Gå til innhold

Trenger et nettbrett med hurtiglading, Huawei T3 7 16GB?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på om noen vet et android nettbrett i 7 tommer, med hurtiglading (2Ampere eller mer), til en rimelig pris.

Jeg så på Huawei T3 7" 16GB men laderen som følger med er 1A, ikke 2 eller mer. Selgeren påstod at den kunne gjøre seg nytte av 2A lader også, og ville da skru opp ladehastigheten, men jeg lurer da på hvorfor den ikke kommer med en lader som utnytter kapasiteten til fulle fra fabrikk  :hmm:

Trenger nytt nettbrett da mitt gamle samsung SM-T113 7" med 1A lading omtrent ikke lades opp mens jeg bruker det, vi snakker 5% i timen, og 15% i timen når det er avslått... og mitt andre android nettbrett et fabrikk-rooted Denver som jeg kjøpte for 200 kroner for ørten år siden ikke duger heller, og mitt Trekstor Wintron Surftab 7" windows nettbrett ikke fungerer i det hele tatt for det henger sånn.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv en Xiaomi MiPad 2, kjøpt fra Gearbest, som jeg er svært fornøyd med.  Den lader svært raskt og har fungert helt upåklagelig i et par år nå.  Jeg husker ikke hva slags lader som fulgte med, siden jeg bruker et par Aukey ladere og aldri har rørt den originale.  Den ene gir inntil 4.8A ut, den andre inntil 7.2A og begge har i tillegg QuickCharge 2 eller 3.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok :)

Hmmm, så på den men blir vel ganske heftig tillegg i prisen for toll, moms osv...?

Lurer også på hvorfor hurtiglading ikke er et valg på prisjakt.no :(

Lenke til kommentar

Det kan være så enkelt som å bytte ladekabel. Kjøp gjerne en kvalitetskabel som er designet til å levere minst 1 amp og helst 2 så du har litt å gå på. Fordelen med å ikke hurtiglade er at batterilevetiden blir vesentlig lengre p.g.a at det blir penere behandlet siden strømmen begrenses. Samsung Galaxy Note 10.1 2014 edition bruker jeg fremdeles, og det brettet er treg å lade fabrikknytt p.g.a måten ladekretsen er designet. Sjekket batterikapasiteten på brettet her om dagen, og den har tapt seg 4% siden den var ny og det blir brukt så og si daglig og står ofte med 100%. Litt over 1% wear pr år er imponerende bra. Slike tall får du neppe med hurtiglading på enkeltcelle-batteri. Brettet er designet for bruk under lading, så om batteriet ditt fungerer godt kan en ny god kabel være alt du trenger.

Ashens har gjort en uhøytidlig test på dette, riktignok til iPad, men det viser bare hvor viktig kabelen er når du skal dytte strøm over den, og ikke bare data. Nytter ikke med gode produkter i begge enden så lenge kabelen ikke holder mål. Merk at dette også gjelder for gamle kabler som mister kapasiteten over tid p.g.a slitasje og ikke bare tvilsomme ettermarkedskabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...