pierce007 Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Vi bruker en leverandør på jobb som drifter medlemssystem for oss. I løpet av siste 6 måneder har vi og leverandøren vedtatt noen endringer som skulle ha blitt implementert omgående. Pt har flere vedtatte endringer enda ikke blir iverksatt. ifølge kontrakten (som forøvrig er uendret siden opprinnelig signert for 4. år siden), står det under mislighold: Det foreligger mislighold fra Leverandørens side hvis systemet ikke er i samsvar med de funksjoner, krav og frister som er avtalt. Det foreligger også mislighold dersom Leverandøren ikke oppfyller øvrige plikter etter avtalen. Her vil jeg si at leverandøren ikke har oppfylt sine plikter etter avtalen som er gjort. Dvs endringer er referatskrevet. Hva sier "guruene" ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 For å heve kreves det at misligholdet er vesentlig, i praksis at det er objektivt urimelig å forvente at dere fortsetter avtaleforholdet; formålet med avtalen blir vesentlig forspilt. Man må altså se på hva slags endringer som er vedtatt og hvilken betydning de har. Reklamasjon er i seg selv kun en påpekning av at motparten ikke oppfyller avtalen. Reklamasjonen ledsages gjerne av et krav, for eksempel at motparten oppfyller avtalen (retting), at man bare betaler vederlag tilsvarende det levertes verdi (prisavslag), at man vil gå fra avtalen (heving), eller at man vil ha dekket de kostnader mangelfull oppfyllelse har ført til (erstatning). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå