haavardfp Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei, Jeg har hatt dual-boot mellom XP og 98 (installerte 98 først), men har ikke brukt 98 på evigheter, så jeg slettet like godt /windows og /program files for å få mer plass. Etter det booter ikke xp: "ntldr missing". Det er kjipt nok, men det verste er at jeg ikke kan boote fra CD! Jeg har prøvd begge CD drivene mine, og jeg får "boot disk missing" hver gang. CD-spilleren er satt til første boot device, jeg har prøvd å koble av den gamle hard-disken etc etc. Noen som vet hvordan man løser dette problemet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Du kan jo gå rundt problemet og boote fra floppy istedet. Du finner installasjonsprogrammet til XP / W2K på www.bootdisk.com. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Gå inn i 98 og kopiere ntldr fra x:\i386\ til c: (x=cdrom). Ikke 100% sikker på at dette er nok.. Du kan lage en ny bootbar disk i 98. (Du må lage et image av orginal cd'n) Guide finner du her. edit: går ikke når du ikke har 98 lenger nei hårek sin metode fungere nok bedre Endret 8. desember 2003 av TCi Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Men altså: det er jo helt tragisk ikke å kunne boote fra CD! Jeg har alltid kunnet det, og har bare trengt å forandre boot device i BIOS! Hva f. har skjedd? Floppy er nødløsning, dessuten må jeg i så fall lage de på jobb-PCen i arbeidstiden. Ikke populært.. Noen som vet hvordan man kan få bootet fra CD når den ikke vil? Kan det være noe feil på hovedkortet? Hovedkort = Asus A7S333 (Sis 745 chipset). Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Og altså: begge CD-spillerne gjenkjennes i BIOS, likeledes begge harddiskene. Hvorfor får jeg da ikke bootet fra CD, når jeg har brukt den før med hell? Må jeg kjøpe nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har ikke så mye å bidra med akkurat nå, men kan nevne at jeg har en PC hvor det ikke går å boote fra CD hvis HD er fjernet! Da får jeg i stedet opp noen bootmenyer fra nettverkskortet. Men jeg har ikke undersøkt hvorfor dette skjer, eller om det skjer med andre maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå