Gå til innhold

Høyere oppløsning i Street View lar algoritmer lese millioner av gateskilt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At ikke disse bilene blir ulovlig, og førerne arrestert av de lokale myndighetene, er ett mysterium for meg ...

Hvilken lov mener du de bryter?

Eller synes du myndigheter skal fengsle folk uten lov og dom?

Tja, hva med å spionere på andre staters innbyggere, bedrifter og organisasjoner?

Jeg er ganske sikker på at om jeg hadde brukt høyoppløselig kamera, og reist rundt i Washington/Beijing/Moskva, og tatt en milliard bilder av alt og alle, inklusivt regjeringsmedlemmer, politikere, offentlige bygninger, osv - Så ville jeg fått problemer ...

Lenke til kommentar

Pst, https://gaiasoul.com/2017/09/06/sulphur-five-secure-file-sharing/

Men, det er vel bare "tinfoil hat konspirasjoner", ikke sant "Tåkefyrste" ...?

Og hva har dette med at google street view å gjøre? "Problemet" du linker til løses jo enkelt og greit ved å bare ikke bruke google drive.

Om CIA og NSA vil inn å titte på feriebildene mine så gjør det meg forøvrig ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at om jeg hadde brukt høyoppløselig kamera, og reist rundt i Washington/Beijing/Moskva, og tatt en milliard bilder av alt og alle, inklusivt regjeringsmedlemmer, politikere, offentlige bygninger, osv - Så ville jeg fått problemer ...

Google har innhentet rettigheter til å gjøre dette, de tar jo ikke bare å kjører bilen og håper på det beste.

Datatilsynet i Norge har gått god for at det er innenfor, de tok også å ga bot til Google når de gikk litt for langt ved å samle inn informasjon fra wifi langs veien. Datatilsynet i andre land, mener å huske blant annet sveits, har vært mindre medgjørlig og Google tok i de tilfellene ikke å sendte ut biler.

Hadde du fått en tilsvarende tillatelse hadde ingen stoppet deg fra å ta like mange bilder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

At ikke disse bilene blir ulovlig, og førerne arrestert av de lokale myndighetene, er ett mysterium for meg ...

Hvilken lov mener du de bryter?

Eller synes du myndigheter skal fengsle folk uten lov og dom?

Tja, hva med å spionere på andre staters innbyggere, bedrifter og organisasjoner?

Hørt om det offentlige rom før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...