TomE Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Lurer på om noen skjermer som har 2 tilkoblinger slik at jeg kan bruke 2 pcer på en skjerm. Samma om det er LCD eller CRT, minst 17" og bør vere så billi som mulig. Vis noen vet om skjermer med dette og hvor jeg kan kjøpe det hadde det vert supert! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har en Sony 420GS med 2 VGA innganger og en Samsung 191T med 1 VGA og 1 DVI. Det er jo bare å sjekke skjermen i din prisklasse det. Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Så ett eller annet sted en ekstern boks som du kunne koble opptil fire PC'er til, for så å bruke samme tastatur, mus og skjerm til alle fire.Var brytere for å bytte mellom de forskjellige maskinene. Alle nødvendige kabler fulgte med så vidt jeg husker, og den så ganske så praktisk ut! Prøver febrilsk å finne URL til denne... vil poste så snart det er i boks... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Det heter KVM-switch og finnes i nesten alle webshopper, men det er begrensinger på oppløsning og de er uforskammet dyre i mange tilfeller. Min Samsung Syncmaster 959NF har denne muligheten, men det finnes nok billigere skjermer. Dersom den både har D-SUB og BNC så kan du i 90% av tilfellene kobble til to maskiner. Endret 8. desember 2003 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tror en slik boks er praktisk. Har en LG915FT med en D-SUB og en BNC. Har satt sammen en gammel maskin å spille UFO på. Begge maskinene bruker samme skjermen, men jeg trenger dobbelt sett tastatur og mus. Blir fort trangt på skrivebordet, men det fungerer. Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fant URL! Klikk her for EN sånn switchbox Har ikke peiling om den er bra eller noe som helst, men det høres jo ut som en meget praktisk dings da! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg tror jeg bytter mening jeg dersom det er lov KVM switch for mus+tastatur+skjerm for to maskiner til 500,- Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Den jeg linka til koster ca. 175,- med dagens dollarkurs, og det betyr at den kan kjøpes også fra USA, uten at det tilkommer toll. Frakt kommer jo selvfølgelig i tillegg, men det er nok ikke snakk om de største beløpene ville jeg tro. Lenke til kommentar
Frzr Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Her på jobben har vi kjøpt inn en del sånne switcher, disse kosta ikke mer en 80kr hvis jeg ikke husker helt feil, og kan kobles mot 4pcr. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hos oss kaller man dem cpu-switcher. ikke spør meg hvorfor Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hos oss kaller man dem cpu-switcher. ikke spør meg hvorfor Sikkert av samme grunn som at IKEA tidligere kallte sånn oppheng til PC under bordplate for "harddisk holder" Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 skulle tro dem visste bedre på en it-seksjon Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg sitter på en Hyundai q17S denne har en dvi tilkobling og en VGA tilkobling. Kan bytte mellom disse med et enkelt trykk på en knapp. God skjerm er det også.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Hah- kjenner flere IT- folk som snakker om "harddisken" når de mener selve PC-en *Kjenner det går kaldt nedover ryggen.. Når det er sagt, ang. skjermer- 21- tommere har ofte to innganger. Jeg har to stykker, og der kan man skifte mellom to PC-er med en bryter foran på skjermen. KVM- switsjer er minst like greie, Komplett har en som selges med kabel, og det er viktig. Kabelsettene er nemlig svinedyre! Og med det samme- ligg unna switsjer med mekanisk omkobling. Du bør spandere på deg en elektronisk. Har handlet en Emine 410 til serverrommet her, kjøpte den på Komplett. Den er helt grei. Varenummer 115930 , pris 1051- Endret 8. desember 2003 av CastorFiber Lenke til kommentar
TomE Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Takke for alle svar! Ser vel ut til at det blir en KVM-switch da. Men jeg bør gå for elektronisk omkopling? Er denne det? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...57&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Jepp- hos produsenten finner du disse opplysningene: (Ser ut som en fin liten sak hvis du bare trenger to tilkoblinger..) All-in-one 2-Port Mini PS/2 KVM Switch is compact size design, easy portable All-in-one Mini PS/2 KVM Switch built in KVM cable kit, no extra KVM cable needed Supports Microsoft Intellimouse, Logitech Net Mouse, Microsoft mouse fully compatible mouse, etc Supports 98SE/ME/2000/XP, Netware, Unix, and Linux Connects to USB Macintosh systems or USB Sun Micro Systems (* USB to PS/2 converter needed) Hot Plug - Add or Remove Connected PCs for Maintenance Without Powering Down the KVM Switch or PC Very High Video Quality - Up To 2048 x1536, Bandwidth: 400MHz No Software Required - easy PC selection via Push Buttons, Hot Keys Auto Scan Mode for monitoring PC Keyboard status restored when switching PC LED Display for easy status monitoring Buzzer sound for switching port confirmation Endret 8. desember 2003 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå