Gå til innhold

SONY 55'' KD55XE8096 - 9.000,- Røverkjøp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha ny 55'' og vil ikke bruke mer enn 9.000, så kom jeg over tilbud på komplett.no ukens tilbud -40% på denne: https://www.komplett.no/product/916419/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-55-uhd-led-smart-tv-kd55xe8096#

Ser at den og selges nå på power.no for 9.000 samme modell: https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/sony-55-4k-uhd-led-tv-kd55xe8096baep/p-520087/?q=KD55XE8096

Skal brukes til litt film, spilling osv.. Står at den er 400HZ og har HDR. På komplett er den nedsatt fra 14.990. Er dette en god TV til prisen, eventuelt en annen TV som er bedre i størrelse 55'' til 9.000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Er det verdt 1.000,- mer for XE85 og er dette en veldig god TV?

Edit: Ble nå usikker på om XE80 er bedre pga at den har IPS-panel men da kun 60Hz.

I en TV ønsker man helst VA-panel, ettersom denne typen har vesentlig bedre kontrast mot litt smalere innsynsvinkler.

XE85 er uten tvil den beste av disse to for film og svakt belyste rom, om du primært spiller i et kraftig opplyst rom vil du merke mindre forskjell på kontrasten og sannsynligvis foretrekke XE80

Lenke til kommentar

Ok, da høres XE85 interessant ut da jeg ikke har mye lys innsyn i leiligheten.

En kamerat sa nettopp til meg at Sony XE85 har bare kant-LED og ikke bak/full-led, og at den dermed er ikke god nok?

Han mente at for 10.000 burde jeg kunne finne en bedre 55'' TV med full bak led i tillegg til 120HZ. Men er det virkelig nødvendig med såkalt bak/full-led?

Lenke til kommentar

Ok, da høres XE85 interessant ut da jeg ikke har mye lys innsyn i leiligheten.

En kamerat sa nettopp til meg at Sony XE85 har bare kant-LED og ikke bak/full-led, og at den dermed er ikke god nok?

Han mente at for 10.000 burde jeg kunne finne en bedre 55'' TV med full bak led i tillegg til 120HZ. Men er det virkelig nødvendig med såkalt bak/full-led?

Bak-LED er vanskeligere å gjøre bra enn kant-LED, men det er også potensielt jevnere belysning av panelet med den metoden. Det er på ingen måte nødvendig med Full Array Local Dimming, men det kan hjelpe med å gi ekstra kontrast til bildet.

Den potensielt store forbedringen med bak-LED kommer til syne om produsenten har lagt inn pengene for å kunne skru av og på lysdiodene i soner, såkalt Full Array Local Dimming. Så vidt jeg vet er Sonys KD55XE9005 den rimeligste modellen med slik teknologi på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Den potensielt store forbedringen med bak-LED kommer til syne om produsenten har lagt inn pengene for å kunne skru av og på lysdiodene i soner, såkalt Full Array Local Dimming. Så vidt jeg vet er Sonys KD55XE9005 den rimeligste modellen med slik teknologi på markedet i dag.

Komplett kjører tilbud på 55" og 65" i helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...