Countryman Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Om man ikke kommer til å benytte noen av medlemsfordelene man får, slik som "rimeligere" bilforsikring o.l....er det da kun av etiske grunner man er medlem, for å "støtte opp"? Jeg forstår ikke helt hvorfor man "må være medlem", annet enn ved å gi en årlig støtte til foreningen? Jeg mener, utbygging av ladestasjoner og andre viktige faktorer som er gjeldende for elbileiere har vel ikke elbilforeningen noe med eller, eller har jeg misforstått? Jeg ER medlem og har nettopp betalt avgiften, men lurer litt på hvorfor jeg gjorde det når jeg ikke benytter meg av tilbudene som gis - ønsker eventuelle opplysninger om hvorfor jeg bør fortsette å være medlem Det blir på samme måte som med NAF-medlemsskapet. Jeg var medlem i 10år uten å benytte meg av tjenestene dems. Bilen jeg har kjøpt har gratis veihjelp hvis jeg skulle ha behov for det, og det samme gjelder via bilforsikringen min. Jeg valgte derfor å si opp medlemskapet for et par år siden, siden det kun var å anse som en årlig, unødvendig utgift. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Om man ikke kommer til å benytte noen av medlemsfordelene man får, slik som "rimeligere" bilforsikring o.l....er det da kun av etiske grunner man er medlem, for å "støtte opp"? Jeg forstår ikke helt hvorfor man "må være medlem", annet enn ved å gi en årlig støtte til foreningen? Jeg mener, utbygging av ladestasjoner og andre viktige faktorer som er gjeldende for elbileiere har vel ikke elbilforeningen noe med eller, eller har jeg misforstått? Jeg ER medlem og har nettopp betalt avgiften, men lurer litt på hvorfor jeg gjorde det når jeg ikke benytter meg av tilbudene som gis - ønsker eventuelle opplysninger om hvorfor jeg bør fortsette å være medlem Det blir på samme måte som med NAF-medlemsskapet. Jeg var medlem i 10år uten å benytte meg av tjenestene dems. Bilen jeg har kjøpt har gratis veihjelp hvis jeg skulle ha behov for det, og det samme gjelder via bilforsikringen min. Jeg valgte derfor å si opp medlemskapet for et par år siden, siden det kun var å anse som en årlig, unødvendig utgift. Er litt usikker på om de bygger ut selv, men de jobber iallefall for utbyggingen. Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om. Men ellers er det vell ikke så mye å hente, de er jo en interesse organisasjon for oss med elbil så er nok greit å støtte for best mulig fremtid sånn sett. Jeg har dog ikke betalt enda da en får 1 år ved kjøp av Tesla og jeg har kjøpt to innenfor de 2 årene, regner med å betale når regningen kommer for neste år dog Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Du er vel i godt selskap med alle nordmenn som betaler for medlemskap i en organisasjon de har ingen ide om hvorfor de er medlem av Er nok mange som føler at man "må" være medlem i diverse for å passe inn. Jeg ble også anbefalt av selger å melde meg inn i norsk elbilforening når jeg kjøpte ny bil, når jeg lurte på hvorfor var ladebrikka eneste argumentet så jeg valgte å ikke koble navnet mitt til en organisasjon som kanskje ikke representerer mine meninger. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Deaktiverer de brikka dersom man ikke betaler kontigent? Jeg fikk to brikker ved nybilkjøp, en fra Fortum og en fra elbilforeningen. Har bare brukt sistnevnte et par ganger, men kan fint stå over dersom jeg må betale årsavgift for å ha denne.. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Du er vel i godt selskap med alle nordmenn som betaler for medlemskap i en organisasjon de har ingen ide om hvorfor de er medlem av Haha ja, det jeg tenker også Jeg er ganske nøye når det kommer til å senke faste utgifter og/eller fjerne unødvendige utgifter for den saks skyld, og jeg klarer ikke helt å finne gode grunner til å fortsette å være medlem. Det er ikke til å stikke under en stol at elbil ble valgt nettopp pgr av de økonomiske fordelene det bringer med seg. Da føles det litt merkelig å betale for noe man kanskje ikke trenger. Er det kun ladebrikken som er fordelen? At det er en universal brikke, fremfor å ha flere forskjellige? Her også er behovet svært magert da jeg KUN lader hjemme Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Er litt usikker på om de bygger ut selv, men de jobber iallefall for utbyggingen. Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om. Men ellers er det vell ikke så mye å hente, de er jo en interesse organisasjon for oss med elbil så er nok greit å støtte for best mulig fremtid sånn sett. Jeg har dog ikke betalt enda da en får 1 år ved kjøp av Tesla og jeg har kjøpt to innenfor de 2 årene, regner med å betale når regningen kommer for neste år dog Det jeg tenker også, at det hele dreier seg litt om å "støtte opp om fellesskapet for fremtidens skyld". Skal jeg være helt ærlig er jeg ikke helt der. Økonomien er min egen Når man tenker på det er jo faktisk medlemsavgiften like mye penger som årsavgiften er, og hvorfor betale dobbel årsavgift tenker jeg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om. Dette med slike sertifikater som på magisk vis gjør strømmen din grønn er jo bare bullshit, det er oppsiktsvekkende hvordan voksne og presumptivt oppegående mennesker biter på det der. Hva gjelder medlemskap i Elbilforeningen er dette en politisk organisasjon (dog ikke partipolitisk) som jobber for å både bedre og opprettholde kunstig gunstige vilkår for en privilegert gruppe i samfunnet. Hvis du tilhører denne privilegerte gruppen er det nok fornuftig å være medlem. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 ELbillistene får fordelene uansett om de er medlem eller ikke 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om.Dette med slike sertifikater som på magisk vis gjør strømmen din grønn er jo bare bullshit, det er oppsiktsvekkende hvordan voksne og presumptivt oppegående mennesker biter på det der. Hva gjelder medlemskap i Elbilforeningen er dette en politisk organisasjon (dog ikke partipolitisk) som jobber for å både bedre og opprettholde kunstig gunstige vilkår for en privilegert gruppe i samfunnet. Hvis du tilhører denne privilegerte gruppen er det nok fornuftig å være medlem. Det er bedre enn å gjøre ingenting... jeg er både medlem i elbilforeningen og kjøper strøm av fortum, kan ikke ha solceller pga bofellesskap men jeg gjør i det minste det jeg kan:) teorien er god, men praksisen er ikke helt der dessverre. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om.Dette med slike sertifikater som på magisk vis gjør strømmen din grønn er jo bare bullshit, det er oppsiktsvekkende hvordan voksne og presumptivt oppegående mennesker biter på det der. Det er bedre enn å gjøre ingenting... jeg er både medlem i elbilforeningen og kjøper strøm av fortum, kan ikke ha solceller pga bofellesskap men jeg gjør i det minste det jeg kan:) teorien er god, men praksisen er ikke helt der dessverre. I teorien er teorien god, i praksis er bare teorien råtten dessverre.. Jeg driter i det uansett, her fyres alt på kull. Jeg vurderte elbil bare sånn at jeg kunne sagt at jeg kjører rundt på kullkraft. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Også får en en del "gratis" el sertifikater pr år og ladebrikken som kan brukes rundt om.Dette med slike sertifikater som på magisk vis gjør strømmen din grønn er jo bare bullshit, det er oppsiktsvekkende hvordan voksne og presumptivt oppegående mennesker biter på det der.Det er bedre enn å gjøre ingenting... jeg er både medlem i elbilforeningen og kjøper strøm av fortum, kan ikke ha solceller pga bofellesskap men jeg gjør i det minste det jeg kan:) teorien er god, men praksisen er ikke helt der dessverre.I teorien er teorien god, i praksis er bare teorien råtten dessverre.. Jeg driter i det uansett, her fyres alt på kull. Jeg vurderte elbil bare sånn at jeg kunne sagt at jeg kjører rundt på kullkraft. Ok, så sertifikater er tull og strømmen i Norge er kullkraft? Nå snakker du i mot deg selv her:p Men det var ikke det denne tråden handlet om så vi bør la den ballen ligge:) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 I teorien er teorien god, i praksis er bare teorien råtten dessverre.. Jeg driter i det uansett, her fyres alt på kull. Jeg vurderte elbil bare sånn at jeg kunne sagt at jeg kjører rundt på kullkraft. Ok, så sertifikater er tull og strømmen i Norge er kullkraft? Nå snakker du i mot deg selv her:p Men det var ikke det denne tråden handlet om så vi bør la den ballen ligge:) Sertifikater er tull så lenge de ikke fører til konkrete tiltak som redusert energiforbruk.. Og det gjør jo ikke de sertifikatene deres. Tvert imot vil faktisk elbilene gi ØKT forbruk av energi i form av elektrisitet, det betyr igjen at det forbruket dere har er blant den mest skitne elektrisiteten på det felles-europeiske kraftnettet. Jeg bor et sted der all strøm leveres fra vårt lokale kullkraftverk, sentralvarmen i boligene drives også av det samme kullkraftverket. Vi er ikke del av det felles-europeiske kraftnettet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) I teorien er teorien god, i praksis er bare teorien råtten dessverre.. Jeg driter i det uansett, her fyres alt på kull. Jeg vurderte elbil bare sånn at jeg kunne sagt at jeg kjører rundt på kullkraft. Ok, så sertifikater er tull og strømmen i Norge er kullkraft? Nå snakker du i mot deg selv her:p Men det var ikke det denne tråden handlet om så vi bør la den ballen ligge:) Sertifikater er tull så lenge de ikke fører til konkrete tiltak som redusert energiforbruk.. Og det gjør jo ikke de sertifikatene deres.Tvert imot vil faktisk elbilene gi ØKT forbruk av energi i form av elektrisitet, det betyr igjen at det forbruket dere har er blant den mest skitne elektrisiteten på det felles-europeiske kraftnettet. Jeg bor et sted der all strøm leveres fra vårt lokale kullkraftverk, sentralvarmen i boligene drives også av det samme kullkraftverket. Vi er ikke del av det felles-europeiske kraftnettet. Nei det gjør nok ikke det all den tid raffinering er unødvendig. Dette har du jo blitt vist mange ganger. Bor du på svalbard? Sertifikatene er ikke for å spare energi, de er for å øke fornybar energi. Endret 4. september 2017 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå