Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

NAV, AAP og feil hos samordna opptak.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg undergår AAP, og det ble planlagt skole i tre år fra nå i august.
Pga feil hos samordna opptak kom jeg i feil kvote hvor kravet var høyere enn mine poeng, mens jeg skulle vært i en kvote hvor jeg har særdeles mange flere poeng enn kravet og dermed kom jeg ikke med i høst.

Jeg har sagt fra til min saksbehandler hos NAV og med det som resultat at jeg fikk til svar: "Da må vi drøfte hva du kan gjøre uten den utdanningen."

Hva kan jeg forvente?
Jeg tilfredsstiller jo alle kravene som skal til for å ta utdanningen.

Jeg lurer jo nå i forundring på om ikke NAV er interessert i å få flest mulig utdannet slik at de kan stå lengst mulig i arbeidslivet og ikke være en belastning for samfunnet?

Anonymous poster hash: 7596c...2cc

Anonymous poster hash: 7596c...2cc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si at de kan sette deg i diverse tiltak hvis det interesserer dem, men at du har ingen interesse i å finne en permament jobb eller noe lignende da du har lyst til å studere. Dette er noe du skal jobbe med MED saksbehandler og husk at det er DIN fremtid det gjelder, så ikke la dem overkjøre deg med at du MÅ finne på noe du skal gjøre resten av ditt liv NÅ mens du venter på utdanning. Hvis de presser deg så bare press faktumet at du ønsker å utdanne deg og vet allerede hva du vil gjøre, så det å se en annen vei nå blir bortkastet fra alle sin side. Her er det egentlig ikke noe annet å gjøre enn å vente.. men lediggang kan føre masse negativt med seg, så det kan være greit å sørge for at du har noe å gå til noen få ganger i uka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Joda men du må vel gjøre noe mens du venter på studieplass. Og det kan godt være at du må vente helt til neste opptak. Så det er nok ikke dumt at dere drøfter dine muligheter. Det er dessverre lite saksbehandleren din kan gjøre med Samordna opptak, med mindre det foregår noe jeg ikke vet om.

Veldig kjipt og surt at du ikke fikk studieplass. Hvis du ikke er kresen på hva du kunne studert mens du venter på din foretrukne studieplass, kan det være aktuelt med enkeltemner eller nettstudier med opptak i januar. Det er for sent å melde seg opp til emner for inneværende semester, men det kan utmerket godt være at du finner noen relevante emner å ta i vårsemesteret 2018.

Lenke til kommentar

Enig med Buffy; stå på for din egen fremtid! Du vet best av alle hva som er det beste for deg, og hva som er mest motiverende.

Men, jeg lurer på hvorfor du havnet i en annen kvote enn den du skulle i. Vet du hvorfor det ble sånn? Kontaktet du Samordna Opptak da opptaket var klart, evt før dersom du så at noe var eller kunne være uklart? Lastet du selv opp dokumentasjon, eller gjorde noen andre det for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...