Snylter Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Den jeg snakker om var en kupevarmer. Tror ikke den varmet motoren. Men den var NIB (ny i boks) Det høres snodig ut, jeg har vært en del borti både luftvarmere og vannvarmere fra Webasto og Eberspächer, begge disse har kostet mer enn 2-3000 ihvertfall siden 2003. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Kanskje det var rundt år 2000 også, husker ikke så nøye. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 ELbiler har noen fordeler, så lenge en ikke skal kjøre langt Skal jeg ha varm bil kjapt må jeg montere webasto, som fort blir 20k Men, starter bilen og innen jeg har fått skrapt bilen ferdig så er den lunken og varm etter noen minutter kjøring Er vell eneste bakdelen også.. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Om en har lading på jobb så kan det være nok til at en får ladet det en trenger. Jeg føler det blir for tungvint om en må bruke hurtiglading det betinger at der er hurtiglading ledig og at en må stå der kanskje 30 minutter for å lade det en trenger. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Jeg kjører aller mest i byen (til og fra jobb), og vi har 34 ladestasjoner tilgjengelig her. Regner med at jeg kan få plass ved én av de mer eller mindre hver dag. Usikker på om de støtter hurtiglading eller hvilken teknologi som skal på plass. Har ikke forhørt meg om det enda. Utover det har jeg familie i østfold og i sørsverige, og kan godt tenke meg å kjøre en tur nordover (geiranger, trollstien, trondheim) en sommer - da må jeg jo benytte meg av hurtigladere. Ellers så kjørte jeg en i3 hele kvelden i går og til jobb i dag tidlig. Totalt ble det vel 10-15 mil. Det er en morsom liten bil. Mye punch fra stillestående! I dag har jeg en BMW 116D på test. Har ikke kjørt den mer enn fra forhandler til jobb, men har fått et litt "både og"-inntrykk av den. Naturlig nok er den super sløv og treg i forhold til en i3, men samtidig er interiøret penere og føles mer oppdatert. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Hvis du ikke kjører spesielt langt hver dag og har litt ekstra plass i budsjettet er jo ikke prishoppet fra 116d/i3 opp til en 330e så veldig stort. Da får du drivstofføkonomien og fart fra stillestående som i3 og ellers en bil som er identisk med andre i 3-serien. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Jeg er ganske motstander av ladbare hybrider, for jeg regner med dette er en bil som ikke lader selv under kjøring? Det er ikke veldig ubekvemt for meg å lade på veien på langtur - det skal nok gå fint. Jeg kjenner jeg heller mest mot en i3. Skal kjøre 1-serien i kveld og se hvordan det føles, men takk for forslaget! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg ville tro alle ladbare hybrider lader mens man kjører også, kan bekrefte at 330e gjør det. Eller så er det ganske lite produktivt miljømessig å være motstander av ladbare hybrider, for alternativet for de som kjøper det er enten bare fossil bil eller to biler(en el og en fossil) ingen av de alternativa er bedre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Hele poenget med ladbare hybrider er jo at de kan lades både fra motor og fra veggen Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Jeg har mest tro på elbiler med "rekkeviddeforlenger" altså aggregat som lader batteriene ved behov under kjøring også. Ikke to motorer på drivlinjen som hybrider har. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Da har jeg kanskje misforstått, men tror ikke Golf GTE for eksempel lader mens man kjører...? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Da har jeg kanskje misforstått, men tror ikke Golf GTE for eksempel lader mens man kjører...? Golf GTE lader mens man kjører. Der er forskjellige moduser å velge blant, i Hybrid Auto virker den som en vanlig hybrid. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. september 2017 Forfatter Del Skrevet 7. september 2017 Hva er en "vanlig hybrid"? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hva er en "vanlig hybrid"? Jeg skulle heller skrevet ikke ladbar hybrid. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvis man har El bil, må man ha en spesiell kontakt da? Kan man koble til vanlig utekontakt hjemme? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvis man har El bil, må man ha en spesiell kontakt da? Kan man koble til vanlig utekontakt hjemme? man kan koble til en vanlig stikkontakt hjemme(schuko) om dette er en "uvanlig" ting, er det dog bilens faste plass er det en endring av bruken til kontakten og en må derfor oppgradere den etter å følge gjeldene regler og normer. I tillegg må en jo ha rett kabel ift bilen, her er det mange forskjellige typer. Men normalt sett har den som følger med bilen en "normal" kontakt i ene enden slik du kunne brukt i ditt eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå