indahla Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Kona har en iPhone 6s med 16GB. Hun er _veldig_ glad i å ta bilder og for en god stund siden var telefonen full. Dette løste vi ved å slå på opplasting av bilder til iCloud. Problemet nå er at hun har begynt å bruke Spotify med offline spillelister. Og telefonen er full av bilder slik at det ikke er nok plass til å laste ned musikken.. Er det mulig å velge hvor mye ledig plass opplasting av bilder til iCloud skal gi slik at det blir bedre plass til andre ting på telefonen? Endret 3. september 2017 av indahla Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Men krav til mer lagring (går tom) vil man hele tiden plages slik du beskriver om man ikke endrer bruksmønster. Min anbefaling er å bytte iphone til en med mere plass. Et alternativ er å kjøpe et abonnement med streaming inkludert å droppe spotify offline lister eller begrense det samt å bruke lav kvalitet. Endret 3. september 2017 av syar2003 1 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 På noen app'er er det mulig å begrense plassen den kan bruke til å lagre offline innhold. F.eks. har Plex dette. Jeg hadde håpet at "Bilder" hadde hatt noe tilsvarende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kan jo bruke en sånn: https://www.mytrendyphone.no/shop/sandisk-ixpand-lightning-191386p.html?trackid=google.com_google.no&gclid=Cj0KCQjw0K7NBRC7ARIsAEaqLRGmh6Cr5TszGRjt8VnqHMQyFfSXGuC97B7K6faZjIMd3iM5g0SdUjoaAloLEALw_wcB&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 En løsning _på_ mobilen (les: en app eller en innstilling) er å foretrekke. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Ikke automatisk, men Google photo har iallefall funksjonalitet for dette: https://support.google.com/photos/answer/6128843?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=en 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg har sync på alle bilder/videoer jeg har opp til Google Photos. Etter dette kan jeg bare slette det som ligger under bilder, selvom det ikke har vært et problem til nå. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Jeg har sync på alle bilder/videoer jeg har opp til Google Photos. Etter dette kan jeg bare slette det som ligger under bilder, selvom det ikke har vært et problem til nå.Du må slette bildene manuelt på telefonen etter opplasting? Ikke noen automatikk på dette? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Er ikke det bare å overføre bildene til en annen enhet? Trenger jo ikke hundrevis av bilder på telefonen. Evt. ikke kjøp iphone neste gang. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Les: Hvorfor kjøpe telefon uansett OS med "bare" 16GB. Finns ingen løsning på "ditt" problem slik du forventer det. Endret 4. september 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
coby Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Boys Kjapt spm. Kan jeg bruke en iphone 6 lader på en 5s? Er det helt samme ladeåpning? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Les: Hvorfor kjøpe telefon uansett OS med "bare" 16GB. Finns ingen løsning på "ditt" problem slik du forventer det. Hun har fått telefonen fra arbeidsgiver så kunne dessverre ikke få annen modell eller mer lagring.Det kunne vært løst ved at "Bilder"-appen hadde hatt en setting for hvor mye plass den kan bruke og at færre bilder ble liggende igjen på telefonen med full oppløsning (alle blir uansett lastet opp til iCloud). Dermed ville mer plass blitt frigjort på telefonen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Jottacloud Photos Gjør det enklere å frigjøre lokale kopier med ett trykk. https://support.jottacloud.com/hc/no/articles/115000012751-Frigjør-plass-på-iOS?mobile_site=true Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Jottacloud Photos Gjør det enklere å frigjøre lokale kopier med ett trykk. https://support.jottacloud.com/hc/no/articles/115000012751-Frigjør-plass-på-iOS?mobile_site=true Sletter den bilder som er lastet opp? Jeg bruker den selv men kun for å ta sikkerhetskopi, ikke for å frigjøre plass. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Den sletter lokale bilder fra enheten (free up space) og bildene på cloud server beholdes. Det står i beskrivelsen i link. Jeg har konto der , men bruker ikke denne funksjonen og photo appen dems (trenger det ikke) da jeg har 128GB og madamen 64GB iPhone. Endret 4. september 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Det er helt likt Google Photo - du må inn i bilder-appen og tømme søppelbøtta etter at du har brukt "free up space" i appen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå