Mephisto- Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Så, jeg sitter i dag på en Dolce Gusto Jovia, og er egentlig ikke helt fornøyd. Det er 2 problemer slik jeg ser det, hovedsaklig at den ikke lager skikkelig svart filterkaffe (Som er målet), det andre er at jeg noen ganger stopper den for tidlig, noen ganger for sent, og da er det ikke noe bra kaffe. Jeg kunne selvfølgelig brukt en vanlig trakter, men da er ponget borte mtp. tid. Da skjønner dere hva jeg er ute etter og hvor lat jeg egentlig er, noen gode innspill ideer? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Det er vel egentlig bare et spørsmål om pris? Kaffemaskiner kommer i mange prisklasser. Ellers er instant-kaffe et alternativ. Det går også an å tilbrede trakterkaffe dagen i forveien, og så varme den opp igjen (f.eks mikro) men den kan fort bli sur om den står lenge. Ellers kan man også gjøre i stand trakteren kvelden i forveien, og kjøpe en stikkontakt som man kan stille inn tid på, og stille den inn på 10-15 min før man våkner. Endret 3. september 2017 av Pliscin Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kaffetrakter fungerer vel helt fint? En halv liter trakter på et par minutter her i hvert fall. Er ferdig når jeg kommer fra badet. Ellers synes jeg faktisk Nescafé pulverkaffe er rimelig brukbart, men tviler på du sparer særlig mye tid. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Presskanne kan være eit fornuftig alternativ. 1 Lenke til kommentar
Tobias@Kristiansand Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Om du ikke klarer å lage kapselkaffe er det ikke håp. Det eksisterer ikke noe lettere måte å lage kaffe på, med muligens unntak fra pulverkaffe (mikro). Fikser du ikke dette bør du slutte å drikke kaffe! Er det tiden som ikke strekker til for å lage kaffe om morgenen så er det prioriteringen det er noe galt med. Du kan stå opp 5 minutter tidligere og sette på kaffetrakteren. Klarer du ikke det så elsker du senga mer enn kaffekoppen, og da prioriterer du feil! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kan du ikke gjøre klar trakter med filterkaffe og vann på kvelden og sette den på som det første du gjør om morran? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg bruker en smarter coffee maskin, bruker den med bønner. Den starter når jeg skrur på lyset om morgenen, så tar jeg en kopp i det jeg er ferdig i dusjen:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Dobbel post Endret 3. september 2017 av Salvesen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Iskaffe fra Tine... fra kjøleskap til munn på sekunder. Eller har du to minutter til en vannkoker og nescafe pulverkaffe? Eller så kan du stå opp to minutter tidligere... Endret 3. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg har en Sandstrøm-kaffetrakter som kverner kaffebønnene og så koker kaffe. Den har et lite blått display med timer som gjør at du kan stille inn når den skal lage kaffe. Det er kanskje løsningen din - en kaffetrakter med timer. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Så smak er absolutt ikke et kriterium her? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Til dere som svarer om trakterkaffe, jeg var nok utydelig i hva jeg mente, men ønsker en kaffemaskin e.l. som lager noe i samme duren som en trakter på smak. Kunne så klart ordnet alt klart i forkant dagen før, men poenget er å ikke bruke tid på det (Jada jada, det er latskap). Forsøker vel egentlig å finne en kapselmaskin som lager vanlig filterkaffe. Om du ikke klarer å lage kapselkaffe er det ikke håp. Det eksisterer ikke noe lettere måte å lage kaffe på, med muligens unntak fra pulverkaffe (mikro). Fikser du ikke dette bør du slutte å drikke kaffe! Er det tiden som ikke strekker til for å lage kaffe om morgenen så er det prioriteringen det er noe galt med. Du kan stå opp 5 minutter tidligere og sette på kaffetrakteren. Klarer du ikke det så elsker du senga mer enn kaffekoppen, og da prioriterer du feil! Jeg aner ikke hva du prater om. Jeg kan da lage kaffe, det handler om å finne en rask løsning. Det er det som er spørsmålet, jeg skriver at så klart kan jeg bruke trakteren. Jeg bruker en smarter coffee maskin, bruker den med bønner. Den starter når jeg skrur på lyset om morgenen, så tar jeg en kopp i det jeg er ferdig i dusjen:) Dette så jo veldig lovende ut. Er det vanlige filter på denne eller? Iskaffe fra Tine... fra kjøleskap til munn på sekunder. Eller har du to minutter til en vannkoker og nescafe pulverkaffe? Eller så kan du stå opp to minutter tidligere... Iskaffe fra tine er jo ikke akkurat billig. Pulver smaker ikke digg. Jeg har en Sandstrøm-kaffetrakter som kverner kaffebønnene og så koker kaffe. Den har et lite blått display med timer som gjør at du kan stille inn når den skal lage kaffe. Det er kanskje løsningen din - en kaffetrakter med timer. Denne så interessant ut. Gjennbrukbartfilter? Så smak er absolutt ikke et kriterium her? Jo, ellers hadde dolce gusto'en jeg har vært god nok den Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Presskanne er supert og jeg for min del vil aldri gå over til trakter igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Mephisto: Nja... iskaffe koster 15-20 kroner boksen, 400 kroner i måneden da... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg bruker en smarter coffee maskin, bruker den med bønner. Den starter når jeg skrur på lyset om morgenen, så tar jeg en kopp i det jeg er ferdig i dusjen:) Dette så jo veldig lovende ut. Er det vanlige filter på denne Den har filter innebygget så en slipper å skifte:) 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Hva med de kaffekopp greiene på bensinstasjon. En femhundrings i året og helt kurant kaffe. Tar vel ca. 3 minutter å hente en skvett og komme seg på veien igjen. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Jeg har ikke testet selv, men skal ikke disse aeropressene være raskere enn trakter? I alle fall må du jo vente på at vannet skal koke, så jeg tviler egentlig på at det er så veldig mye å vinne, særlig hvis et krav er at det skal smake traktekaffe. En Moccamaster bruker jo bare noen minutter på en halvliter. Det kjappeste kan muligens være en Melitta Aromaboy, en bitte liten trakter som lager maks et par kopper av gangen. Mindre vannmengde betyr raskere oppvarming. Og kaffen blir god. Endret 4. september 2017 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Okey, etter en del info fra dere, tok jeg opp google/youtube igjen. Det viser seg at ting har skjedd siden sist gang jeg tok søkerunden. Viktig før dere leser videre: Jeg skal ha kaffe om morgenen med minst mulig arbeid, uten å være noe fancy greier, bare en vanlig sort kaffe. Jeg er stort sett ikke glad i kapselkaffe. Den trenger ikke være rask, da jeg uansett må starte kaffemaskinen og la den varmes opp, det skal bare kreve veldig lite av meg. Kom fram til følgende reelle alternativer for meg: Black and Decker CM618 Mojoe Cafflano kompact Hey joe coffee mug Ikawa Oomph Bruvelo B&D, billig, enkel, men kan nok betvile smaken av den ift. mange andre produkter. Dette blir nok mitt første forsøk. Mojoe, en utrolig latterlig reklame, men interessant produkt. Utrolig stor, og jeg endte opp med å ikke orke å se mer av de utrolig teite reklamene for å finne ut hvordan den funker. Cafflano kompact, liten, snedig, men pga. mine sylskarpe krav til lite arbeid, falt den utenfor. Hey joe coffee mug, igjen et supert alternativ. Jeg blir noe skeptisk da mange er misfornøyd med produktet. Her virker det som at man også må kjøpe demmes kaffe, noe jeg ikke er interessert i. Oomph, absolutt noe stilig, men igjen tok latheten over meg og jeg likte ikke denne. (Renhold). Bruvelo var egentlig akkurat det jeg ønsket meg, men som mange andre gode ideer, er det fortsatt en kickstarter. I all søkinga mi, kom jeg over noe kult (For de som er utrolig ivrig), ripple maker. Check it out Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå