Gå til innhold

Dette er elbilene som kan utfordre Tesla i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ingen er noen særlig utfordrer til Tesla så langt. Ampera-E er vel den eneste som kan konkurrere på rekkevidde, men i praksis utilgjengelig og er jo også en helt annen bil en Tesla Model S/X.

 

Vi bestilte heller ny Model S75D med 0,25% rente og fri supercharging.

 

Begynner å tenke at når de andre merkene faktisk har gode modeller tilgjengelig, så er alle fordelene ut vinduet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med en elektrisk minivan, størrelse grand voyager?

 

Minvan-design går nok vel mye utover luftmotstand. Tesla Model S og X er jo begge rimelig store bilder hvis man ser på bredde og lengde, model X til en viss grad høyde også, men samtidig er de veldig avrundede/strømlinjeformede. 

 

Tror mange venter på en elektrisk superpraktisk bil som minivan eller Berlingo/Caddy som også har god rekkevidde, men er nok noen år til batteriene fikser det godt nok.

 

I mellomtiden kan man jo drømmen om Bollinger som i hvert fall ikke er redde for et litt firkantet design.

http://blog.caranddriver.com/electro-retro-bollinger-motors-shows-its-super-boxy-all-electric-suv/

Lenke til kommentar

Hvorfor bare enten småbiler eller store SUVer? Hva med en elektrisk stasjonsvogn i Passat-størrelsen med minst 60 kWh batteri og tilsvarende ytelser som bensin og diesel? (Passat levers med 2L bensin og diesel på henholdsvis 280 og 240 hk) Og ikke minst samme prisen

 

Stasjonvogn er bare spesielt populært i Norge, og Norge er en knøttliten marked sammenlignet med andre land. Dessuten må prisene på batteriene ytterlig ned før prisene blir rimeligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor bare enten småbiler eller store SUVer? Hva med en elektrisk stasjonsvogn i Passat-størrelsen med minst 60 kWh batteri og tilsvarende ytelser som bensin og diesel? (Passat levers med 2L bensin og diesel på henholdsvis 280 og 240 hk) Og ikke minst samme prisen

Stasjonvogn er bare spesielt populært i Norge, og Norge er en knøttliten marked sammenlignet med andre land. Dessuten må prisene på batteriene ytterlig ned før prisene blir rimeligere.

 

 

Feil. Stasjonsvogn selges som hakka møkk i Tyskland. Det er en mye at det bare selges stasjonsvogner i Norge og ingen andre land

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opel eAmpera kom tidligere i år, og forventet levering er 2019, men det er ikke sikkert bilen blir levert i det hele tatt - at produksjonen blir lagt ned. Mercedes B produseres ikke lenger, salget var for dårlig, kunne ikke bare satse på Norge.

Resten av "nyhetene" her er basert på høyst usikre kilder og troverdigheten til elbillanseringer nådde bunnen etter hypen med Opel, som viste seg ikke være leveringsdyktig. Pr i dag er det bare Tesla som har en bil med hurtig hurtiglading og lang rekkevidde, og de som venter på en konkurrent må ikke usannsynlig vente i mange mange år. Og de som har økonomiske muskler til å kjøpe slike dyre biler er ikke ungdommer, men menn som kan dø av både kreft og hjertesykdom lenge før Teslas konkurrenter kommer. Så kjøpe en eGolf eller en annen liten bybil eller slå til med Tesla om du vil ha fremtiden nå. Eller sats på å overleve de kommende 10 årene så du får oppleve Audi, Jaguar eller andre.

Lenke til kommentar

 

Hva med en elektrisk minivan, størrelse grand voyager?

 

For eksempel Nissan e-NV200?

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200-evalia.html

Eller Renault Kangoo Z.E. som jeg plukket opp at kommer med utvidet batterikapasitet. 33 kWh som burde gjøre den veldig interressant for mange. Spesielt om den kan lades raskt, så vil den bli en opplagt kandidat for mange barnefamilier, da det vil fungere å ta den med på bilferie.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er nok ikke helt korrekt. Mercedes B-klasse var planlagt avsluttet produsert i 2017 allerede da bilen ble lansert. Årsaken er at det er motor og batteri fra Tesla og disse har behov for kapasitet til sin 3 serie.

 

Mercedes sine EQ modeller lanseres fra 2019 først med EQC, tror de som vil ha elektriske biler har mye og se fram til når store konsern som Daimler og VAG setter i gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...