eranro Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har nettopp defragmentert min 120GB harddisk (for tre-fire dager siden), og dette merket jeg STOR forskjell på (før/etter). Men nå, når jeg analyserer den i Defragment, står det at jeg burde defragmentere den nå også.... Er det noe vits??? Hvor ofte gjør dere det?? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Når jeg ikke har bedre og gjøre, eller er lenge borte hjemmefra Lenke til kommentar
TAS Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kommer litt ann på hvor mye Program og spill du prøver.2-3 ganger i mnd.Dere bør sjekket ut ett program som heter diskeeper pro. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Bruker Diskeeper PRO 8.0 ca. 2 ganger i uka på den partisjonen jeg har OS og programmer. De andre partisjonene defragger jeg 1 gang i måneden tenker jeg. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg bruker ogsaa DisKeeper 8.0 Pro, utrolig bra program syntes jeg. JEg defragmenterer max 1 gang i uken, det blir vel helst hver fjortende dag tenker jeg. Mens en gang i blandt (1 gang i mnd.) saa kjorer jeg en helt fullstendig defrag med PAge fila ogsaa. Det er vel Boot-defrag hvis jeg ikke husker helt feilt Frankie Singapore Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tror ikke jeg har defragementert siden win98. Ser ikke helt poenget mer egentlig. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Hvis du tenker litt over det du nettopp sa så skjønner du at det er nok en urban myte... Begynner å bli noen av dem på forumet... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Hvis du tenker litt over det du nettopp sa så skjønner du at det er nok en urban myte... Begynner å bli noen av dem på forumet... Klart at FOR mye defragmentering sliter harddisken mer enn nødvendig - det er jo snakk om MTBF - og dersom harddisken surrer og går døgn etter døgn med defrag er det jo slitsomt for harddisken - men neppe noe å være redd for... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Hvis du tenker litt over det du nettopp sa så skjønner du at det er nok en urban myte... Begynner å bli noen av dem på forumet... Mye mulig det er en myte, men bare å husker å ha hørt at vis du defragger diskene dine 2 ganger daglig så holder ikke diskene så fryktelig lenge, tror det var noe med at cyclene ble mere slitt enn de normalt ville, mye mulig dette er bare sprøyt, har lurt litt på det selv, så hadde håpet noen visste. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Hvis du tenker litt over det du nettopp sa så skjønner du at det er nok en urban myte... Begynner å bli noen av dem på forumet... Mye mulig det er en myte, men bare å husker å ha hørt at vis du defragger diskene dine 2 ganger daglig så holder ikke diskene så fryktelig lenge, tror det var noe med at cyclene ble mere slitt enn de normalt ville, mye mulig dette er bare sprøyt, har lurt litt på det selv, så hadde håpet noen visste. Høres fornuftig ut, synes jeg... Lenke til kommentar
kain Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Defrager ca 4 ganger i året trur jeg litt offtere på system disken da Lenke til kommentar
BlackEagle Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mener å huske at for mye defragmentering av HD svekker disken overtid. Hvis du tenker litt over det du nettopp sa så skjønner du at det er nok en urban myte... Begynner å bli noen av dem på forumet... All diskaktivitet sliter på harddisken - jo mindre du bruker disken jo lengre varer den. Så overdreven defragmentering vil helt klart redusere levetiden. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Formaterer avogtil, gjør samme nytta (kall meg gammeldags) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå