Vidi Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Hei Jeg har i en periode på flere måneder merket at jeg hovner opp i begge kinnene når jeg spiser. Det merkes mest i området rundt ørespyttkjertelen. Det er som bollekinn, og det oppstår med både pizza og hardere mat som gulrot. Har noen vært borti lignende? Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Det er normalt at kinnene buler ut når man spiser. Forklaringen er enkel: Du har mat i munnen. Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Det er normalt at kinnene buler ut når man spiser. Forklaringen er enkel: Du har mat i munnen. Nå bruker du et annet verb enn det jeg gjør, her er det snakk om å hovne opp som kan være tegn på infeksjon. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Spørsmålet er om du kan være allergisk mot noe, kan du dra noen fellestrekk i ingredienser i maten hvor dette forekommer? 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Min umiddelbare tanke er at det er fortetninger i spyttkjertlgangene, a la https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/spyttkjertlene/spyttkjertelstein-sialolithiasis/ . Alternativt tenker jeg allergi som foreslått her ovenfor. Ta en reseptfri Cetrizin om morgenen og se om du fremdeles har symptomer når du spiser lønsjen/middagen. Hvis ikke hoven = allergi. Da kan du ta det videre derfra. Lenke til kommentar
Ferskenrosa Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 gå til legen . Kanskje det er matallergi, eller noe annet. Greit å få sjekket opp hos profesjonelle 1 Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Min umiddelbare tanke er at det er fortetninger i spyttkjertlgangene, a la https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/spyttkjertlene/spyttkjertelstein-sialolithiasis/ . Alternativt tenker jeg allergi som foreslått her ovenfor. Ta en reseptfri Cetrizin om morgenen og se om du fremdeles har symptomer når du spiser lønsjen/middagen. Hvis ikke hoven = allergi. Da kan du ta det videre derfra. Takk for nyttig innspill. Mer og mer peker mot at dette er relatert til spyttkjertlene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå