Gå til innhold

Hva fikk du i bot for å ha kjørt for fort ?


Mr Pepe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg nok penger så trenger jeg ikke å bekymre meg uansett, så lenge jeg beholder sertifikatet.

Er akkurat dette. Ingen frykt, og da ei heller skade skjedd, om en har en økonomi som tillater en bot nå og da. Verre er det om en er f.Eks student.

Begge kan være uheldige med farten i et øyeblikk, men kun den opplever det som straff.

 

 

Når det er sagt får jeg vel være litt relevant for tråden. Aldri fått bot for å kjøre for fort. Dog har jeg et par bøter for å sladde og herje på parkeringsplasser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt POI data innlagt i navigasjon over alle fotobokser/fartsgrenser. Så man får et varsel.

Overskrider ikke bevisst fartsgrensene men med varsling unngår man disse kjipe 6 km over "sure bøtene" (å stadig stirre og kontrollere speedometeret tar fokus bort fra trafikkbildet.) 

Par,tre år siden fikk en slik 16-1800 kroner for noen få kilometer over ved fotoboks passering rett etter skilting fra 70-60 sone.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Det har da ingenting med sosial utjevning å gjøre. Bare pass på å ikke bryte fartsgrensene, så trenger du ikke bekymre deg for pengene.

 

Har jeg nok penger så trenger jeg ikke å bekymre meg uansett, så lenge jeg beholder sertifikatet.

 

Tja, er bare å følge med på fart viseren. Har bil og motorsykkel og aldri hatt farts bot.

Lenke til kommentar

 Jeg kjørte en av de siste bilene i en rekke på 15-20 biler høsten 1990 på E6 gjennom Østfold, fartsgrensen gikk ned fra 90 - 80 km/t og radaren stod 2 - 300m etter dette skiltet, første mann kjørte tydeligvis for fort for vi ble alle sammen tatt inn og bøtelagt for det samme. 92km/t i 80 sone, kostet 800,- den gangen, og det var ganske mye for meg som var i militæret den gangen.

Men en kan jo bare skylde på seg selv for bare å følge etter trafikken, en mager «trøst» var jo at politimannen innrømmet at han også mest sannsynlig hadde blitt bøtelagt der for å følge trafikken........

 

Har også en parkeringsbot på 500,-, og den fikk jeg for at jeg ikke fikk med meg at sandplassen jeg hadde stått på i flere år under trening plutselig hadde blitt avgiftsbelagt 24t i døgnet. Det var gratis på tirsdagen, men tydeligvis ikke på torsdagen i den samme uken når jeg trente neste gang. Samtlige bilister som parkerte der ble bøtelagte etter hva jeg fikk med meg, så det var tydeligvis ikke bare jeg som ikke var oppmerksom nok. Det var godt skiltet, så det å bare «kjøre på autopilot» kan være kostbart. Så sånn er det når en bare følger gamle vaner, så har selvfølgelig ingen andre enn meg selv og skylde på.........

 

 

EDIT:

Skiltvarsleren i min bil har enda til gode å bomme på fartsgrensene, selv fartsgrensene som blir midlertidig satt ned ved vegarbeid e.l. får den med seg (tenker da på de fartsgrense-skiltene med gul bakgrunn), kjører en Superb 2016.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Har blitt stoppa 2 ganger i 100-sona i hhv 120 og 125 så 3600+4900.

 

Fullt fortjent og helt unødvendig... Ekstremt lite å tjene på det tidsmessig de ca 10 minuttene jeg kjører på den veien hver dag...

Har aldri sett noen bli stoppet på motorvei i 120km/t (i trafikkflyt vel og merke) med mindre de har kjørt slalom eller for nære biler foran.

Lurer på hvor dette er, sånn at jeg skal huske det til den gangen jeg kjører der :)

Lenke til kommentar

 

Har blitt stoppa 2 ganger i 100-sona i hhv 120 og 125 så 3600+4900.

Fullt fortjent og helt unødvendig... Ekstremt lite å tjene på det tidsmessig de ca 10 minuttene jeg kjører på den veien hver dag...

 

Har aldri sett noen bli stoppet på motorvei i 120km/t (i trafikkflyt vel og merke) med mindre de har kjørt slalom eller for nære biler foran.

Lurer på hvor dette er, sånn at jeg skal huske det til den gangen jeg kjører der :)

Kjørte fortere enn øvrig trafikk... Sikker oppskrift på å bli tatt.

 

E18 mellom Grimstad og Kristiansand. Tidvis mye kontroller her.

Lenke til kommentar

 

 

Det har da ingenting med sosial utjevning å gjøre. Bare pass på å ikke bryte fartsgrensene, så trenger du ikke bekymre deg for pengene.

 

Har jeg nok penger så trenger jeg ikke å bekymre meg uansett, så lenge jeg beholder sertifikatet.

 

Tja, er bare å følge med på fart viseren. Har bil og motorsykkel og aldri hatt farts bot.

 

 

Det er ikke poenget mitt. Jeg argumenterer for den finske modellen der bøtesatser justeres etter inntekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 Jeg kjørte en av de siste bilene i en rekke på 15-20 biler høsten 1990 på E6 gjennom Østfold, fartsgrensen gikk ned fra 90 - 80 km/t og radaren stod 2 - 300m etter dette skiltet, første mann kjørte tydeligvis for fort for vi ble alle sammen tatt inn og bøtelagt for det samme. 92km/t i 80 sone, kostet 800,- den gangen, og det var ganske mye for meg som var i militæret den gangen.

Men en kan jo bare skylde på seg selv for bare å følge etter trafikken, en mager «trøst» var jo at politimannen innrømmet at han også mest sannsynlig hadde blitt bøtelagt der for å følge trafikken........

 

Har også en parkeringsbot på 500,-, og den fikk jeg for at jeg ikke fikk med meg at sandplassen jeg hadde stått på i flere år under trening plutselig hadde blitt avgiftsbelagt 24t i døgnet. Det var gratis på tirsdagen, men tydeligvis ikke på torsdagen i den samme uken når jeg trente neste gang. Samtlige bilister som parkerte der ble bøtelagte etter hva jeg fikk med meg, så det var tydeligvis ikke bare jeg som ikke var oppmerksom nok. Det var godt skiltet, så det å bare «kjøre på autopilot» kan være kostbart. Så sånn er det når en bare følger gamle vaner, så har selvfølgelig ingen andre enn meg selv og skylde på.........

 

 

EDIT:

Skiltvarsleren i min bil har enda til gode å bomme på fartsgrensene, selv fartsgrensene som blir midlertidig satt ned ved vegarbeid e.l. får den med seg (tenker da på de fartsgrense-skiltene med gul bakgrunn), kjører en Superb 2016.

 

Jeg synes dette virker særdeles tvilsomt. Jeg ville ikke uten videre godtatt noe forelegg om de ikke hadde en måling på meg. Det er jo ikke sikkert at alle bilene i rekka kjørte like fort. Dersom det var 20 biler i rekka og radaren stod 300 meter etter 80-skiltet var garantert noen av de bakerste bilene fortsatt i 90 sona når målingen på førstemann ble tatt. Hvis ikke ville avstanden mellom bilene ha vært så liten at flere ville mistet førerkortet av den grunn. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...