Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lenge tror dere fossibiler har igjen? Påvirker det kjøpet ditt?


PgUp

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg foreløpig ikke bekymrer meget veldig, har akkurat bestilt ny bensinbil og tror nok jeg skal få mye glede av den de kommende årene.

 

Det vil uansett være mulig for oss å kjøre rundt i eksisterende biler i lang tid, bensinstasjonene kommer fortsatt til å være der men mulig det blir noe færre. Siden de ikke tjener noe særlig på drivstoff fra før tenker jeg det går fint i fremtiden også, støvsugerpilotene spiser vel boller og pølser de også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge til 2025 så jeg har liten tro på at det blir gjennomført i nåværende øyeblikk

Mer tro på at innen da så har alle kjøretøy en form for hybrid løsning

 

Som sagt tidligere, så kunne jeg godt ha tenkt meg en el-motor på min Hilux

Kunne kjørt til butikken på kun batteri og vekten bak ville bare vært en stor bonus

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

 

 

 

Hybrid blir ikke nødvendigvis billigere i drift og mer miljøvennlig hvis man stort sett bruker den til lange turer da de veier mye mer.

EL-biler veier mye mer 

 

Men elbiler bruker ikke bensin :p

 

Nei, de bruker strøm? :green:

Har selv hybrid og bruker lite bensin :)

 

Som sagt, så lenge man ikke kjører langt nok til at hybrid delen teller negativt er det jo ikke noe problem ;) Men f.eks de som kjøper gigantisk volvo hybrid er neppe mer miljøvennelig siden de ofte kjører så mye i året.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

 

Sant. Men klare du 700-800km på ca 40liter bensin. Bilen min har 0,35 på mila. Men bruker mere enn det.

 

Du ødelegger miljøet alikevel ;)

 

 

Det gjør vi vel alle, 40 liter råolje er vel mindre enn det som skal til for å lage et par plastikkstoler til å ha på terrassen.

 

Men du brenner ikke opp plastikkstolen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...