Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Opel Insignia

Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei. 

Hva tenker dere om nye Opel insignia? Var å prøvekjørte 165hk bensin forrige uke, og må si interiør og kjørekomfort var veldig god! Derimot syntes jeg den dro litt vell langt på giret før den giret. 

Utseendet synes jeg er fint, og den ser meget sporty ut. 

Interiøret var absolutt fint og! 

Har aldri eid en opel, så hører gjerne om erfaringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nettop hentet min nye Insignia sports tourer. Jeg prøvekjørte med automat og likte ikke denne, den hadde høyt forbruk og skiftet tregt + at den dro opp prisen kraftig. Gikk for manuell og angrer ikke, føler så langt at jeg har fått enormt mye bil for pengene .

Service hos vår forhandler var meget bra, men har vært hos flere andre Opel forhandlere og det er en veldig variert gjeng hvor mange ga et inntrykk som gjør at jeg ikke ville handlet hos de.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er fine biler og uten tvil utrolig mye bil for pengene. Som nevnt over er det noen som klager over service hos forhandlerne. For å si det slik, jeg tror dette ofte varierer fra forhandler til forhandler helt uavhengig av bilmerke. Mange klagde (i alle fall tidligere) over Møller (VW/Audi), men jeg hadde meget gode erfaringer med "min" forhandler. Med Bertel O. Steen er det motsatt, mens jeg hører andre er veldig fornøyde.

Har ikke prøvd den nye, men den forrige hadde litt tregt automatgir. Alt føltes litt sirup (163hk diesel/400Nm), men ikke så ille som forrige V70 med tilsvarende motorisering. Den nye har fått nye drivlinjer og er nok betraktelig bedre. Den har fått mye skryt i tester og ser bra ut også.

Lenke til kommentar

Synes også nye Insignia er jævla fet, en skikkelig flott bil jeg faktisk kunne tenke meg. Testet forrige generasjon med Countrytourer og den var skikkelig bra å kjøre med kanongode seter. Fikk tilbud på denne bilen, men syntes prisen var litt i overkant, og jeg tror verditapet ville vært litt heftig...

Opels store problem de siste årene har vel vært forhandlere som generelt sett ikke har gjort en bra jobb, der det er gode forhandlere går det faktisk endel Opel. En kjenning har kjørt Opel Insignia i mange år og er på sin tredje, ny av året i år men forrige generasjon. Så der er folk som er godt fornøyd. 

Som flere sier her, det er mulig at automaten du har prøvd tilpasser seg din kjørestil etterhvert, det er iallefall ganske vanlig det. Etter å ha kjørt automat vel 5 år nå har jeg ikke tenkt å kjøpe manuell. Heldigvis er DSGen til VAG ganske effektiv mht forbruk, så det er ikke noe å tenke på sånnsett.

Vær oppmerksom på at forbruket på en ny bil med lav kilometerstand ofte vil være høyt, men det vil gå ned med tiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...