Megaoctane Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 (endret) Det er sant. Men nært «nude» og gir ihvertfall noe beskyttelse enn ingen. Var vant til å aldri ha deksel, men så kom iPhone 6 designet og ødela alt. Altfor glatt telefon. Endret 4. november 2017 av Megaoctane Lenke til kommentar
cyra82 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Hvilke deksler er å anbefale, som beskytter fint, ikke ødelegger for trådløs lading og som samtidig gjør det enkelt å sveipe opp fra bunnen? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Det er sant. Men nært «nude» og gir ihvertfall noe beskyttelse enn ingen. Var vant til å aldri ha deksel, men så kom iPhone 6 designet og ødela alt. Altfor glatt telefon. Om du liker å kjøre "nude" så anbefaler jeg deg å forsøke iPhone X nude. Liker selv å kjøre uten deksel og er helt enig i at iPhone 6, iPhone 6S og iPhone 7 har vært fryktelig glatt. Men iPhone X har jeg null problemer med, glasset på baksiden og den polerte stålrammen skaper masse friksjon så den ligger veldig godt i hånden spør du meg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Må si meg fornøyd med batteritiden så langt. Har ikke ladet siden jeg satt opp / gjenopprette telefonen i går i 19:00 tiden. Og jeg har fremdeles 54% igjen og da har jeg tafset endel, spilt av litt podcaster og ikke minst oppdatert til iOS 11.2 BETA2 i mellomtiden. Lenke til kommentar
Finn Roen Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 (endret) Etter å ha brukt 12000kr på en telefon er dette en stor skuffelse fra iPhone 7. Greit at det er litt artig med face id og noen andre småting. Kan ikke helt se hva som er så mye bedre med denne alla 7. Merker ikke at x er spesielt raskere på men måte. Kameraet er heller ikke så suverent som flere har nevnt. Uvant at hjemkanappen er borte, men det blir man fort vant med. Skjermen virker litt klarere og finere i fargene enn 7’n, men ikke noe bedre en andre mobiler. Design driter jeg i, de fleste telefonene ser like ut uansett:) Etter ha sittet med telefonen i 2 timer er det ikke noe nytt og utforske med den. Føler at utviklingen på telefoner har stangnert litt:( Nei, dette var en stor skuffelse:( Personlig føler jeg det motsatte, jeg har oppgradert iphone telefonen hvert år fra 3S og fra 6 plus til 7 plus, var det en kostbar oppgradering og jeg følte ikke helt att det var verd det. Jeg har vært superfornøyd med iphone 7 plus, med unntak av størrelsen, men den var litt for stor og tung og drasse med seg. Jeg hadde ikke noe store forventninger til iphone X, og vurderte og droppe kjøpet pga av mangel av touch-id som jeg trodde var uerstattelig, men når jeg har brukt iphone x en stund er jeg imponert over hvor godt face-id fungerer,(selv om det er bekmørkt) og den nye måten å navigere på virker svært gjennomført. Skal det nevnes noe negativt så er det faktisk skjermen, den er betydelig penere og se på i forhold til retina skjermen, men den virker kanskje litt mer glossy og merker at det kan virke litt vanskeligere å lese tekst. Men alt i alt den største oppgraderingen, jeg har hatt på mine iphone telefoner. Endret 4. november 2017 av Finn Roen Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Det er sant. Men nært «nude» og gir ihvertfall noe beskyttelse enn ingen. Var vant til å aldri ha deksel, men så kom iPhone 6 designet og ødela alt. Altfor glatt telefon. Om du liker å kjøre "nude" så anbefaler jeg deg å forsøke iPhone X nude. Liker selv å kjøre uten deksel og er helt enig i at iPhone 6, iPhone 6S og iPhone 7 har vært fryktelig glatt. Men iPhone X har jeg null problemer med, glasset på baksiden og den polerte stålrammen skaper masse friksjon så den ligger veldig godt i hånden spør du meg. Det skal testes. Deilig å kunne holde og kjenne kvaliteten i hånda slik det var tiltenkt av designeren. Det er jo sinnsykt kjipt å kjøpe en mobil til 11.000kr++ og dekke til med deksel til 8kr fra Kina. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Kom over denne iPhone X case put to the test as Apple's £999 glass gadget is thrown 25ft into the air http://www.mirror.co.uk/tech/iphone-x-case-put-test-11463238 Lenke til kommentar
cyra82 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Så til dere som allerede har fått telefonen, hvordan vil dere si oppgraderingen er fra en annen iPhone? Jeg har holdt meg til Android de siste 3 årene og hadde egentlig tenkt å kjøpe iPhone 8 plus, og kom så over iPhone x som jeg ikke engang hadde hørt om... Jeg tenker på å gå for den istedet. Har hatt iPhone 6 før. Hvordan vil dere si skjerm er i forhold til tidligere iPhone? Er blåskjær så stort at det plager dere? Er kamera tydelig bedre enn før? Hva er det du liker best med iPhone x? Og minst? Tror jeg kan oppsummere iPhoneX sammenlignet med tidligere iPhone modeller, ganske enkelt (i hvert fall for min del): iPhone X gjør akkurat det jeg alltid har likt og liker så godt med iPhone, men bare enda bedre. Skjermen er det beste. Endelig stor og behagelig skjerm som gjør at øynene slapper mer av når man leser mye på telefonen. Kameraet har jeg ikke fått prøvd, men det var allerede så bra på forrige modell at jeg har full tillit til dette. Omtrent alle bildene mine på instagram profilen @torbjornhb er tatt med iPhone. Batteriet er jeg veldig godt fornøyd med, og selv om jeg gjerne skulle funnet noe negativt for å bryte med alle klisjeene, så har jeg faktisk ikke funnet noe enda. Hvilken Iphone er bildene tatt med,som ligger på Insta? Lenke til kommentar
cyra82 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Så til dere som allerede har fått telefonen, hvordan vil dere si oppgraderingen er fra en annen iPhone? Jeg har holdt meg til Android de siste 3 årene og hadde egentlig tenkt å kjøpe iPhone 8 plus, og kom så over iPhone x som jeg ikke engang hadde hørt om... Jeg tenker på å gå for den istedet. Har hatt iPhone 6 før. Hvordan vil dere si skjerm er i forhold til tidligere iPhone? Er blåskjær så stort at det plager dere? Er kamera tydelig bedre enn før? Hva er det du liker best med iPhone x? Og minst? Oppgraderte fra 5, så var et stort hopp. Batteritiden er helt utrolig ifh min gamle 5, men det kan jo også skyldes slitt batteri på min gamle. Skjermen er helt fantastisk, kameraet kan ikke sammenlignes medm in gamle 5 og er helt utrolig. Jeg har dog ikke eid noen annen mobil fra 2013-2017 enn min iPhone 5 så kan jo ikke egentlig uttale meg ifh andre moderne telefoner. FaceID er som smurt på meg hittil. Kult at varslinger bare vises når faceID gjenkjenner at det er meg som titter på mobilen slik at fruen slipper å bli sur når man får facebookmeldinger/snapper. Kan tenke meg det er et stort hopp ja! Jeg er mer og mer sikker på at jeg skal ha denne Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg er ikke udelt positiv. Misliker at skjermen blir blå når du ser i vinkel. Savner å kunne låse opp telefonen når den ligger flatt på et bord uten å løfte dine eller bruke kode. Er ikke helt venn med alle gestures for å gjøre ting enda, og landskapsmodus har hittil vært borderline ubrukelig. Baksiden får lett fingermerker hvis man er av de som bryr seg om det - jeg gjør det ikke, men verdt å nevne. I tillegg er jeg ikke helt komfortabel med å holde den med én hånd slik jeg vil, skulle gjerne brukt lillefingeren som støtte nederst, men da dekker jeg litt av skjermen. Positive sider er mer behagelig størrelse enn 7 Plus, flott kamera, behagelig tykkelse (jeg har alltid ment 7 er for slank). Størrelsesmessig er den nesten perfekt for meg, det er et av de største løftene og stor grunn til at jeg kjøpte. Metallkanten er lekker. Skjermen er veldig bra når man ser rett på. Alt i alt... ja. Den er bra på veldig mye, men den har også noen nokså negative sider jeg ikke er venn med enda. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Dette med blåskift kan jeg ikke helt forstår at er et reelt problem? Du skal se fra temmelig drastiske vinkler for at dette skal oppstå og hvor ofte ser du telefonen fra denne vinkelen hvor dette blir et påfølgende problem? Da syntes jeg det er et større problem at OLED som alltid sliter med "smearing" når du beveger svart tekst over lyse bakgrunner. Dette er noe jeg har klaget over på samtlige Samsung telefoner med AMOLED og det er mye av det samme på iPhone X. Jeg er en av de skrullingene som kan finne på å være inne på Diskusjon.no osv å lese tekst samtidig som jeg scroller nedover og hvor tekst holder seg relativt klar på alle tidligere iPhone-modeller så er det langt mer "smearing" eller hva man skal kalle det på iPhone X som det også er på samtlige andre mobiltelefoner jeg har testet med OLED skjerm. Det å låse opp telefonen når den ligger flatt har jeg faktisk ikke hatt noe problem med enda, FaceID virker overraskende god til å gjenkjenne meg selv om telefonen ligger