Gå til innhold

Skjerm med 2 tilkoplinger?

TomE

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen skjermer som har 2 tilkoblinger slik at jeg kan bruke 2 pcer på en skjerm. Samma om det er LCD eller CRT, minst 17" og bør vere så billi som mulig. Vis noen vet om skjermer med dette og hvor jeg kan kjøpe det hadde det vert supert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ett eller annet sted en ekstern boks som du kunne koble opptil fire PC'er til, for så å bruke samme tastatur, mus og skjerm til alle fire.Var brytere for å bytte mellom de forskjellige maskinene. Alle nødvendige kabler fulgte med så vidt jeg husker, og den så ganske så praktisk ut! :)

Prøver febrilsk å finne URL til denne... vil poste så snart det er i boks...

Lenke til kommentar

Det heter KVM-switch og finnes i nesten alle webshopper, men det er begrensinger på oppløsning og de er uforskammet dyre i mange tilfeller.

Min Samsung Syncmaster 959NF har denne muligheten, men det finnes nok billigere skjermer. Dersom den både har D-SUB og BNC så kan du i 90% av tilfellene kobble til to maskiner.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Tror en slik boks er praktisk.

Har en LG915FT med en D-SUB og en BNC.

Har satt sammen en gammel maskin å spille UFO på.

Begge maskinene bruker samme skjermen, men jeg trenger dobbelt sett tastatur og mus. Blir fort trangt på skrivebordet, men det fungerer.

Lenke til kommentar

Hah- kjenner flere IT- folk som snakker om "harddisken" når de mener selve PC-en *Kjenner det går kaldt nedover ryggen..

Når det er sagt, ang. skjermer- 21- tommere har ofte to innganger. Jeg har to stykker, og der kan man skifte mellom to PC-er med en bryter foran på skjermen.

KVM- switsjer er minst like greie, Komplett har en som selges med kabel, og det er viktig. Kabelsettene er nemlig svinedyre!

Og med det samme- ligg unna switsjer med mekanisk omkobling. Du bør spandere på deg en elektronisk.

Har handlet en Emine 410 til serverrommet her, kjøpte den på Komplett. Den er helt grei. Varenummer 115930 , pris 1051-

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Jepp- hos produsenten finner du disse opplysningene:

(Ser ut som en fin liten sak hvis du bare trenger to tilkoblinger..)

All-in-one 2-Port Mini PS/2 KVM Switch is compact size design, easy portable

All-in-one Mini PS/2 KVM Switch built in KVM cable kit, no extra KVM cable needed

Supports Microsoft Intellimouse, Logitech Net Mouse, Microsoft mouse fully compatible mouse, etc

Supports 98SE/ME/2000/XP, Netware, Unix, and Linux

Connects to USB Macintosh systems or USB Sun Micro Systems (* USB to PS/2 converter needed)

Hot Plug - Add or Remove Connected PCs for Maintenance Without Powering Down the KVM Switch or PC

Very High Video Quality - Up To 2048 x1536, Bandwidth: 400MHz

No Software Required - easy PC selection via Push Buttons, Hot Keys

Auto Scan Mode for monitoring PC

Keyboard status restored when switching PC

LED Display for easy status monitoring

Buzzer sound for switching port confirmation

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...