Maxie10 Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Skal kjøpe meg en laptop som skal erstatte min MacBook (som begynner å dra på årene) og min stasjonære pc, da jeg skal flytte, og ikke har plass til stasjonær pc i den nye leiligheten. Jeg bruker laptop på jobb hver dag, til dokumenter, litt bilderedigering, videosamtaler og sosiale medier. Hjemme spiller jeg av og til litt, mest Sims 4, Cities Skylines, Far cry primal, og Life is strange. En sjelden gang redigerer jeg litt hjemmevideo. Er forberedt på at jeg må bruke litt penger på dette. Håper jeg kan få meg en pc jeg kan ha lenge. Pent design og lett vekt er selvsagt en hyggelig bonus, men ytelsen er viktigst. Vil ha Windows, ikke en ny Mac. Har noen noen anbefalinger å komme med? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 En av disse er vel den beste dealen for tiden; https://www.prisjakt.no/product.php?j=4191904,4377553,4189277,4300018,4393443,4267018,4189230 Den til 11339 kan du kjøpe direkte fra Lenovo. Dette er et godt valg for en maskin du kan ha lenge. Den har 4 GB på GTX 1050 Ti skjermkortet, 16 GB RAM, 256 GB SSD og 1024 GB disk til en gunstig pris. Du kan kjøpe en billigere modell up front siden du kan oppgradere RAM og disk senere mot litt mer hassle. CPU og skjermkort-RAM kan du ikke oppgradere, så det lønner seg å makse det ut i alle fall. Maskinen har også et integrert enkelt skjermkort som gjør den stille til enkel bruk, noe som også gir bedre batteritid. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Takk for tips. Har vurdert MateBook X fra Huawai, kan den være ok? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Svakt skjermkort i den som i tillegg spiser av interminnet, og du blir mer bremset i oppgraderingsmuligheter. En tynn laptop har alltid sin pris, men den vil nok duge i alle fall en stund, men ikke forvent særlig ytelse i spill. Der er den svak, og den henger ikke med over tid til annet en enkle spill. CPU er grei nok. Den jeg linker til kommer teknisk til å holde vesentlig lengre og du kan også skru av det røde lyset på tastaturet, så ser den mer nøytral ut. 15,6 tommer skjerm er også mer behagelig å bruke over tid. Det er desverre vanskelig å få i både pose og sekk. Hvis det er det type utseende som du har linket til du vil ha, er nok ZenBook det som passer deg best som et kompromiss. https://www.dustinhome.no/product/5011020178/zenbook-ux530ux?ssel=false Endret 27. oktober 2017 av vidor Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Ok, takk for svar, har fått et tilbud om en PC gjennom jobben, legger ut detaljene her når jeg vet mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå