johanf Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Vurderer å bytte ut dieselbilen med elbil, men har ikke egen parkeringsplass. Mesteparten av kjøringen jeg gjør skjer i byen, og jeg har også mulighet for å lade på jobb. Tanker? Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Burde ikke være noe problem. Iallefall ikke siden du kan lade på jobb. De fleste byer i Norge har vel også hurtigladere.. Elbil er konge! go for it 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Er du garantert ladeplass på jobb, og vil du være avhengig av å lade hver dag? Sålenge du har ett fast sted å lade er det jo liten risiko men man må jo huske at det kommer flere og flere elbiler, og det er risiko for at elbilene kommer raskere enn lademulighetene utvides. Kjøper du større batteripakke er du jo mer fleksibel å kan lade når det er mulighet hvis du deler plass med flere... 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 Takk for innspill. Jeg må ha mulighet for hurtiglading og føler i3 er det beste alternativet. Men, kan noen fortelle meg hvorfor de tar betalt pr. minutt man lader, og ikke basert på hvor mye energi (kwh) man putter i batteriet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Sikkert billigere med timer kontra kwh teller Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Takk for innspill. Jeg må ha mulighet for hurtiglading og føler i3 er det beste alternativet. Men, kan noen fortelle meg hvorfor de tar betalt pr. minutt man lader, og ikke basert på hvor mye energi (kwh) man putter i batteriet? de har ikke "lov" til å ta betalt pr kWh, må være kraftselskap eller noe i den duren. Ganske idiotisk. Over til første spørsmål, hvor skal du ferdes? Slik jeg forstår det begynner det å bli ett problem i Oslo ift ladeplasser. Men har du fast på jobb går det nok helt fint i hverdagen og i helger og ferier bør du belage deg på hurtiglader. Se deg ut butikker som har hurtiglader i nærheten, da spiser det ikke av tiden din da du må innom uansett. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. september 2017 Forfatter Del Skrevet 2. september 2017 Ja jeg bor i Oslo, mer eller mindre "på" ring 3. Bor i underkant av 10km fra jobb. Ladere skal være tilgjengelig på jobb og jeg håper og tror jeg kommer såpass tidlig at jeg er sikret en plass. Usikker på om det er hurtigladere eller langtidsladere som skal etableres. Det kan jeg finne ut til uken. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Jeg lurer på hvordan det er med elbil om vinteren i Norge. Hvordan holder man bilen varm? Nå har det vært elbiler så lenge i Norge at noen må jo ha funnet ut dette så det ikke blir noen svar a-la "det går fiiiiint! bare kjøp en og finn ut XDDD" Endret 3. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 For deg så høres jo dette helt uproblematisk ut med valg/kjøp av elbil, men det er tydeligvis ikke slik for alle...... https://www.dagbladet.no/nyheter/selger-golf-talmodighetsprove-etter-to-ars-lade-mareritt-i-oslo-sentrum--jeg-lot-meg-lure-av-politikernes-lofter/68644550 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hmmm... Har lest noen artikler nå, virker som rådet er "ta på lue, boblejakke og hansker" Nei det blir dieselbil på meg. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Takk for innspill. Jeg må ha mulighet for hurtiglading og føler i3 er det beste alternativet. Men, kan noen fortelle meg hvorfor de tar betalt pr. minutt man lader, og ikke basert på hvor mye energi (kwh) man putter i batteriet? de har ikke "lov" til å ta betalt pr kWh, må være kraftselskap eller noe i den duren. Ganske idiotisk. Over til første spørsmål, hvor skal du ferdes? Slik jeg forstår det begynner det å bli ett problem i Oslo ift ladeplasser. Men har du fast på jobb går det nok helt fint i hverdagen og i helger og ferier bør du belage deg på hurtiglader. Se deg ut butikker som har hurtiglader i nærheten, da spiser det ikke av tiden din da du må innom uansett. Betaling per minutt gir og mening siden det er begrenset med plasser. Siden lade effekten går drastisk ned når batteriet nærmer seg fult så kan betaling per minutt være en god regulering som får folk til å gi fra seg ladeplassen sin så andre slipper til. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg lurer på hvordan det er med elbil om vinteren i Norge. Hvordan holder man bilen varm? Nå har det vært elbiler så lenge i Norge at noen må jo ha funnet ut dette så det ikke blir noen svar a-la "det går fiiiiint! bare kjøp en og finn ut XDDD" Min bil starter forvarming i det jeg skrur på lyset om morgenen, da blir det varmt i bilen og batteriet:) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hmmm... Har lest noen artikler nå, virker som rådet er "ta på lue, boblejakke og hansker" Nei det blir dieselbil på meg. Elbiler med elektrisk varmeapparat blir jo mye raskere varm enn dieselbil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hmmm... Har lest noen artikler nå, virker som rådet er "ta på lue, boblejakke og hansker" Nei det blir dieselbil på meg. Elbiler med elektrisk varmeapparat blir jo mye raskere varm enn dieselbil. Hmmm... ok... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Min dieselbil er import og uten ekstra varmeelement, og ved motorveikjøring blir det aldri varmt nok i kupeen vinterstid. 1 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Har første generasjon Leaf og trenger ikke lue og votter på vinteren.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 ELbiler har noen fordeler, så lenge en ikke skal kjøre langt Skal jeg ha varm bil kjapt må jeg montere webasto, som fort blir 20k Men, starter bilen og innen jeg har fått skrapt bilen ferdig så er den lunken og varm etter noen minutter kjøring Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 20 000 for en webasto?? For ti år siden solgte de dem for 2-3 tusen kroner. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 For ti år siden solgte de dem for 2-3 tusen kroner. En godt brukt og utslitt sak kan det hende man fikk såpass billig, men en ny webasto har hele tiden kostet en del. Det er også forskjell på webasto og webasto, det er ikke alle som har slike ting som vannpumpe.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Den jeg snakker om var en kupevarmer. Tror ikke den varmet motoren. Men den var NIB (ny i boks) Endret 3. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå