Harryen Skrevet 2. september 2017 Rapporter Del Skrevet 2. september 2017 Har kjøpt en ny stasjonær PC med windows og hele pakken, men jeg kjøpte den bevist uten noen SSD disk. Fra den gamle PCen har jeg to SSD-disker, og en vanlig HDD-disk. Jeg har åpnet PCen, og koblet til disse tre hardiskene fra den gamle PCen, så nå sitter jeg totalt med fire Hardisker, to SSD-disker, og to HDD-disker. Hurra! Saken er nå likevel den at windows som kom med PCen er installert på HDD-disken som kom med PCen. Det jeg ønsker, er å overføre windows over til SSD-disken slik at ting går raskere. Skal vist være en fordel å ha windows og bakgrunnsprogrammer på SSD-disken. Jeg har enda ikke aktivert windows (kommer en tekst på nede til venstre på PCen "Aktiver Windows, Gå til instillinger for å aktivere Windows". Leste litt om dette på nett, men er noe forvirret, og krever visst tredjepartsprogrammer. Lurer også på om windows har noen fikseri for å overføre windows fra en disk til en annen? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. september 2017 Rapporter Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Du kan klone snurredisken(HDD) over til ønsket SSD. Eksempel på hvordan det kan gjøres. http://lifehacker.com/5837543/how-to-migrate-to-a-solid-state-drive-without-reinstalling-windows Det finnes en rekke programmer som hjelper deg med å gjøre det. Hvis du har en samsung SSD(jeg tror det er et krav), så kan du bruke Samsung sitt eget klone program. http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/downloads/software/Samsung_Data_Migration_Setup_3_1.zip Edit: Husk at datamengden på disken du ønsker å klone, ikke overstiger plassen på SSD-en. Selve HDD-en kan være større enn SSD-en, men mengde data kan som sagt ikke overstige plassen på SSD-en av naturlige årsaker. Edit2: Du kan f.eks bruke gratisversjonen av Macrium Reflect til å klone disken. Endret 2. september 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå