Gå til innhold

Er der feil i teksten?

Slåttekar

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt med denne trykksak fra Mariakirken i Bergen.

Jeg forstår ikke funksjonen av ''på'' i nedenforstående:

og er på ulikt vist laget på en måte som...

Hadde der ikke måttet stå skrevet:

''[...] og er ulikt vist...?''

''Laget'' er her en verbform, ikke sant?

post-420694-0-38863900-1504595816_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] som får frem de den enkeltes personlighet. (se på hår, skjegg, ben og arm stillinger)

Enda flere feil. Punktum er satt før parentesen, da må setningen inne i parentesen starte med stor bokstav og avsluttes med punktum. "ben og arm stillinger" er heller ikke bra, jeg ville ha skrevet "ben- og armstillinger".

• Liker 2
Lenke til kommentar

[...] som får frem de den enkeltes personlighet. (se på hår, skjegg, ben og arm stillinger)

Enda flere feil. Punktum er satt før parentesen, da må setningen inne i parentesen starte med stor bokstav og avsluttes med punktum. "ben og arm stillinger" er heller ikke bra, jeg ville ha skrevet "ben- og armstillinger".

Takk. Det ante mig og, at slik måtte det være.

Lenke til kommentar

Trykkleif er en velkjent morsomhet; den som skal påpeke en trykkfeil skriver trykkleif og begår selv en trykkfeil. Leif er et mannsnavn.

morsomt er det! -  denne vittighet. Takk for forklaringen. I førstningen tenkte jeg på en/et leif eller også kleif, men kunde intet finne.

(Først skrev jeg sáá men derpå rettet jeg på dette, til så -  for å vise at jeg leser Deres {og alle andre deltagendes} innlegg nøyaktig).

Endret av Slåttekar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...