Francispy Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 https://www.youtube.com/watch?v=IKy3fCvMz-8 2 Lenke til kommentar
avo Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Før jeg gidder å se 10 min propaganda den ene eller andre veien, hva er det denne skal vise? Er jødene snille eller slemme her? Er de dagens ofre, eller har de skylden for alt som er ekkelt og vondt? Det er jo mange som mener mye om jøder, og dette forumet er jo ikke akkurat fritt for hverken kristenkonservative Israel-venner, palestinaaktivister eller glade senterpartister og andre nasjonal-sosialister... 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Jeg pleier å sette grensen ved 5 minutter, men for å spare deg bryderiet, her er kortversjonen:Jødene hadde sine egne samfunn i Europa. Så ble de "frigjort" av Napoleon, og fikk bli statsborgere. Men de var fortsatt lojale mot sine egne, og dermed hadde de "dobbelt statsborgerskap" som de kunne bruke til å påvirke vertsslandene. Opprinnelig var de bolsjeviker, fordi Marx var jøde. Så ble de trotskister, og de mest fanatiske trotskistene ble sionister, og så hoppet de av og ble amerikanske konservative. De ble republikanere og - som gjøken - trengte de ut de ekte konservative (som Anne Coulter.) Nå som Trump har fått makten, har de problemer. Heldigvis har de fulgt et gammelt sagn fra Mosebøkene og delt seg i to, og den andre halvdelen er blitt demokrater, så uansett hvem som vinner så har de kontrollen. De er fortsatt redde for at europeerne skal utrydde dem, men de er ikke like redde for muslimene, og det er derfor de valgte å legge Israel i Midtøsten. Og de står bak den ikke-vestlige innvandringen, fordi det gir dem (jødene) mer makt. Enkelt og greit... Geir Endret 31. august 2017 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Kan ikke minnes at noe ble sagt om Trump i den videoen? 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Ufattelig hva slags idioti enkelte gidder å kaste bort tia på. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Kan ikke minnes at noe ble sagt om Trump i den videoen? "Now that Trump has come along, and they don't feel comfortable in the republican party, well they're just reinventing them selves as democrats"... Begynner 6:18. Geir Endret 31. august 2017 av tom waits for alice 5 Lenke til kommentar
avo Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg pleier å sette grensen ved 5 minutter, men for å spare deg bryderiet, her er kortversjonen: Jødene hadde sine egne samfunn i Europa. Så ble de "frigjort" av Napoleon, og fikk bli statsborgere. Men de var fortsatt lojale mot sine egne, og dermed hadde de "dobbelt statsborgerskap" som de kunne bruke til å påvirke vertsslandene. Opprinnelig var de bolsjeviker, fordi Marx var jøde. Så ble de trotskister, og de mest fanatiske trotskistene ble sionister, og så hoppet de av og ble amerikanske konservative. De ble republikanere og - som gjøken - trengte de ut de ekte konservative (som Anne Coulter.) Nå som Trump har fått makten, har de problemer. Heldigvis har de fulgt et gammelt sagn fra Mosebøkene og delt seg i to, og den andre halvdelen er blitt demokrater, så uansett hvem som vinner så har de kontrollen. De er fortsatt redde for at europeerne skal utrydde dem, men de er ikke like redde for muslimene, og det er derfor de valgte å legge Israel i Midtøsten. Og de står bak den ikke-vestlige innvandringen, fordi det gir dem (jødene) mer makt. Enkelt og greit... Geir Ahh - så disse skrotingene forklarer det at jøder har delt seg sånn ca 50/50 mellom demokrater og republikanere med at de vil være sikre på makt uansett utfall av et valg. Det har ikke falt dem inn at det minner stygt om et snitt av befolkningen? 3 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Kan ikke minnes at noe ble sagt om Trump i den videoen? "Now that Trump has come along, and they don't feel comfortable in the republican party, well they're just reinventing them selves as democrats"... Begynner 6:18. Skjermbilde 2017-08-31 kl. 19.52.51.png Geir Stemmer. Kom på det rett etter at jeg postet at det var en liten del om han, men nå var jo forrige president demokrat, også han har vært ved klagemuren, talt foran aipac etc. Så realiteten er at begge partiene har minimale forskjeller når det kommer til støtte til Israel, nesten som her på berget hvor det i er minimal forskjell mellom arbeiderpartiet og FRP når det kommer til støtte til jødestaten/jødedom. Eneste forskjellen ligger i at FRP er mere åpen om det. Ufattelig hva slags idioti enkelte gidder å kaste bort tia på. Ja, som å poste i tråder de ikke har interesse av for eksempel. Forøvrig så er denne hissige reaksjonen et klart eksempel på at det er noe sånt som et jødisk problem. Endret 31. august 2017 av Francispy 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Hissig? Nei. For mye fritid? Ja. "Jødisk problem"? Kun i huet til undermåls konspirasjonsteoretikere og nazistspirer. 4 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Det jødiske spørsmålet må være dette: Når kommer den messias de venter på? Det er noen tusen år de har ventet nå. Eller har han kommet? Endret 31. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 Hissig? Nei. For mye fritid? Ja. "Jødisk problem"? Kun i huet til undermåls konspirasjonsteoretikere og nazistspirer. Bare dårer benekter den massive innflytelsen til jødene. 4 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg ser et problem her? De aller aller aller fleste jøder i usa stemmer demokratisk. Så det er ikke noe 50/50 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Bare dårer benekter den massive innflytelsen til jødene. Slutt, a... Endret 31. august 2017 av Tan28 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Ulempen med å se slike videoer er at etterpå tror Youtube at det er slikt jeg har lyst til så se på, og så får jeg forslag om 1 time og 48 minutter med "Why people dislike Jews" inne blant mine vanlige boxer-valper og Cory Henry-videoer. Vel jeg misliker ikke jøder, tvert om, og jeg er ikke synderlig interessert i å høre de som gjør det bruke nesten 2 timer på å rettferdiggjøre sitt syn. Heldigvis kan man fortelle Youtube at man ikke er interessert. Geir 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) Det jødiske spørsmålet må være dette: Når kommer den messias de venter på? Det er noen tusen år de har ventet nå. Eller har han kommet? Ooooog Jesus skulle komme tilbake. Ut fra beskrivelsen, før alle som levde i år 30 døde; De siste døde garantert innen år 150. De kristne har også ventet på messias i noen tusen år snart. Endret 1. september 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) Det jødiske spørsmålet må være dette: Når kommer den messias de venter på? Det er noen tusen år de har ventet nå. Eller har han kommet? Ooooog Jesus skulle komme tilbake. Ut fra beskrivelsen, før alle som levde i år 30 døde; De siste døde garantert innen år 150. De kristne har også ventet på messias i noen tusen år snart. helt riktig, og det med at kongeriket skulle komme "med full kraft" var den nye tidsalderen jødene skulle se komme, denne videoen er kanskje i overkant krass, men etter hva jeg har lest så stemmer den bra med hva som skjedde, oppsummert i en ikke alt for lang video: ...og jødene ble et hjemløst folk uten land, helt fram til 1948 da Israel gjenoppsto. Dommen over hedningefolkene ligger enda fram i tid, da hedningene jfr skriftene tydeligvis vil samle seg mot Israel. Matthew 24 Temple Destruction Foretold (Mark 13:1-9; Luke 21:5-9) 1As Jesus left the temple and was walking away, His disciples came up to Him to point out its buildings. 2“Do you see all these things?” He replied. “Truly I tell you, not one stone here will be left on another; every one will be toppled.” Signs of the End of the Age [...] 14And this gospel of the kingdom will be preached in all the world as a testimony to all nations, and then the end will come. --- En pakt/relasjon mellom menneske og Gud i bibelsk sammenheng har vært rundt 2000 år: Adam/Eva -> Melchizedek/Abraham: Ca 2000 år Abraham - Jesus (jødenes tidsalder): Ca 2000 år ..og Jesus til i dag (Jesu tidsalder): Ca 2000 år (Israel gjenopprettet, bibelen spredt verden rundt som en bieffekt av kolonitiden og går enda raskere med internet, tv etc, og en drøss med andre ting fra bibelen som tyder på at vi nærmer oss en oppsummering) Endret 1. september 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Not one stone here will be left on antoher.. hva er i så fall klagemuren? Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Ulempen med å se slike videoer er at etterpå tror Youtube at det er slikt jeg har lyst til så se på, og så får jeg forslag om 1 time og 48 minutter med "Why people dislike Jews" inne blant mine vanlige boxer-valper og Cory Henry-videoer. Vel jeg misliker ikke jøder, tvert om, og jeg er ikke synderlig interessert i å høre de som gjør det bruke nesten 2 timer på å rettferdiggjøre sitt syn. Heldigvis kan man fortelle Youtube at man ikke er interessert. Skjermbilde 2017-09-01 kl. 09.05.49.png Geir Kanskje det ville vært bra for deg å sett slike videoer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Kanskje det ville vært bra for deg å sett slike videoer. Jeg har vært på dette forumet (og andre) i 13 år. 6 av dem i sin tid som moderator og administrator. Tro meg, jeg har sett en del av dem, både av nysgjerrighet og av plikt. Om det var/er/ville vært bra for meg? Ja kanskje det. Det er godt å møte meninger og ideer man ikke deler på forhånd. Men omvendt er jeg ikke blitt av dem. Snarere tvert om. (Og ja, jeg har fått høre mer enn en gang at det er min feil, og ikke videoenes...) Geir Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Det er forsåvidt greit nok å kaste bort tid på søppelvideoer, gitt at man har tid å kaste bort, men bare om man på forhånd har grunnleggende kunnskap om det som presenteres. Vet man ingenting, utover evt. andre søppelvideoer man har sett før, så er det jo en overhengende fare for at man ukritisk biter på hva som helst av pølsevev og løgn. En fare som illustreres på dette forumet igjen og igjen og igjen og igjen og...... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå