Gå til innhold

Vil du bli konstant overvåket av alle, hele tiden? Her er appen for deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å svare på spørsmålet io tittelen, Nei jeg vill ikke bli overvåket konstant, men jeg godtar det I en viss grad dersom det ikke finnes andre valg for så stoppe/redusere trusselen utgjort av terrorietr. Har avervåkning gjort det til nå?, vanskelig å si ettersom myndigheter er varsomme med å gå ut med info av redsel for å skade ev fra\emtidig etteretnig. I en idiell verden uten terrorisme etc hadde jeg vært motstander av overvåkning, men det er desverre ikke den verden vi levere i. IMHO stopper maseovervåkningen et anngrep er den verdt det.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet io tittelen, Nei jeg vill ikke bli overvåket konstant, men jeg godtar det I en viss grad dersom det ikke finnes andre valg for så stoppe/redusere trusselen utgjort av terrorietr. Har avervåkning gjort det til nå?, vanskelig å si ettersom myndigheter er varsomme med å gå ut med info av redsel for å skade ev fra\emtidig etteretnig. I en idiell verden uten terrorisme etc hadde jeg vært motstander av overvåkning, men det er desverre ikke den verden vi levere i. IMHO stopper maseovervåkningen et anngrep er den verdt det.

"Any man who would trade liberty for security deserves neither"

-Ben Franklin

SVAR

• Liker 6
Lenke til kommentar

"– Vi har eksempler på folk som får beskjed av kona at de bare kan gå på byen så lenge de er synlige i appen, sier Sæthre."

Appen har vært ute siden torsdag, men dette vet de altså allerede. Er det Sætre selv dette gjelder da eller?

Hvis man må ha app for å kunne få lov til å gå ut på byen, har man et mye større problem som ikke løses av en app. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan jeg bruke Google Maps til å spore deg? Evt. iCloud.

Ja, bare aktiver 'Posisjonsdeling' i Maps og de personene du velger å dele med vil se din posisjon i sin Maps app og nettsiden. Du kan velge om den skal kontinuerlig oppdatere posisjon eller ved faste intervaller(for eksempel hver 15.min).

Lenke til kommentar

Anbefaler at man leser og setter seg inn i "TERMS OF SERVICE" før man aksepterer tjenester som dette.

4. User Content License Grant

By posting any User Content on the Service, you expressly grant, and you represent and warrant that you have all rights necessary to grant, to Company a royalty-free, sublicensable, transferable, perpetual, irrevocable, non-exclusive, worldwide license to use, reproduce, modify, publish, list information regarding, edit, translate, distribute, syndicate, publicly perform, publicly display, and make derivative works of all such User Content and your name, voice, and/or likeness as contained in your User Content, in whole or in part, and in any form, media or technology, whether now known or hereafter developed, for use in connection with the Service and for our commercial, marketing, advertising, and other purposes.

7. Our Proprietary Rights

Except for your User Content, the Service and all materials and information therein or transferred thereby, including, without limitation, information about your phone or device, or data that is otherwise generated, collected or transmitted thorough use of the Service or Mobile Software, software, images, text, graphics, illustrations, logos, patents, trademarks, service marks, copyrights, photographs, audio, videos, music and User Content belonging to other User (the ”Company Content”), and all Intellectual Property Rights related thereto, are the exclusive property of Company and its licensors (including other Users who post User Content tot the Service). Except as explicitly provided herein, nothing in this Agreement shall be deemed to create a icense in or under any such Intellectual Property Rights, and you agree not to sell, license, rent, modify, distribute, copy, reproduce, transmit, publicly perform, publish, adapt, edig or create derivative works from any Company Content. Use of the Company Content for any purpose not expressly permitted by this Agreement is strictly prohibited.

You may choose to or we may invite you to submit comments or ideas about the Service, including without limitation about how to improve the Service or our products (“Ideas”). By submitting any Idea, you agree that your disclosure is gratuitous, unsolicited and without restriction and will not place Company under any fiduciary or other obligation, and that we are free to use the Idea without any additional compensation to you, and/or to disclose the Idea on a non-confidential basis or otherwise to anyone. You further acknowledge that, by acceptance of your submission, Company does not waive any rights to use similar or related ideas previously known to Company, or developed by its employees, or obtained from sources other than you.

15. Indemnity

You agree to defend, indemnify and hold harmless Company and its subsidiaries, agents, licensors, managers, and other affiliated companies, and their employees, contractors, agents, officers and directors, from and against any and all claims, damages, obligations, losses, liabilities, costs or debt, and expenses (including but not limited to attorney’s fees) arising from: (i) your use of and access to the Service, including any data or content transmitted or received by you; (ii) your violation of any term of this Agreement, including without limitation your breach of any of the representations and warranties herein; (iii) your violation of any third-party right, including without limitation any right of privacy or Intellectual Property Rights; (iv) your violation of any applicable law, rule or regulation; (v) any claim or damages that arise as a result of any of your User Content or any User Content or other information that is submitted via your account; or (vi) any other party’s access and use of the Service with your unique username, password or other appropriate security code.

Lenke til kommentar

Dette er jo funksjonalitet som både Google Maps (på Android-telefoner) og iCloud allerede har i dag. Hvorfor i alle dager skal man da bruke en ekstra app til dette?

Kan jeg bruke Google Maps til å spore deg? Evt. iCloud.

Du kan verken bruke appen i artikkelen, google maps (i app-utgave til Android) eller iCloud til å spore meg. Men man kan bruke alle 3 til å dele sin egen posisjon med andre på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

- "Terrorister" er motstandskamp mot våre angrep. Vi slakter deres sivile, de dreper noen av våre. Slutt å angrip uskyldige land bare fordi de har en råvare vi vil ha. Ingen forskjell på terrorister og milorg.

- Overvåkning har aldri avslørt noe som helst, tror folk virkelig at terrorister kommuniserer over overvåkede linjer? FRP-ignoransen når nye høyder av tilbakeståendhet. Autoriteter er ikke sannhet, sannhet er autoritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...