på bordet uten at jeg må ta ansiktet nevneverdig nærme telefonen. Det er selvsagt endel scenarioer hvor dette ikke fungerer men jeg har ytterst sjeldent behov for å låse opp telefonen og bruke den samtidig som den skal ligge flatt og såpass langt unna at jeg ikke klarer å få benyttet FaceID. En positiv ting er også når jeg tok meg en joggetur i regnværet at jeg nå faktisk klarer å låse opp telefonen uten problemer selv med vanter på hendene og våte fingre. Det var jo et lite mareritt tidligere. Størrelsen er jeg todelt til, det er flott å få en tilnærmet like stort skjerm som på iPhone Plus i et langt mindre format, men samtidig så har jeg null behov for en fysisk mindre telefon så jeg tar gjerne en iPhone Plus med heldekkende skjerm. Telefonen føles langt mindre enn strengtatt nødvendig for min del. Samboer som ikke ønsket større telefon er jo dog kjempefornøyd når som hun endelig har fått Plusstørrelse skjerm og Plusbatteristørrelse i formatet til en vanlige iPhone. 2 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Merker det godt ved enhåndsbruk, når man beveger litt på telefonen for å trykke øverst på skjermen. Da er det veldig tydelig at fargene skifter. Det er ikke sånn at den blir dramatisk blå, men det er en veldig merkbar effekt - prøv å balansere telefonen i én hånd og vinkle den noen grader for å lettere komme til et av hjørnene. Det er situasjonen hvor jeg merker det aller best, og det er ikke så mye som skal til før man registrerer endringen i farge. Kan godt være at jeg holder telefonen på en litt rar måte, men opplevde naturlig nok ikke dette med tidligere telefoner, så derfr har det blitt veldig merkbart med iPhone X. Endret 5. november 2017 av Henrik C Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Må innrømme at jeg aldri har tenkt over blåskjæret, og hadde nok aldri gjort det heller om jeg ikke leste om det her. Det gjør meg heldigvis ingenting. Her var det en liten sammenligning med Pixel 2: https://www.reddit.com/r/iphone/comments/7asjdx/iphone_x_vs_google_pixel_2_xl_oled_offscreen/?st=J9MSL80Y&sh=47ac3fa7 Lenke til kommentar
cyra82 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg har en Nexus 6P som blir lyseblå bare ved den minske vinkel.Blitt vant til det og tenker ikke over det lengre,tror derfor i alle fall jeg kan fint leve med det hvis jeg får Iphone X. Jeg selv synes Iphone 6 jeg hadde før var en fin størrelse,mens Nexus 6P som er samme størrelse som Iphone Plus er egentlig alt for stor,og jeg savnet fort det å kunne bruke en hånd. Lenke til kommentar
cyra82 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Må innrømme at jeg aldri har tenkt over blåskjæret, og hadde nok aldri gjort det heller om jeg ikke leste om det her. Det gjør meg heldigvis ingenting. Her var det en liten sammenligning med Pixel 2: https://www.reddit.com/r/iphone/comments/7asjdx/iphone_x_vs_google_pixel_2_xl_oled_offscreen/?st=J9MSL80Y&sh=47ac3fa7 Det blåskjæret der er som min Nexus. Stor forskjell der ja! Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Det eneste savnet er at jeg ikke får brukt DnB finger-ID eller tipping appen. Kommer nok oppdatering på disse angående face-ID etterhvert. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Det eneste savnet er at jeg ikke får brukt DnB finger-ID eller tipping appen. Kommer nok oppdatering på disse angående face-ID etterhvert. Apper som støtter Touch ID, skal støtte Face ID. Brukte nettopp Face ID i Norsk Tipping appen. Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Face ID virker her i apper som ikke er oppdatert til X enda. Bla Norsk Tipping og MobilePay. Lenke til kommentar
Mobile3228 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Hva hvis jeg har telefonen stående i en bilholder på dashbordet? Hvil den da skru seg på og av hele tiden når den ser ansiktet mitt? Eller hvis jeg flytter holderen ned på midtkonsollen hvor den ikke ser ansiktet hele tiden, må jeg da lene meg over på passasjersetet for at den skal "se" meg? Endret 5. november 2017 av Mobile3228 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Kom over denne iPhone X case put to the test as Apple's £999 glass gadget is thrown 25ft into the air http://www.mirror.co.uk/tech/iphone-x-case-put-test-11463238 Altfor tjukk case. Hva er vitsen med et smykke av en telefon, og så dekke den til i en 1 cm tykk case... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå