Gå til innhold

"imessage" til android?

almlov

Anbefalte innlegg

Byttet nylig fra iPhone til Huawei P10 og er fornøyd med det. Men sliter litt med sms. Jeg og dama er særboere og huset hennes har elendige mobilforhold. Hun har iphone. Da jeg hadde iphone kunne vi likevel sende sms via imessage fordi den går på wifi-nettet. Nå går ikke det lenger når jeg ikke har imessage. Går det an å gjøre noe med android som gir en tilsvarende løsning? F.eks ved å gjøre facebook messenger til sms-verktøy? Må i hvertfall finne en løsning som gjør at hun får frem sms via imessage, ettersom mobilforholdene er så dårlige hjemme hos henne...

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sender ikke SMS via "iMessage" - det er to vidt forskjellige måter å sende tekstmeldinger på.

Det finnes mange plattformuavhengige apper man kan bruke for å sende tekstmeldinger til andre. Google har for eksempel Hangouts og Allo. Utover det har man jo alltids Messenger fra Facebook. Så finnes Skype og Line og Telegram og Kik og Signal og WhatsApp og WeChat og Viber og helt sikkert enda flere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Byttet nylig fra iPhone til Huawei P10 og er fornøyd med det. Men sliter litt med sms. Jeg og dama er særboere og huset hennes har elendige mobilforhold. Hun har iphone. Da jeg hadde iphone kunne vi likevel sende sms via imessage fordi den går på wifi-nettet. Nå går ikke det lenger når jeg ikke har imessage. Går det an å gjøre noe med android som gir en tilsvarende løsning? F.eks ved å gjøre facebook messenger til sms-verktøy? Må i hvertfall finne en løsning som gjør at hun får frem sms via imessage, ettersom mobilforholdene er så dårlige hjemme hos henne...

på forhånd takk for svar

Amerikanere virker å være hysterisk på dette punktet som du nevner.

Ser egentlig ikke problemet. 

Facebook Messenger fungerer ypperlig og har mange av de samme funksjonene. 

Også har du whatsapp, snapchat, kik, Viber, Line, skype, Hangout,Kakaotalk, Allo +++++

Du trenger ikke ha facebook konto for å bruke Facebook messenger..

Lenke til kommentar

iMessage er en Apple spesifikk teknologi som Apple ikke vil dele med andre.  Så nei, selve iMessage er ikke mulig å få til noe annet enn Apple-produkter.  Typisk Apple å velge å låse brukerne.

Men som nevnt over, finnes det ørti forskjellig alternativer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...