*F* Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Hei. Jeg ønsker å ha en tekstfil-er (f.eks .txt) hvor jeg kan skrive et ord, eller et tall. mat.txt med innhold: fisk antall.txt med innhold: 8 Så vil jeg presentere dette slik på websiden: I dag har vi 8 stk fisk på lager Er det noen enkel og grei måte å få til dette? Aller helst med ren HTML, men kan installere php om det er nødvendig. EDIT: Kan legge til at dette er snakk om en lokal webside som skal kjøre på en lokal info-skjerm, så rettigheter osv er ikke noe problem. Fikk til dette, men det er ikke tilfredsstillende: Endret 4. september 2017 av Evelen! Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Enten så kan du hente innhold fra tekstfilene med JavaScript (kode fra stack overflow, mer eller mindre): <div>Filen sier <span id="fileDisplayArea"></span>!</div> <script> var fileDisplayArea = document.getElementById('fileDisplayArea'); function readTextFile(file) { var rawFile = new XMLHttpRequest(); rawFile.open("GET", file, false); rawFile.onreadystatechange = function () { if(rawFile.readyState === 4) { if(rawFile.status === 200 || rawFile.status == 0) { var allText = rawFile.responseText; fileDisplayArea.innerText = allText } } } rawFile.send(null); } readTextFile("file:///C:/your/path/to/file.txt"); </script> Eller så kan du bruke node.js/C#/python/php/c++ for å lese filene på serversiden og servere ferdig HTML: <!-- Vil egentlig anbefale denne 'hacken', men det funker --> <div> I dag har vi <span> <?php $antall = file_get_contents('./antall.txt', FILE_USE_INCLUDE_PATH); echo $antall; ?> </span> stk <span> <?php $lager = file_get_contents('./lager.txt', FILE_USE_INCLUDE_PATH); echo $lager; ?> </span> på lager. </div> Eller du kan bruke Node.js og websockets med en 'watch' på filene. Hver gang filen oppdateres så refresher siden selv. Denne løsningen er det jeg ville gjort. Google er din venn Lykke til! 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 funket som en drøm den nederste der (Y) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå