Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny NX300h Comfort eller brukt NX300h Executive

Lami

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha ny bil.

Har fått god pris på Lexus NX300h hybrid Comfort versjonen: http://www.bilnorge.no/upload/Lexus%20Oslo%20prisliste%20NX300h%20juli.pdf

I tillegg følger det med ACC, ryggekamera (IKKE sensorer), precrash, metallic lakk.

Men så er det en Executive som er 2015 modell og gått 10.000 km, fra forhandler: http://www.bilnorge.no/upload/Lexus%20Oslo%20prisliste%20NX300h%20juli.pdf

Denne har litt mer utstyr som er greit, altså elektrisk bakluke, panoramatak, elektriske seter og slikt.

Begge bilene koster like mye.

Hvilken ville dere valgt?

Ryggesensorer er jo utrolig greit å ha samt bakluke. Men så er Executiven 2 år eldre.

Så er spørsmålet kjøpe nytt med færre funksjoner eller kjøpe brukt med mer funksjoner ...

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se hva du finner tiltrekkende (for deg) av det som tilkommer

Tillegg i Comfort ->Business

18” aluminiumsfelger, type Twin a Smart start og inngang

Elektrisk bakluke

LED tåkelys m/ hjørnefunksjon Parkeringssensorer Tahara-skinn setetrekk Sølv lmdekor interiør Ryggekamera

Auto nedblendbart innvendig speil

Tilvalgspakker:

Pakke 1:

- Pre-Crash kollisjonsvern

- Adaptive Radar Cruise Control, alle hastigheter

Pakke 2:

- Pakke 1 + panoramatak (rails utgår)

Tillegg Business ->Executive

Skinn setetrekk

8-veis elektrisk justerbare seter (fører+passasjer) Metall dørterskeldekor foran

Skinnratt m/ varme

Mørktonet glass

Trådløs lader (krever kompatibel telefon)

Tilvalgspakker:

Pakke 1:

- Pre-Crash kollisjonsvern

- Adaptive Radar Cruise Control, alle hastigheter

Pakke 2:

- Pakke 1 + panoramatak (rails utgår)

Pakke 3:

- Pakke 1 + soltak

Personlig setter jeg ekstra stor pris på lskinnseter, panoramatak og ikke minst oppvarmet ratt (er bare herlig).

Aut blandbart innerspeil er et must for min del.

10000 km er ikke mye.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Den Comfort versjonen de har hos forhandler nå hadde skinn og automatisk blendbart innerspeil.

Men ellers ikke noe mer. Varme i ratt skulle en hatt ja ...

Det er jo veldig greit med hva den executiven gir, men gjen 2 år eldre og ikke helt ny fra forhandler. Utrolig vanskelig valg. Tusen takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar

Ja , men sjekk første gangs registreringen. Sjekk service boka.

Det kan du be om.

At det er 2015 "modell" er ikke ensbetydende med at den er brukt og kjørt med hele 2015,2016 og 2017. Den kan ha stått ubrukt på forhandler lager. Tilbakelagte kilometer på kun 10000 tilsier noe slikt.

Gi dem et tilbud på 15000- 20000 under annonsert pris da de er interessert i å selge den før den blir enda eldre.

Men skjønner at kliss ny bil som ingen har brukt før en selv også frister.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke vært særlig redd for en Lexus som har gått 10.000 kilometer. Det største ankepunktet slik jeg ser det er at du mister to år med garantitid. I utgangspunktet ville jeg gått for den bedre utstyrte bilen, og spesielt om du bare har et treårs-perspektiv på eierskapet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Valget mellom mer utstyr og 2 års ekstra garanti er enkelt for meg, jeg hadde tatt den nyeste bilen. Da kan jeg, etter 3 år, selge en bil som er 3 år med 2 års garanti igjen, mot å selge en 5 år gammel bil uten garanti. Det ekstra utstyret betyr ikke så mye lenger da, så prisforskjellen blir stor da. Dette er basert på den økonomiske siden av kjøpet, som er viktig for meg.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig fristende med mer utstyr, og med Lexus sitt kvalitetsrykte ville jeg vel ikke vært svært bekymret for kortere garantitid, men om 3 år vil nok verdien på 2015-modellen være lavere enn på 2017-modellen. Prisforskjellen på utstyr har en tendens til å utligne seg over tid. Men hvis litt større risiko for evt feil etter garantitid og noe høyere verditap ikke er noen krise ville jeg gått for den med mest utstyr, ellers ville jeg ergret meg over hva som manglet på den nye. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...