Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe elbil uten å ha fast parkering?


johanf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører aller mest i byen (til og fra jobb), og vi har 34 ladestasjoner tilgjengelig her. Regner med at jeg kan få plass ved én av de mer eller mindre hver dag. Usikker på om de støtter hurtiglading eller hvilken teknologi som skal på plass. Har ikke forhørt meg om det enda.

 

Utover det har jeg familie i østfold og i sørsverige, og kan godt tenke meg å kjøre en tur nordover (geiranger, trollstien, trondheim) en sommer - da må jeg jo benytte meg av hurtigladere.

 

Ellers så kjørte jeg en i3 hele kvelden i går og til jobb i dag tidlig. Totalt ble det vel 10-15 mil. Det er en morsom liten bil. Mye punch fra stillestående!

 

I dag har jeg en BMW 116D på test. Har ikke kjørt den mer enn fra forhandler til jobb, men har fått et litt "både og"-inntrykk av den. Naturlig nok er den super sløv og treg i forhold til en i3, men samtidig er interiøret penere og føles mer oppdatert.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske motstander av ladbare hybrider, for jeg regner med dette er en bil som ikke lader selv under kjøring?

 

Det er ikke veldig ubekvemt for meg å lade på veien på langtur - det skal nok gå fint. Jeg kjenner jeg heller mest mot en i3. Skal kjøre 1-serien i kveld og se hvordan det føles, men takk for forslaget!

Lenke til kommentar

Jeg ville tro alle ladbare hybrider lader mens man kjører også, kan bekrefte at 330e gjør det.

 

Eller så er det ganske lite produktivt miljømessig å være motstander av ladbare hybrider, for alternativet for de som kjøper det er enten bare fossil bil eller to biler(en el og en fossil) ingen av de alternativa er bedre.

Lenke til kommentar

Hvis man har El bil, må man ha en spesiell kontakt da? Kan man koble til vanlig utekontakt hjemme?

 

man kan koble til en vanlig stikkontakt hjemme(schuko) om dette er en "uvanlig" ting, er det dog bilens faste plass er det en endring av bruken til kontakten og en må derfor oppgradere den etter å følge gjeldene regler og normer. 

 

I tillegg må en jo ha rett kabel ift bilen, her er det mange forskjellige typer. Men normalt sett har den som følger med bilen en "normal" kontakt i ene enden slik du kunne brukt i ditt eksempel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...