Ole3 Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Jeg har feiret slukkingen av FM-nettet ved å kjøpe en nettradio (Imperial DABman). Der radioen blir stående er det noe begrenset med trådløsdekning. Vil lydkvaliteten påvirkes av begrenset signalstyrke/Båndbredde, eller vil jeg kun oppleve periodevis stopp i lydstrømmen og bufring? /OLe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Det er ikke sikkert. Lav feltstyrke behøver ikke bety det samme som redusert båndbredde. Interferenser fra andre trådløse nettverk har nok større betydning. Båndbreddebehovet tatt i betraktning, burde det gå bra. Hvis du skulle få problemer kan du prøve å endre kanal på routeren din. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Takk for svar! Vil kvaliteten på radiosending forringes (for eksempel ved at komprimeringen øker) av eventuell redusert båndbredde? /Ole Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Takk for svar! Vil kvaliteten på radiosending forringes (for eksempel ved at komprimeringen øker) av eventuell redusert båndbredde? /Ole Om den benytter DAB, nei. Her er det bare en strøm per kanal, enten fungerer den i orginal kvalitet, eller så fungerer den ikke. Om den benytter internett som kilde, så er svare det kommer ann på. Hva bruker radioen som kilde for signalene, støtter kilden adaptiv streaming? Støtter radiomodellen adaptiv streaming? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Hei MegaMann! Jeg finner ikke noe om adaptive streaming i databladet, hverken at den har denne funksjonen - eller ikke. Jeg vil anta at den ikke har det? Er dette noe man vanligvis finner på nettradioer? /Ole Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Er dette noe man vanligvis finner på nettradioer? /Ole Aner ikke, har ingen erfaring med nett-radio som egen fysisk boks. Det er veldig vanlig på nett-tv, men er er det mye større bitrater inne i bildet. Tviler egenlig på at det gjøres med nett-radio. http://radio.nrk.no har ikke adaptiv streaming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå