Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Det TS beskriver er typisk driver/sw-relatert. Ett spill som av en eller annen grunn ikke fungerer med akkurat det oppsettet TS har. Så dessverre, bytte av GPU er nok det første som bør prøves, selv om det "gjør vondt i lommeboka". Har hatt tilsvarende nybygg hvor ett eldre (AMD) skjermkort til stadighet gikk i "blackscreen". Oppgradert til RX470.. "problem solved"... (Nvida+Intel=sant) PS. Det hadde vært fint om "maset" om RAM-speed stilnet. Ryzen yter mer enn greit med helt "stock" speed (2133).Det er *ikke* raskere (mindre kompatibel) RAM som TS trenger råd om for ett system som åpenbart allerede har problem med stabil "drift". Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 TS: Har du denne installert: http://support.amd.com/en-us/download/chipset?os=Windows+10+-+64 Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Hva med å slå av mods å se da? Aldri prøvd dette spillet, men finner mange slike tråder rundtom på nettet om akkurat Skyline og lav fps pga. av mods. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 3. september 2017 Forfatter Del Skrevet 3. september 2017 Kjøpte mye nytt, men ikke nyere gpu. Som BeyondALL skriver, oppgraderte du ikke gpu, den er den viktigste delen i spill. Vikstigste delen? Nope.. Den er har vært kjempe bra hele veien og har aldri hatt noe spesielt store problemer. Oppgraderte prosessor, ikke skjermkort.. Grunnen til det er at det er fortsatt bra og ikke noe flaskehals enda <3 Bytt ut skjermkortet og oppgrader til 3200MHz minnebrikker. Ryzen tjener godt på kjapt minne. Har akkurat oppgradert fra I5-4570 3.20 GHz til en av AMD's flaggskip.. Har brukt rundt 6300 kroner på dette og det er ting som kommer opp som gjør at jeg ikke kan bruke mer penger på pcen x) Har en IT onkel som jeg spurte angående ram, men han sa at mer ram enn 16 gb er litt bortkastet.. Trenger det ikke ettersom jeg ikke driver med vmware / virtualisering. Er ikke noe i veien med 16GB RAM, har like mye selv. Men du har valgt noen av de tregeste DDR4-brikkene man får tak i, noe som er veldig uheldig i kombinasjon med Ryzen. Tregeste? 2133 MHz burde være nok? "Nok" er det jo, men med tanke på hvor mye bedre Ryzen skalerer med kjappere RAM, og med tanke på hvor liten prisforskjell det er så er det ganske latterlig å gå for 2133MHz med Ryzen 7. Du ønsker jo tips til mer kraft, du ville fått mye mer kraft ut av prosessoren din om du hadde gått for kjappere RAM. Har gitt feil informasjon tydeligvis. Onkelen min bygde pcen og sier klokke hastigheten på ram-brikkene er 3000 MHz. Men de ikke er innstilt riktig.. Det kan være et stort probleme så må nok få fikset det i sin tid.. :/ Trodde det var at jeg brukte HDMI & DVI på skjermkortet til de 2 monitorene jeg bruker men kansje ikke.. Hva med å slå av mods å se da? Aldri prøvd dette spillet, men finner mange slike tråder rundtom på nettet om akkurat Skyline og lav fps pga. av mods. Mods gjør ikke lite mye egentlig. Tok av alt utenom inf. Money og det var rundt 5-9% forskell på 30k populasjon by via task manager. Så når jeg går med 5-6 mods er det ikke så veldig stor forskjell, men som du sier. Det kan variere fra hvor mange mods / hva de gjør osv.. (Med tanke på at jeg har under 10< assets og undr 10< mods ville jeg tro jeg er de få som ikke pumper spillet mitt med 900+ assets og 50+ mods for og ha det beroligende i byen..) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Mine kjappe tips : 1 : Juster minnehastigheten til riktig hastighet når du kan, 2666 Mhz er et greit startpunkt, får du det opp til 3000 så supert. 2 : Skjermkortet ditt bør prioriteres når det kommer til neste oppgradering, sjekk derimot i mellomtiden at det ikke er fult av støv, viftene spinner riktig og at alt av strøm er riktig tilkoblet. 3 : Du påpeker at under belastning og bruk av 2 skjermer så henger alt seg opp, lyden forsvinner osv. Dette er som regel tegn på at noe har sviktet ordentlig, min personlige erfaring er at dette er ofte en maskinvare feil og siden Windows er ganske flink til å gjenopprette skjermkortet når slike feil inntreffer tror jeg at den ligger en annen plass. Om du har mulighet til å teste med et annet skjermkort og en annen strømforsyning så anbefales det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Jepp, men hva tror du er problemet til ts? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 Mine kjappe tips : 1 : Juster minnehastigheten til riktig hastighet når du kan, 2666 Mhz er et greit startpunkt, får du det opp til 3000 så supert. 2 : Skjermkortet ditt bør prioriteres når det kommer til neste oppgradering, sjekk derimot i mellomtiden at det ikke er fult av støv, viftene spinner riktig og at alt av strøm er riktig tilkoblet. 3 : Du påpeker at under belastning og bruk av 2 skjermer så henger alt seg opp, lyden forsvinner osv. Dette er som regel tegn på at noe har sviktet ordentlig, min personlige erfaring er at dette er ofte en maskinvare feil og siden Windows er ganske flink til å gjenopprette skjermkortet når slike feil inntreffer tror jeg at den ligger en annen plass. Om du har mulighet til å teste med et annet skjermkort og en annen strømforsyning så anbefales det. 1. Skal sjekke når jeg kommer hjem på hvordan jeg får oppstilt ram'en til 3000 MHz. 2. Skal tenke på det, men den er ikke av støv fordi vi ombygde pcen for 2-3 uker siden og da sjekket vi sånn fort ^^, viftene går kraftig bra med 6-7 vifter :3. Alt av strøm er koblet til, ønsket egentlig en disk til men har nok med 2 SSD'er. (Spill/Filming) 3. Maskinvare feil? Kan sjekke det litt mer ut men vet ikke helt hvordan x) Bad hardware kills good games Har som oftest vært det motsatte her men kan nok stemme det å. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Er det noen som finner en cities- skylanes Cpubenchmarks som ikkje er youtubevideoer? Virker å være svært lite info om hvor godt dette spillet egentlig skalerer med flere kjerner. 1700 8core stock burde da kjøre spillet godt. Hvis ikkje, så må jo spillet like høy ipc ytelse. Da hjelper det å få fart på "infinity fabric" i Ryzen. Derav 3200mhz+ på minnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå