Tunky Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Hei! Jobber i en nettbutikk. Vi solgte for over to år siden en lisens på en programvare til en kunde. Fordi produsenten i januar 2015 avduket versjon 2 med lansering på sensommeren, hadde de en kampanje der man kunne få gratis oppgradering til ny versjon hvis man kjøpte versjon 1 i den perioden. En av våre kunder kjøpte denne. Nå, over to år senere, ringte han og klaget over at oppgraderingen ikke funket. Etter litt prat med distributøren av programvaren finner vi ut at oppgraderingen måtte gjøres i løpet av 2015. Vi sa dette til kunden, som tente på alle plugger og truet med forbrukerrådet, advokater og det som er. Det var ikke spesifisert på ordrebekreftelse eller produktinformasjon at oppgraderingen var tidsbegrenset. Det stod kun "Inkludert oppgradering til versjon 2" i produktnavnet. Ingen tenkte vel på at det var en problemstilling. De fleste vil vel oppdatere til nyeste versjon så fort som mulig. Distributøren tror det kanskje stod spesifisert at man måtte oppdatere i løpet av året når man registrerte lisensen på versjon 1, men det er jo umulig å etterprøve nå. Hadde kunden hatt en sak her hvis det hadde gått videre? (Vi løste saken med å gi han en ny lisens til versjon 2 gratis.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå