Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil tilkobling med NextGenTel

Anbefalte innlegg

Hola.

Jeg deler nett fra nextgentel med flere hybelboere i Trondheim, og har i perioder problemer med nett-tilkoblingen. De fleste web-sider kommer jeg inn på hele tiden, men fra tid til annen (som regel i en variabel periode mellom kl.24 og 07) er det umulig å logge seg inn fra sider som Hotmail + MSN, Postbanken, Studentmail og andre "sikre" sider (yahoo virker). Program som DC++ fungerer heller ikke, public file list loades som normalt, men det går ikke å komme inn i selve hubene. Er det flere som har hatt lignende problemer, og eventuelt har en løsning? Momentet er ganske irriterende når man f.eks. skal sende en viktig mail, eller er midt i nedlastingen en større fil fra DC++..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, antar det er flere som opplever dette. Poenget er at det gjentar seg til stadighet, flere ganger i uka, og varer ofte i mange timer. Men hvor ligger feilen og hva kan man gjøre? Ligger feilen hos NGT, eller har det kanskje noe å gjøre med denne firmwaren til ruteren som er nevnt i tidligere innlegg? Hjelp!

Lenke til kommentar

er på vei til å forwarde porter til min pc, for å se om det gjør noe utslag. Leste nettopp på http://forum.relativt.net/viewtopic.php?t=43 om dette problemet. Er vist trøbbel med DNS-serveren til NGT til tider. På denne siden gis det tips om å legge til flere DNS-servere. Er dette noe som må gjøres i konfigurasjonen til ruteren? Og er det mulig å forandre denne når jeg ikke har "hovedruteren"(som husverten har), men bare er koblet til gjennom en annen?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er å komme inn på hoved-router gjennom en annen da jeg har direkte tilkobling, men tror det skulle la seg gjøre. Vet ikke hvilken router det er snakk om her heller, men jeg har netopia 4542 og har hatt ganske stor nytte av denne guiden.

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...