Marialy Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg kjøpte akkurat DVD brenner (NEC1300) og ønsker å brenne mer enn 18 min film pr DVD. I hvert fall 30 min, kanskje opptil 1 t. Vet dere om en måte å komprimere filmen uten store kvalitetstap? Bruker Adobe Premiere 6.5. På forhånd takk! Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 regner med du har filmen i DV format? skal filmen kunne spilles av på DVD-spilleren i stua, eller er det bare ment for lagring? Lagrer du filmen i dvd-formatet mpeg-2 skulle du vel få mer, eller du kan ta det i (S)VCD formatet, som kan spilles av dvd-spillere... divx eller xvid kan og gi god kvalitet og liten filstørrelse hvis du stiller det inn rett... Lenke til kommentar
Marialy Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Jeg har filmen som avi og har tenkt å overføre det til mpeg2 vha mpeg Encoder, som jeg nå prøver å sette meg inn i... Jeg har ikke gjort noe liknende før! Jeg leser på Help at det er mulig å velge mellom medium bitrate (som er default) eller low bitrate. Er det noen som vet om medium bitrate gir 18 min pr DVD eller om det er high bitrate som gjør det? Er jeg på rett spor i det hele tatt? Jeg skal se på filmen i stua. Endret 8. desember 2003 av Marialy Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ta en tur hit å let litt: www.dvdrhelp.com www.doom9.org Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 18 min pr DVD høres veldig lite ut, selv om jeg ikke driver så mye med DV opptak. Det jeg imidlertid driver mye med er å se DVD filmer på TV skjerm. Filmene er lagret på hardisk i forskjellige formater, og da er det Mpeg eller DivX og Xvid som gjelder. Filmer på ca 90 minutter klarer seg godt med 1 - 1,5 GB i f.eks DivX med utmerket kvalitet på bilde og lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå