Jakke Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hei! Tenkte å skaffe 3 billige webkamera til å streame scoring fra bowlinghall under turnering. Vi har 6 baner, så 3 kamera, med overlay i samme farge som nettsida rundt, så kun skjermbildene vises. Hva slags programvare skal jeg se etter? Helst freeware, dette er dugnadsprosjekt (selve turneringa). Alternativet er å hooke seg på de 6 HDMI-signalene eller VGA-signalene jeg har, men da må jeg ha ekstremt dyrt utstyr for å capture dette live og streame dette igjen. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Du leter etter denne https://obsproject.com/ Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Så interessant ut! Bare jeg kan streame til egen nettside, så er jeg fornøyd sånn sett! Skal ikke på Twitch med bowlingturnering Lenke til kommentar
etse Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg ville streamet via youtube, twitch eller lignende tjenester og så bare embedda avspilleren i nettsiden. Streaming krever mye båndbredde, og selv om du ikke forventer at alt for mange skal se er det like greit å bare bruke gode eksisterende tjenester. Tenker det vil jo en mer enn god nok opplevelse om du har embedda det i nettsiden din. Obsproject som nevnt over er veldig bra å bruke for å lage selve streamen. 2 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Glemte helt å svare, men hadde svart nøyaktig det samme som etse, så. Anse dette som en tommel-opp eller +1 om du vil. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 Tanken er kanskje mer mot å ha enkeltbilder ala Statens Vegvesens kameraer, bare med oftere oppdatering. Rett og slett for å holde båndbreddebruken nede. Dette skal stå på i ei uke i strekk Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 Det ble til vanlig kamerastream på Facebook via OBS, kameraene slet med å vise scoringen, ble for høy kontrast med LED-TVer med svart og hvit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå