Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Neos 2T 2009

Espjoh

Anbefalte innlegg

Hei, for tre år siden kjøpte jeg en neos.. kjørte den i ett år før jeg gikk over til bil, den har nå stått i to år og jeg prøver å få den i stand igjen siden det er billigere til bykjøring.

Problemet er at eneste måten jeg får startet den er ved kickstart, da starter den med engang.. Det er vell pga ødelagt batteri som jeg tenker å bytte senere, den gikk fint noen dager med unntak av at jeg alltid må gasse litt eller så stoppet den med en eneste gang. Altså den går ikke på tomgang i det heletatt, ikke noen sekunder engang.

Nå de siste dagene har den også begynt å gå tregere og tregere så jeg tørr ikke kjøre den fordi det kommer sikkert til å skjære seg i nærmeste framtid hvis jeg fortsetter sånn.

Problemet er: Den går ikke på tomgang, må gasse for at motoren skal gå, at den nå går saktere og saktere. Det er også litt ulyder i motoren.

Jeg har null peiling, men tipper det har noe med bensin eller olje tilførselen? Fulgte ikke med noe manual når jeg kjøpte den, så jeg greier ikke lokalisere olje filter eller bensinfilter.

Kan noen hjelpe meg? Eller har noen peiling på hva jeg må gjøre?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke oljefilter. Du har trolig ikke bensinfilter heller. Går ut i fra du helte ut den to år gamle bensinen og fylte på ny?

Jeg ville tatt av og renset forgasser fullstendig. Oljepumpa pleier neppe å ryke av seg selv. Du kan evt. prøve å blande en 1-2% olje rett i bensinen og se om det hjelper. Da kan du også koble fra oljeslangen og se om det kommer olje ut. Det skal komme veldig lite ut. Det er ikke som oljepumpa i en vanlig 4-takter.

Lenke til kommentar

Hei, har prøvd å koble fra oljeslangen og der kom det olje ut. Det er en veldig kronglete motor å kommed ned i så vil helst prøve alt for jeg skrur av forgasseren.. kan det ha noe med luftinntaket å gjøre? Den kutter helt hvis jeg ikke gasser og når jeg kjører høres det liksom ut som den kveles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...