AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hvis man har en bolig til verdi av 3 millioner og har 2 millioner igjen å betale ned på lånet, hva er den beste måten å investere mer i eiendom? Må man ikke ha 80% egenkapital for å kjøpe en utleiebolig, eller har jeg misforstått? Finnes det noen måte å få det til hvis man kun har 600 000 i egenkapital? Anonymous poster hash: fe8b2...eef 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hvorfor er du anonym? 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Hvorfor er du anonym? Fordi økonomien min er en privatsak. Anonymous poster hash: fe8b2...eef 6 Lenke til kommentar
Neiteh Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hvorfor er du anonym? Hva får du ut av å skrive denne commenten? Hvis vedkommene vil være anonym så la han være anonym. 5 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Tilbake til tema: Enkelste med lite egenkapital er aa flippe nye boligprosjekter. Da trenger du bare aa betale inn 10% EK til utbygger.Saa maa du smoere deg med taalmodighet i 2-3 aar og vente til den staar ferdig. Med forventet prisstigning 20% tredobler du investeringen din... Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva får du ut av å skrive denne commenten? Hvis vedkommene vil være anonym så la han være anonym. Jeg fikk ut litt frustrasjon over at jeg ble møtt av et lass med anonymposter på økonomiforumet, men nå som jeg har fått sovet noen timer ser jeg at dette vel er en av de mer legitime anonympostene - TS oppgir tross alt noen konkrete tall og ikke bare noe vås som ikke er sensitivt i det hele tatt. Så jeg beklager til alle for off topic. TS: Er det du alene som betjener lånet på to millioner? Hvordan ligger du an med tanke på regelen om at samlet lånebelastning skal være maksimalt fem ganger bruttoinntekt? Hvis du holder til i Oslo-området må du vel ha min. 40 % EK for kjøp av sekundærbolig, ellers i landet kan det holde med min. 15 %. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Hvorfor er du anonym? Du er vel ikke så mye mindre anonym selv? Anonymous poster hash: a9b5f...a56 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Du er vel ikke så mye mindre anonym selv? Anonymous poster hash: a9b5f...a56 Neida, jeg kan vel røpe såpass at jeg ikke heter Frank i det virkelige liv. Men ved å poste med en fast og sporbar (på forumet) bruker er det lettere for leserne å vurdere det jeg skriver - hvis jeg i 99 % av innleggene mine serverer usannheter er det høy sannsynlighet for at også denne posten er usann, eller omvendt. Man blir på en måte også litt kjent med de andre som bruker forumet selv om man ikke vet så mye om personene bak nickene. Jeg setter i hvert fall pris på at ikke forumet som helhet har en generell anonymitetsfunksjon med en hash som forandrer seg fra tråd til tråd, men at det er behovsvurdert fra kategori til kategori. Har man et absolutt anonymitetsbehov bør man ikke poste på dette forumet - man må ha en registrert bruker for å poste som "AnonymDiskusjon", og man er prisgitt at administrator ikke klikker seg inn på lista som eksisterer en uke etter posting som knytter anonym-hashen og brukeren sammen, og kobler dette videre opp mot IP-adressen. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 TS: Er det du alene som betjener lånet på to millioner? Hvordan ligger du an med tanke på regelen om at samlet lånebelastning skal være maksimalt fem ganger bruttoinntekt? Hvis du holder til i Oslo-området må du vel ha min. 40 % EK for kjøp av sekundærbolig, ellers i landet kan det holde med min. 15 %. Ja. Jeg kan nok få låne 1 million til. Anonymous poster hash: fe8b2...eef Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Da kan du jo se om du finner noe til 1,6 mill. eller mindre som kan passe som utleiebolig siden det blir total belåning og ikke egenkapitalen som setter en grense for deg. Personlig ville jeg nok heller ha fokusert på å betale en del ned på hovedlånet, eventuelt se om du finner et prosjekt slik gravypressure foreslår. Da gjelder det å sette seg godt inn i markedet og vurdere om det er et salgbart objekt eller ei. Nedtur å sitte med en leilighet man ikke får solgt fordi markedet er mettet. 1 Lenke til kommentar
rabs Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Med forventet prisstigning 20% tredobler du investeringen din... LOL Ingenting er sikkert. Kan like godt gå ned 20%. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Med forventet prisstigning 20% tredobler du investeringen din... LOL Ingenting er sikkert. Kan like godt gå ned 20%. Ingenting er sikkert, nei. Men leiligheter på prospekt selges en del billigere enn de gjør når de er nøkkelferdige. Grunnen er for å trekke investorer som er nødvendig for å få til igangsettelse. Av erfaring så øker gjerne prisen med 500.000 fra kontraktsignering til ferdigstillelse uavhengig av den generelle prisveksten i området. Kjenner selv til nyboliger som har vært solgt som investering som gikk nesten 40% over listepris den dagen de stod ferdig etter 2-3 år. Dette selv om den generelle prisøkningen i området "bare" hadde ligget stabilt på ca 3% årlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå