarer og prat om det.

Husker ikke om jeg hørte dette i en film eller leste et sted, men en fin ting man kan si til folk er: "Jeg er glad jeg har møtt deg". Eller "det gjør meg glad å ha møtt deg". Husker ikke sitatet ordrett. Åpenbart er det en ting å si under lunt atmosfære når man er alene sammen.

Siden jeg er i gang, kan jo også nevne ting man ikke bør gjøre (av egne erfaringer): overøsing av komplimenter, hyppig kontakt i sosiale medier, gaver, vise usikkerhet og viktigst: ikke spørre om du vil kysse dem.

Er dessverre mange ting å passe på under "venn eller mer"-stadiet, men sånn er det. Gjelder å ikke forhaste ting og nyte hverandres selskap også.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Så gøy! Det virker veldig som hun liker deg, og at du også liker henne godt. :)

Når jeg har vært i situasjoner hvor jeg liker en jente og jeg tror hun liker meg, og har lyst til å prøve å se hvor det kan gå, så har jeg invitert til noe mer privat slik det blir foreslått over, og sørget for å sitte/være nærme slik at vi er i kontakt med hverandre fysisk. Etterhvert har jeg under prat holdt blikket hennes til hun bryter det og hintet frempå med å "dulte" på henne når jeg tuller litt, eller strøket henne på armen hvis hun f.eks. har en synlig tatovering og spurt om den, eller funnet noen trekk jeg kan snakke om/spille på. Hvis hun ser ut til å ha likt det, eller gjengjeldt det har jeg lent meg nærmere og gitt henne et kyss. 

Flere av jentene jeg  har "datet" eller møtt har vært initiativtakere ved å sette seg tett og lent seg på meg, legge hånda på låret mitt, legge foten sin over min, klemt meg, strøket meg i håret eller tatt tak i hånden min og strøket på den eller lagt den i fanget sitt. Men slike ting varierer jo mye ut i fra selvtillit, interesse og hva man liker. 

Så fint å høre at du tror hun liker meg. Må nevne at den festen var i jula ifjord, føler ikke at jeg har fått slik oppmerksomhet etter det, hvertfall ikke på den måten. Hun har heller ikke kastet blikk på meg, slik hun gjorde før./stirret på meg. Nå kjenner vi hverandre godt. Hun har faktisk invitert meg hjem til seg for å spille spill, bare oss to, men det kan være ment vennskapelig. 

Det med blikket, altså å holde det til hun bryter, har jeg gjort. Lurer på om hun synes det var litt ubehagelig,at det ble litt lenge. Var litt deilig å gjøre det da jeg følte jeg signaliserte og at jeg ledet litt. 

Den kroppskontakten du beskriver jenter har gjort med deg, har jeg ikke opplevd fra henne.

når jeg har fortalt om henne til venner, sier alle sammen at de skjønner forvirringen min, og at det kan være hun liker meg, men det kan godt være hun ikke gjør det. Noen ting som hun har sagt eller gjort synes de merkelig å si hvis man er venner, men så skjer det andre ting som gjør at de tenker hun ikke liker meg. 

Blitt mange råd her nå å ta innover deg. Det blir kanskje litt mye og overveldende men gjelder å ikke overtenke og -analysere. Neste åpenbare steg er å få mer alenetid.

Begynte å skrive om hard to get, men null vits å komplisere ting. Å vise intensjonene tydelig og unngå den berømte snakken når det er for sent er ofte beste veien å gå. Likevel, må si at en viktig del av hard to get er å ikke være tilgjengelig og sammen hele tiden. La henne få rom til å savne deg. Grunnen for at du fikk mer oppmerksomhet etter tiden dere ikke var sammen er nettopp det.

Så hvordan viser man de følelsene? Kommet mange tips om det allerede. Oppmerksomhet, fysisk kontakt og øyekontakt. Uten å overdrive naturligvis. Og ikke minst handlinger, som jeg nevnte. Gjelder litt å vise fram sine beste sider. Er du god på kjøkkenet? Lag middag til dere. Vet du om fine natursteder og begge liker å gå tur? Dra på piknik. Eller bare ut på tur. Er det spesielle temaer dere interesserer dere i? Se på dokumentarer og prat om det.

Husker ikke om jeg hørte dette i en film eller leste et sted, men en fin ting man kan si til folk er: "Jeg er glad jeg har møtt deg". Eller "det gjør meg glad å ha møtt deg". Husker ikke sitatet ordrett. Åpenbart er det en ting å si under lunt atmosfære når man er alene sammen.

Siden jeg er i gang, kan jo også nevne ting man ikke bør gjøre (av egne erfaringer): overøsing av komplimenter, hyppig kontakt i sosiale medier, gaver, vise usikkerhet og viktigst: ikke spørre om du vil kysse dem.

Er dessverre mange ting å passe på under "venn eller mer"-stadiet, men sånn er det. Gjelder å ikke forhaste ting og nyte hverandres selskap også.

Skal fortsette med å være litt utilgjengelig. Hvis hun søker mer oppkersomhet da, tar jeg det som et godt tegn  :wee:

Hun vet at jeg setter pris på å ha blitt kjent med henne, det har jeg fortalt ganske tydelig. Har nok dessverre gått litt i fella med kompliment greia. Ikke veldig farlige komplimenter jeg har gitt, men hun har fått litt komplimenter. Det er nok litt pga hvordan jeg er som person også, og det at jeg sette så pris på hvordan hun er som person, og det er nettopp det jeg har fortalt henne. 

Ser jeg kan bli flinkere til å ikke kontakte henne så mye på sosialemedier (snap). 

Tenker du at det ligger noe mer enn venn i luften? Hun kan virke veldig uinteressert, akkurat som om toget har gått, men hun kan også virke interessert. Eller kanskje litt mer som om hun vurderer meg som kjærestemateriell. Tror hun har tenkt på det. 

Hvis jeg virker veldig usikker, så er det rett og slett fordi jeg ikke blir klok på jenta. Egentlig er jeg veldig overrasket over at alle er så positive til at hun liker meg. 90% av tiden får jeg ingen signaler, men innimellom får jeg noen små tegn, slik som samtalen vi hadde her om dagen. Eller at hun satt seg vedsiden av meg i auditoriumet og ville prate. Det som gjør alt så vanskelig er at vi er venner. Merkeligste er at en person i klassen har spurt om det er noe mellom oss to. Aner ikke hvorfor personen spurte, fikk ikke avklart hva grunnen var.

Setter veldig pris på alt dere skriver! Dere er absolutt til stor hjelp!!!!  :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere invitert henne på ting.

Generelt blir det gjerne slik at om du oppfører deg vennskapelig og aseksuelt, så får du vennskap. Dette er problemet ditt og mange andre med deg. Det finnes naturligvis unntak. For eksempel kan jenter bli forelsket i menn som ikke eksplisitt flørter med de eller prøver seg på de, men dette er gjerne menn som ikke hadde hatt noen problemer med å prøve seg på de om de hadde lyst. Om det gir mening.

Og problemet ditt er vel nettopp det at du ikke tør? 

Hvordan skal jeg lede?

Ved å ta initiativ. Ved å ikke si, "Jeg vet ikke. Hva vil du?". Ved å ta hånden hennes og leie henne når dere går sammen. Ta rundt henne. Ved å ikke gjøre de tingene du gjør her i tråden, men ved å gå for det du vil ha.  

Og hva vil du ha? Jo, henne. Har du lyst å ligge med henne? Kysse henne? Daske henne på rumpa? Prøv å komme litt i kontakt med disse følelsene og kommuniser dette til henne både med øyner og språk, men selvsagt ikke så direkte som jeg sa over. Eller, hvorfor ikke... :)

Til slutt kan jeg gi deg et praktisk og enkelt råd som jeg selv har brukt med suksess i gamle dager. Tipset faktisk en annen fyr om dette som endte opp med å få dame på grunn av det. Deler kort den ene gangen jeg gjorde dette. 

Fikk god kjemi med en jente på en uteplass som jeg kjente fra før av. Vi var på en måte venner, men ikke nære venner. Endte på nachspiel sammen. Siden vi var i samme vennekrets synes jeg det var litt vanskelig å være like dristig som jeg var til vanlig med ukjente jenter, men ville gjøre et fremstøt. Til slutt spurte jeg bare direkte: "Er vi bare venner eller er det noe mer her?"

Hun svarte med å kysse meg. 

Anbefaler deg å gjøre noe lignende eller til og med akkurat det samme. Men da på tomannshånd og gjerne når dere sitter nær hverandre. Skader ikke med litt alkohol innenbords heller, men absolutt ikke en nødvendighet.

Hva tenker du om denne?

PS: Ikke over sosiale medier.

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere invitert henne på ting.

Generelt blir det gjerne slik at om du oppfører deg vennskapelig og aseksuelt, så får du vennskap. Dette er problemet ditt og mange andre med deg. Det finnes naturligvis unntak. For eksempel kan jenter bli forelsket i menn som ikke eksplisitt flørter med de eller prøver seg på de, men dette er gjerne menn som ikke hadde hatt noen problemer med å prøve seg på de om de hadde lyst. Om det gir mening.

Og problemet ditt er vel nettopp det at du ikke tør? 

Hvordan skal jeg lede?

Ved å ta initiativ. Ved å ikke si, "Jeg vet ikke. Hva vil du?". Ved å ta hånden hennes og leie henne når dere går sammen. Ta rundt henne. Ved å ikke gjøre de tingene du gjør her i tråden, men ved å gå for det du vil ha.  

Og hva vil du ha? Jo, henne. Har du lyst å ligge med henne? Kysse henne? Daske henne på rumpa? Prøv å komme litt i kontakt med disse følelsene og kommuniser dette til henne både med øyner og språk, men selvsagt ikke så direkte som jeg sa over. Eller, hvorfor ikke... :)

Til slutt kan jeg gi deg et praktisk og enkelt råd som jeg selv har brukt med suksess i gamle dager. Tipset faktisk en annen fyr om dette som endte opp med å få dame på grunn av det. Deler kort den ene gangen jeg gjorde dette. 

Fikk god kjemi med en jente på en uteplass som jeg kjente fra før av. Vi var på en måte venner, men ikke nære venner. Endte på nachspiel sammen. Siden vi var i samme vennekrets synes jeg det var litt vanskelig å være like dristig som jeg var til vanlig med ukjente jenter, men ville gjøre et fremstøt. Til slutt spurte jeg bare direkte: "Er vi bare venner eller er det noe mer her?"

Hun svarte med å kysse meg. 

Anbefaler deg å gjøre noe lignende eller til og med akkurat det samme. Men da på tomannshånd og gjerne når dere sitter nær hverandre. Skader ikke med litt alkohol innenbords heller, men absolutt ikke en nødvendighet.

Hva tenker du om denne?

PS: Ikke over sosiale medier.

Med tanke på at vi er såpass gode venner så er det ikke så lett å prøve seg. Jeg har prøvd meg litt før, men da veldig forsiktig. Kan prøve å flørte litt forsiktig. Har gjort det før, fikk litt respons.

Skjønner hva du mener , og jeg ser den. Må flørte for å få noe ut av det. 

Jeg kommer aldri til å spørre om det er noe mer. Vi er veldig gode venner, så det blir helt feil å spørre. I tillegg henger vi ofte sammen i en gjeng, er sjeldent alene, så hvis hun reagerer negativt har jeg ødelagt for meg selv, tenker jeg. Ikke får å være pysete, men jeg vil ha mer bevis på at det kan være noe der. Hadde alt jeg har fortalt om skjedd den siste uka, hadde jeg kjørt på, men det er i perioder jeg ser "signaler" eller føler det kan være noe der. Det er litt som motpoler. Det kan virke som det er noe der en dag, men en annen dag er vi bare venner. 

Lenke til kommentar

Det koker alltid ned til at du må finne ut hva du vil ha i livet ditt. Hvis du føler at dette er full klaff, hva venter du på? Kanskje du ikke er helt klar? I så fall, vent til du er klar. Jenter liker ikke å dille rundt. Hun er antageligvis like usikker som deg. I så fall må du være den som tar initiativ. Eller vil dette etter all sannsynlighet falle i fisk og hun finner noen andre.

Lenke til kommentar

Forresten, om hun legger ut om andre gutter til deg, så er du sannsynligvis i den berømte vennesonen.

Dette har hun gjort. Dette gjør hun når vi er en gjeng. Har ikke skjedd ofte, men har skjedd. Ikke direkte meg hun prater med om det, men jeg er ofte med i samtalen. Hun har snakket om å finne en fyr på byen, eller snakket om en fyr på tinder, eller at naboen er kjekk.

Lenke til kommentar

Det koker alltid ned til at du må finne ut hva du vil ha i livet ditt. Hvis du føler at dette er full klaff, hva venter du på? Kanskje du ikke er helt klar? I så fall, vent til du er klar. Jenter liker ikke å dille rundt. Hun er antageligvis like usikker som deg. I så fall må du være den som tar initiativ. Eller vil dette etter all sannsynlighet falle i fisk og hun finner noen andre.

Håper du har rett. Synes det virker mer logisk enn at hun liker meg. Usikkerhet kan være tingen. 

Skal ta litt initiativ. Prøve å få henne med på ting alene. Flørte litt forsiktig og se om jeg får en respons. 

Lenke til kommentar

Det virker som om du helst vil hun skal prøve seg på deg og du viser null villighet til å ta litt risiko. Slikt gjør dessverre ikke ungpiker mo i knærne.

Det du har gjort til nå har ikke fungert. Mer av det gamle kommer ikke til å fungere. Skal du komme noen vei må du gjøre noe nytt. Jo lenger du nøler, jo større sjanse er det for at en som ikke er redd kommer og tar henne.

Men det er opp til deg... :) 

Lenke til kommentar

Det virker som om du helst vil hun skal prøve seg på deg og du viser null villighet til å ta litt risiko. Slikt gjør dessverre ikke ungpiker mo i knærne.

Det du har gjort til nå har ikke fungert. Mer av det gamle kommer ikke til å fungere. Skal du komme noen vei må du gjøre noe nytt. Jo lenger du nøler, jo større sjanse er det for at en som ikke er redd kommer og tar henne.

Men det er opp til deg... :)

Setter pris på ærligheten. Så du tenker at jeg har en sjangs? eller du tenker at jeg skal gi faen i om jeg har en sjangs og bare kjøre på? 

Jeg kan gjøre mye, men jeg spør ikke rett ut hvordan vennskapet er, når det virker så usikkert. Jeg skal være mer sikker på at det er noe der før jeg gjør det. Nå virker det som vi bare er veldig gode venner. Eneste gangen jeg har prøvd, og vært på vei til å gjøre det er på den festen for 1 år siden. Ellers har jeg vært usikker fordi tengene er så uklare, og så få at det godt kan være ment platonisk.

Jeg kan prøve å berøre ho mer. Prøve å få litt mer tid til ho alene. Distansere meg litt mer, også hvis jeg får noe gode tegn, så kan jeg prøve ta mer intiativ. Jeg tror ikke det er riktig å spørre nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...