Leoron Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hva er de vanligste feilene som kan skje ved klokking av cpu'en? Selv kjører jeg en xp2500+ som er klokket litt høyere enn en xp3200+. Det som kan skje hos meg er at maskinen henger seg eller rebooter under spilling. Tempen har enda ikke vært over 50c. Tror det høyeste jeg har registrert er ca. 45c. Jeg kjører en Thermaltake volcano ekstreme 12 vifte på cpu'en + 5 kabinettvifter. Hk ligger på ca. 25c. Skjermkortet (sapphire radeon atlantis 9800pro 128mb) er ikke klokket. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 når jeg kllokker/"volter" for mye, så får jeg ekle meldinger under winxp oppstart. ntfsldr og andre viktige filer "mangler" noen ganger, ikke noe farlig, bare å klokke ned litt igjen Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hva er de vanligste feilene som kan skje ved klokking av cpu'en? Selv kjører jeg en xp2500+ som er klokket litt høyere enn en xp3200+. Det som kan skje hos meg er at maskinen henger seg eller rebooter under spilling. Tempen har enda ikke vært over 50c. Tror det høyeste jeg har registrert er ca. 45c. Jeg kjører en Thermaltake volcano ekstreme 12 vifte på cpu'en + 5 kabinettvifter. Hk ligger på ca. 25c. Skjermkortet (sapphire radeon atlantis 9800pro 128mb) er ikke klokket. Problemet du beskriver virker faktisk som både lite kjøling og muligens en svak strømforsyningen. Heng i maskinen kommer fort i av prosessoren blir for varm, trenger ikke være over 50C for å henge. Når det gjelder rebooting kan dette enten være en blåskjerm som kommer og automatisk reboot står på slik at man nesten ikke får med seg hva som skjer før den har rebootet. ( mulig årsak er minne problemer også ) Eller så får maskinen for liten spenning til viktige komponentene ( hk feks ) og makinen rebooter av seg selv. Mest under belastning da seff. -P- Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skru opp Vcore litt til ca 1,72v då blir maskina di mest sansynlig fjell stabil. Det du beskriver er eit typisk problem. For å stabilitets skjekke maskina bruker eg personlig Super-pi og kjører test med 1M desimaler. Tåler den det tåler den det aller meste. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 skal begynne og overklokke og lurer på hva som egentlig kan hende her har jeg satt opp eksempler på hva jeg tror kansje kan hende: §1 PCen slår seg av og det er bare og starte på nytt. §2 PCen slår seg av og den starter på nytt men mangler hvise fungsjoner §3 PCen slår seg av og den starter på nytt men slår seg av med en gang §4 PCen slår seg av men når den skal starte finner den ingen ting §5 PCen slår seg av og starter ikke på nytt §6 PCen slår seg av men CPUen er treigere og blir alderi som ny §7 PCen slår seg av, det lukter brent og CPUen er øderlagt §8 PCen slår seg av, det lukter brendt og CPUen og hovedkortet er øderlagt §10 PCen sprenger og hele er øderlagt Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skru opp Vcore litt til ca 1,72v då blir maskina di mest sansynlig fjell stabil. Det du beskriver er eit typisk problem. For å stabilitets skjekke maskina bruker eg personlig Super-pi og kjører test med 1M desimaler. Tåler den det tåler den det aller meste. Vil ikke si at det var den beste stress testinga.. skal du kjøre superpi for å teste stabilitet bør du kjøre 32m.. men for å teste staabiliteten på maskina skikkelig bør du kjøre prime95 i et døgn.. Lenke til kommentar
zyver Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Når jeg klokker prosessoren min xp2500(offkors) hopper pc`n ut av spill(ut til windows).. Hva kan være grunnen til dette??? svar er godt motatt.... Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Mye interessant her. Skriver inn litt mer om mine komponenter, så dere lettere kan tenke dere til hva som kan være årsaken. - Det nevnes størmforsyning her. Jeg har en thermaltake butterfly 480w, noe som jeg mener bør holde til mitt bruk. - Jeg kjører med 1024 mb dualram av typen: Corsair TWINX1024-3200ll DDR-DIMM. Jeg mener også at dette bør holde. Det nevnes også at jeg bør stille Vcore opp litt. Min Vcore står på 1.75 så jeg tror heller ikke det er det som er årsaken. Som sagt tidligere tror jeg ikke det er varmen som gjør dette. Det har hendt også mens cpu har holdt rundt 30c. Jeg tror nok at jeg heller bør prøve meg litt frem med fsb og multiplyeren. Prøve litt forskjellige innstillinger. Eller mener dere at det kan være andre ting jeg bør se på? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) sjekk vcore hvertfall Endret 5. juli 2004 av klikko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå