Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lenge tror dere fossibiler har igjen? Påvirker det kjøpet ditt?

PgUp

Anbefalte innlegg

Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. Det at bilen kan veksle mellom el og motordrift, utnytte bremseenergi osv gjør at disse bilene har veldig lite lokale utslipp og lavere utslipp enn vanlige bensin og dieselbiler. Toyota har også spesielt effektive motorer på f.eks Prius.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. Det at bilen kan veksle mellom el og motordrift, utnytte bremseenergi osv gjør at disse bilene har veldig lite lokale utslipp og lavere utslipp enn vanlige bensin og dieselbiler. Toyota har også spesielt effektive motorer på f.eks Prius.

Jepp, sammen som jeg har i min auris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. 

De er kun miljøvennlige dersom de kjøres på miljøvennlig norsk vannkraft.

De fleste steder i verden kan man fremdeles like gjerne fylle bensin rett på tanken, enn å fylle kullkraft på batteriet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De har vel testet plug in vs vanlig hybrid, og begge har likt forbruk så lenge man kjører i hybrid modus. Plugin har vel fordelen av at man kan kjøre rent elektrisk for små kjøring.

Personlig så har jeg leaset en Passat GTE. Men kommer til å kjøpe elbil neste gang regner jeg med.

Med 55 nye bomstasjoner innenfor Oslo og stigende bensinpriser, så vil det være økonomisk å gå over til EL.

Kunne tenkt meg el bil allerede nå, men kan ikke fordra Tesla og Tesla menigheten, så venter på noe godt fra de andre produsentene.

Lenke til kommentar

Jeg leste i dag at Kina i nær fremtid visstnok vil forby både bensin- og dieselbiler.. Det kan jo bety ganske mye for utviklingen også i andre markeder.

Både ja og nei. Siden Kina i praksis har forbud mot bilimport påvirker det vel ikke internasjonal bilproduksjon i så stor grad som en skulle tro. Kina er jo allerede verdens klart største produsent av elbiler (nei det er ikke Tesla... ;-D  ).

Men det er absolutt et signal hvis de får det til (og det kan de jo, siden de har en stat som er i stand til å kjøre en slik infrastruktur-utbygging uten alt for mye innblanding.)

Lenke til kommentar

Koster masse penger. Noe mange av oss ikke har, spesielt unge og gjerne eldre som ikke vil bytte ut bilen sin. Norge blir å ha mange fossilbiler på veien i en lang stund framover. 

Det vill sannsynligvis bli veldig dyrt å kjøre fossilt også, så det er bare ett spørsmål om en vill betale renter eller avgifter til slutt vill jeg tro. 

Lenke til kommentar

Med regjeringen som ble valgt nå, vil i hvert fall forbrenningsmotoren leve trygt i fire år til :)

Dyrere vil det bli, og sikkert mer avgifter, men sånn er det vel bare..

Hadde nok blitt liten til ingen forskjell med alternativet. Innstrammingen og planene for dette er jo satt de siste årene med de blå i regjering. Så klart blir det dyrere, alt annet ville blitt rart. 

Lenke til kommentar

Så lenge MDG ikke havnet på vippen så er det vel same shit. Først under FrP i regjering betaler jeg nå atskillig mer i bompenger enn i diesel for å kjøre til hytta eller besøke foreldrene mine. Så mye for å være storkjeftet i opposisjon... :-D

Hvem satt i regjering da bompengene ble vedtatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...