Gå til innhold

Finnes det antifascister i Norge?

VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi lever i de siste dager og det er i anerkjennelsen av det forbedringspotensialet ligger.

Alle mennesker i hele historien har levd i de siste dager. Dine barnebarn vil leve i de siste dager akkurat som dine oldeforeldre gjorde det. Du er kun nok en klovn i rekken av dommedagsprofeter. Går det aldri av moten?
Lenke til kommentar

Vi lever i de siste dager og det er i anerkjennelsen av det forbedringspotensialet ligger.

Alle mennesker i hele historien har levd i de siste dager. Dine barnebarn vil leve i de siste dager akkurat som dine oldeforeldre gjorde det. Du er kun nok en klovn i rekken av dommedagsprofeter. Går det aldri av moten?

Alle som har lest bibelen og kjenner den litt vet hva jeg snakker om, Israel ble f.eks til i 1948. En tidsalder i bibelsk sammenheng er og ca 2000 år. 2000 år fra Adam/Eva til Melchizedek/Abraham der pakten mellom Gud og Abraham ble til - så var det 2000 år fra Abraham til Jesus, og nå er vi ca 2000 år etter Jesus. 

Lenke til kommentar

Det er viktig å gjenkjenne det som irriterer deg for hva det er, ikke et angrep på "hvite mennesker" og "frie vestlige land" (frihet og velstand som vi har blitt velsignet med fordi vi var kristne), men et angrep på nettopp kristne.

Og ser du sånn på dette her, så ser du jo hvordan politikk uansett hva slags formfaktor det er i, egentlig koker ned til en løgn.

Du har rett. Men det er ikke det du beskriver jeg irriterer meg over. Jeg irriterer meg over dumheten og at de absolutt skal ødelegge samfunnet. Men slik fungerer jo splitt og hersk taktikken idag. Nå er det nesten kun snakk om høyre og venstre. Befolkningen polariseres mer enn noensinne, slik at de ikke kan se ting raasjonelt, kun i høyre, venstre falsariumet, hvor begge sidene spiller mot hverandre mens begge sidene ignorerer det som er riktig, det som er viktig og generelt sett ignorerer det å tenke til fordel for å motarbeide hverandre.

Men ja, i bunn og grunn er det jo ikke noe å irritere seg over egentlig. Samfunnet er uansett i ferd med å kollapse og prøvelsene vil nok komme snart.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Alle som har lest bibelen og kjenner den litt vet hva jeg snakker om, Israel ble f.eks til i 1948. En tidsalder i bibelsk sammenheng er og ca 2000 år. 2000 år fra Adam/Eva til Melchizedek/Abraham der pakten mellom Gud og Abraham ble til - så var det 2000 år fra Abraham til Jesus, og nå er vi ca 2000 år etter Jesus.

Alle som har lest bibelen sier hver dag hvert år at nå er det snart slutt. Det har de sagt i tusen vis av år.

Det kommer mennesker som har lest bibelen til å si i tusenvis av år fremover også.

Lenke til kommentar

Det er viktig å gjenkjenne det som irriterer deg for hva det er, ikke et angrep på "hvite mennesker" og "frie vestlige land" (frihet og velstand som vi har blitt velsignet med fordi vi var kristne), men et angrep på nettopp kristne.

Og ser du sånn på dette her, så ser du jo hvordan politikk uansett hva slags formfaktor det er i, egentlig koker ned til en løgn.

Du har rett. Men det er ikke det du beskriver jeg irriterer meg over. Jeg irriterer meg over dumheten og at de absolutt skal ødelegge samfunnet. Men slik fungerer jo splitt og hersk taktikken idag. Nå er det nesten kun snakk om høyre og venstre. Befolkningen polariseres mer enn noensinne, slik at de ikke kan se ting raasjonelt, kun i høyre, venstre falsariumet, hvor begge sidene spiller mot hverandre mens begge sidene ignorerer det som er riktig, det som er viktig og generelt sett ignorerer det å tenke til fordel for å motarbeide hverandre.

Men ja, i bunn og grunn er det jo ikke noe å irritere seg over egentlig. Samfunnet er uansett i ferd med å kollapse og prøvelsene vil nok komme snart.

det er i irritasjon det er lett å tråkke feil .. å bli nazist på pur faen over alt som foregår fordi du ser det står i opposisjon til alt du reagerer på er en stygg tabbe, da har man gjort det djevelen håper du skal gjøre. Jeg hadde holdt meg langt unna Jeff Rense.

Guds pakt med Abraham gikk igjennom hans sønn Isaak, og via Isaak til Jacob som ble kalt Israel og omsider ble de vi kjenner jødene som var "slekten" til Jesus, som så igjen ble verdens messias, alt kan spores tilbake til Abraham, og sånn jeg leser bibelen har Gud enda løfter til Israel og jødene selv om den gamle pakten er over. Gud holder altid løftene sine.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke si noe riktig?

Du mener, 'som i min formening' er riktig. Nei, det er svært vanskelig.

At norge ikke har vært fascistisk siden 1945 er ikke min formening. Det er fakta.

Helt sikkert, akkurat som at himmelen er Rosa bare fordi politikere og media sier den er Rosa og ikke Blå.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem Jeff Rense er, men karakteristikken av Fascisme er riktig.

En konspirasjonsteoretiker som tenker veldig likt sånn jeg tenkte før jeg ble kristen. Han er vel ikke akkuratt nazist, men det var ikke jeg heller, men det overlapper til en viss grad på endel punkter, alle gjør sikkert det men dette her er sentrale ting som går på virkelighetsforståelsen vår. Hadde holdt meg unna ham.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Per alle definisjoner. At norge skulle være noe fascistisk land etter 1945 er noe du har diktet opp med din fantasi. Det stemmer ikke med virkeligheten.

Du får legge frem DIN definisjon da, så kan vi muligens vurdere om Norge faller innenfor eller utenfor.

For du har selvsagt en definisjon, eller prater du bare uten å ane hva du snakker om?

Lenke til kommentar

Faen for en kjedelig person du er!

Fascisme er en form for radikal autoritær nasjonalisme som ble prominent i det tidlige 1900-tallets Europa. De første fascistbevegelsene oppstod i Italia under første verdenskrig, før ideologien spredte seg til andre europeiske stater. Fascismen avviser og motsetter seg liberalismen, marxismen og anarkismen, og blir som regel plassert på den ytterste høyresiden i et tradisjonelt venstre–høyre-spektrum.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fascisme

Turner, Henry Ashby, Reappraisals of Fascism. New Viewpoints, 1975. s. 162. States fascism's «goals of radical and authoritarian nationalism».

Larsen, Stein Ugelvik, Bernt Hagtvet and Jan Petter Myklebust, Who were the Fascists: Social Roots of European Fascism, s. 424, «organized form of integrative radical nationalist authoritarianism».

Aristotle A. Kallis. The fascism reader. New York, New York: Routledge, 2003. s. 71

Roger Griffin. Fascism. Oxford, England: Oxford University Press, 1995. s. 8, 307.

Det er ikke akkurat noen kontroversiell eller omstritt fakta jeg kommer med. Det er vel heller du som havner i samme kategori som flat-tards, kreasjonistene og dommedagsklovnene her på forumet. For en gjeng!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fascisme er en form for radikal autoritær nasjonalisme

Det er ikke akkurat noen kontroversiell eller omstritt fakta jeg kommer med. Det er vel heller du som havner i samme kategori som flat-tards, kreasjonistene og dommedagsklovnene her på forumet. For en gjeng!

Er Norge nasjonalistisk, dvs oppfyller Norge følgende (fra samme kilde):

Nasjonalisme er en politisk ideologi som henspiller på at folk skal ha selvbestemmelse i sin egen stats dannelse og forsvar av absolutt suverenitet.

Det er vel liten tvil om dette?

Er Norge autoritært, dvs oppfyller Norge følgende (fra samme kilde):

Autoritær (fransk, av latin auctoritas, myndighet) betegnes den som uten saklig grunnlag eller uten å gi saklig begrunnelse, bestemmer over andre.

Bestemmer ikke Staten over alle innbyggerne i Norge ned til høyden på trappetrinn og hvilke lyspærer de skal bruke i sine hus?

Radikalt over finner man ikke i den norske wikipedia, men i den engelske klargjøres dette

The term political radicalism (or simply, in political science, radicalism) denotes political principles focused on altering social structures through revolutionary or other means and changing value systems in fundamental ways.

Hvilket innebærer at ingen regimer som har satt sine ideer ut i praksis lenger kan beskrives som radikale, f.eks. ville dette innebære at Mussolini sluttet å være Fascist når han fikk gjenomført sine ideer i Italia. Hvilket åpenbart er idiotisk. Mao man kan se bort fra denne ettersom det ikke er ett kjennetegn på fascismen per se.

Ettersom Norge utvilsomt er ett autoritært nasjonalistisk regime må man bare konkludere med at Norge er en fascistisk stat ifølge din egen definisjon. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...