Gå til innhold

Presset på torrent­tjenestene flytter piratene til blant annet Google Maps

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 6 millioner statsansatte tystere i USA alene i følge Julian Assange. Disse har full sikkerhetsklarering, og kan lese gjennom epostene dine, private PM'er på Facebook, osv, osv, osv ...

Lite har forandret seg de siste 2.000 årene ...!!

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, en kan jo lure, når en vet at det er 6 millioner sikkerhetsklarerte, i USA alene. Hvor mange av disse er "kvalifisert" for jobben. Tror du oppriktig talt atdetfinnes 6 millioner kvalifiserte toppsikkerhetsklarerte individer i USA - Selv om en ser bort ifra ideen om at ingen egentlig har noe med din private kommunikasjon å gjøre da. Selv for ett individ som mener at staten har rett til å spionere på oss, er slike tall organisert sinnssykdom ...!!

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, en kan jo lure, når en vet at det er 6 millioner sikkerhetsklarerte, i USA alene. Hvor mange av disse er "kvalifisert" for jobben. Tror du oppriktig talt atdetfinnes 6 millioner kvalifiserte toppsikkerhetsklarerte individer i USA - Selv om en ser bort ifra ideen om at ingen egentlig har noe med din private kommunikasjon å gjøre da. Selv for ett individ som mener at staten har rett til å spionere på oss, er slike tall organisert sinnssykdom ...!!

Sikkerhetsklarering er noe helt annet enn tystere. Realiteten er at de fleste som arbeider i statsadministrasjonen i USA, bedrifter som har kontrakter med statsadministrasjon samt store deler av offentlige tilsatte i delstatene trenger sikkerhetsklarering. Bare det amerikanske forsvaret er på over 2 mill når vi regner aktivt og reservepersonell. Her er det mange sikkerhetsklarerte.

Sikkerhetsklarering gjøres også på mange nivåer (f.eks trenger vaskehjelpa på mange offentlige kontor klarering, samme med kantinedama), og forteller ingenting om nivå på overvåkning etc. Da må vi se på størrelsen på NSA, CIA, FBI og deres underleverandører.

Eller leverer nok ikke disse informasjon til rettighetshavere.

-----

Så kanskje litt realisme og å sette seg inn verden litt bedre.

Lenke til kommentar

For innholdseierne som jakter på ulovlig innhold på internett, kan det virke som en kamp mot en stor overmakt

Må jo egentlig være en kongejobb, da. Leite etter innhold og rapportere. Hvem gjør det? Høyt betalte advokater, eller folk hanka inn fra gata? 

Kongejobb ? tipper du ikke så filmen 'pirate bay the movie', Peter Sunde, en av skaperene av tpb, etter flere år med jag av advokater rettsaker politi etc

ender opp i en hall der han blir konfrontert med en som har nettopp jobben du sikter til, (tror jeg:) han skal stevne Peter Sunde for retten, men Peter nekter og ta imot stevningen og begynner selvsagt:) å kverrulere med advokaten, spør han om han syns han har en god jobb og sover godt om natta , advokaten må svare nei men han har barn og må ha jobb derav ble det slik og nermest beklager seg. til slutt kaster advokaten papirene på Peter og sier noe alla "du var sist nær papirene, di er dine nå, annse deg selv som stevnet for retten" og løper.... lol =)

Lenke til kommentar

Må jo egentlig være en kongejobb, da. Leite etter innhold og rapportere. Hvem gjør det? Høyt betalte advokater, eller folk hanka inn fra gata? 

(...)

ender opp i en hall der han blir konfrontert med en som har nettopp jobben du sikter til, (tror jeg:) han skal stevne Peter Sunde for retten, men Peter nekter og ta imot stevningen og begynner selvsagt:) å kverrulere med advokaten, spør han om han syns han har en god jobb og sover godt om natta , advokaten må svare nei men han har barn og må ha jobb derav ble det slik og nermest beklager seg. til slutt kaster advokaten papirene på Peter og sier noe alla "du var sist nær papirene, di er dine nå, annse deg selv som stevnet for retten" og løper.... lol =)

Derav spørsmålet, om det er advokater eller vanlige folk som står for å søke opp innhold. Advokater har jo som allmenn kjent kun etikk og ikke moral. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å søke opp innhold for å få det fjernet fra nettet. Jeg hadde derimot syntes det var helt galt å være med på å saksøke privatpersoner for å bruke fildeling. Et sted må grensen settes, og dagens grense er for streng. Den kriminaliserer hele generasjoner og fører til at alle disse mister respekten for loven, og at loven "har noe" på alle, i tilfelle man ønsker å ta noen. Sikker på at både justisministeren og statsministeren har strømmet innhold der de ikke har kontroll på rettighetene. De blir vel neppe tatt for lovbrudd. 

Nei, jeg har ikke sett den filmen, jeg er mer opptatt av hvordan loven endres over tid enn hvem den brukes mot. PB-gutta var ute etter bråk hele veien, vanskelig å synes synd på dem. Men det er spesielt interessant at det er laget lov som ikke bare gjør PB skyldig, men så definitivt er også google, telenor og strømverket skyldig etter lovverket, og da mener jeg at loven er ute og kjører. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

(...)

Derav spørsmålet, om det er advokater eller vanlige folk som står for å søke opp innhold. Advokater har jo som allmenn kjent kun etikk og ikke moral. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å søke opp innhold for å få det fjernet fra nettet. Jeg hadde derimot syntes det var helt galt å være med på å saksøke privatpersoner for å bruke fildeling. Et sted må grensen settes, og dagens grense er for streng. Den kriminaliserer hele generasjoner og fører til at alle disse mister respekten for loven, og at loven "har noe" på alle, i tilfelle man ønsker å ta noen. Sikker på at både justisministeren og statsministeren har strømmet innhold der de ikke har kontroll på rettighetene. De blir vel neppe tatt for lovbrudd. 

Nei, jeg har ikke sett den filmen, jeg er mer opptatt av hvordan loven endres over tid enn hvem den brukes mot. PB-gutta var ute etter bråk hele veien, vanskelig å synes synd på dem. Men det er spesielt interessant at det er laget lov som ikke bare gjør PB skyldig, men så definitivt er også google, telenor og strømverket skyldig etter lovverket, og da mener jeg at loven er ute og kjører. 

HVA??? Kan vi putte BÅDE justisministeren OG statministeren i fengsel ?? DO IT DO IT DO IT PLEEEEEASE =)

Og Google Stjelehor og strømlangerene også ? di fortjener ALLE fengsel. UTVILSOMT. -Med-dommer-i-Norge-faktisk. lol =)

Om pb gutta la opp til trøbbel ? *tenke lenge* vel ,både ja og nei, mest ja:) Vi pirater liker trøbbel =) men, vi har også et samfund som kaller oss kopiister ,,, eller så på norsk,, copyist religion ,, somethingsomething whatever. Vi tror på å kopiere, eller stjele om du vil, en god ide eller et godt design, hvis fordelen går TIL FOLKET !

Så hvis jeg laster opp Pirate Of The Caribian på Googles disk vil du saksøke meg for film deling for egmount pictures whatever,

i motsettning til hvis jeg brukte piratebay ?

Derimot veldig enig i at kriminaliseringen av hele generasjoner er forkastelig, tåpelig ,, andre lignende synonym du kunne brukt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...