Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defa montering

Cocola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Defa kan man montere selv, men for å starte opp akkurat Link systemet trengs det en godkjent innstallatør, eller en godkjent login. 

Jeg holder av en time i bookingen for å starte opp Defa Link og da skal jeg ha kunden ved siden av meg. Opplevd en del problematikk rundt oppstart av Link og dette kan ta litt tid. Den siste Defa app oppdateringen har riktignok løst denne floka litt.

Det fungerer sjeldent som det skal når kunden monterer dette selv. Spesielt rundt Bluetooth hubben har jeg sett mye svake monteringer. Ofte noe kødd med blå ledning eller spenningstilførsel. Også temp.følerene/antenner som er helt feilplassert o.l

Hvis du ikke finner noen gjennomføringer fra motorrom til kupe så må man ofte demontere vindusviskerene og hele vannkassa under der for å finne dem. Det blir bare verre å verre jo nyere bilene er.

Jeg borrer aldri. Verken i torpedoveggen eller i støtfangeren for å feste kontakta.

Noe jeg har sett mange gjøre er å dra kupe kabelen gjennom hullet til AC dreneringen. Man slipper litt billig unna og jeg hadde gjort det annerledes, men greit nok (så lenge ikke dreneringen blir tett.)

Jeg pleier å legge link hubben bak hanskerommet. Klistrelappen som følger med(serienummer) skal festes på innsiden av lokket til hanskerommet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...